Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Hawk100

Aktiv medlem
Tack för det!! Kul med en bild som jag för en gångs skull klarar av själv och utan ledtrådar….

Då blir frågan vart jag befinner mig på bilden nedan??
1652644672533.jpeg

PisteCarver

Aktiv medlem
Tack för det!! Kul med en bild som jag för en gångs skull klarar av själv och utan ledtrådar….

Då blir frågan vart jag befinner mig på bilden nedan??
Visa bilaga 18326
Snygg bild förutom ”kaffe-struten”.;)
Just där har jag nog stått mer än 100 ggr, så jag sätter mig på bänken och lämnar fältet fritt för övriga.:)

fredw

Aktiv medlem
Arrgh självbänkad i dagar och så missar jag den lätte med 25 minuter… 😩
Står inte ut med ESC längre, 80% ”musik” som ingen lyssnar på utanför det där spektaklet och numera scenshower där regissören gjort magplask på kontrollbordet. Synd på en superfin idé. Ingen som såg den där Jackie Chan-filmen på fyran istället? Iofs fånig.

KaitsuH

Aktiv medlem
Tack! Litet brådska, de sista 3 veckorna i skolan! Och flugfiske- och forspadlingsäsongar är i full fart.

Liksom jag skrev, min Sweet forspaddling hjälm gick sönder, bara efter ett par år. Vågar inte längre köpa en ny Sweet, men hittade min över 20 år gamla kära Shred Ready, made in USA, hjälm i lagret. Kompisarna tänker, att den är ful som fan, att jag inte borde använda den. De gjorde även en meme av hjälmen.

Så, var är jag i bilden, och med vem? (Ni ser, vi är färdiga att försvara fosterlandet, även jag, en urgammal hippie, som gjorde bara civiltjänsten...)
IMG-20220312-WA0009.jpg

fredw

Aktiv medlem
Ok då blir det Dolomiterna level 2…

Para ihop nedanstående platser med rätt nummer på bilden. Alla platser syns inte på bilden, de flesta pilar markerar en riktning.

A. Val Gardena
B. Cortina d’Ampezzo
C. Den svarta pisten Gran Risa (en personlig favorit!)
D. Corvara
E. Arabba
F. Colfosco

1652690180007.jpeg

Senast ändrad:

fati

Aktiv medlem
A - 1
C-2
D-3
E -4
F- 6

5 går mot Grödnerjoch och Wolkenstein. Cortyina är bakom lagazoi som syns längs bort mitt i bilden...

Fel, rätt svar nedan

Senast ändrad:

fati

Aktiv medlem
A - 1
C-2
D-3
E -4
F- 6

5 gå mot Grödnerjoch och Wolkenstein. Cortyina är bakom lagazois som syns längs bort mitt i bilden...
Fel,
A - 5
B-1
C-2
D-3
E -4
F- 6

Edit: Förresten: jag tycker ju den röda backen "bredvid" gran risa är mycket trevligare. Åk ner den i fullt ös i ett sträck, jag tack.

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Fel,
A - 5
B-1
C-2
D-3
E -4
F- 6

Edit: Förresten: jag tycker ju den röda backen "bredvid" gran risa är mycket trevligare. Åk ner den i fullt ös i ett sträck, jag tack.

Den röda är inte heller dum. Beror på föret. Den röda ner mot San Cassiano är också fin.

Inga extrema fallhöjder i Dolomiterna (utom från Marmolada) men lagom mycket för att ta en paus i liften upp igen! 😉 Marmolada i ett sträck får bli nästa utmaning. Vissa avsnitt där är härligt breda, långa och mörkröda.

Helt rätt, pilarna mot Gran Risa och Cortina utanför bild var kanske inte helt entydiga. Din tur!

fati

Aktiv medlem
Den röda är inte heller dum. Beror på föret. Den röda ner mot San Cassiano är också fin.

Inga extrema fallhöjder i Dolomiterna (utom från Marmolada) men lagom mycket för att ta en paus i liften upp igen! 😉 Marmolada i ett sträck får bli nästa utmaning. Vissa avsnitt där är härligt breda, långa och mörkröda.

Helt rätt, pilarna mot Gran Risa och Cortina utanför bild var kanske inte helt entydiga. Din tur!
Var ju där i typ 20 år eller nåt... Bodde alltid i La Villa. Tyckte oftast inte om "huvudbackarna". Hängde oftast i dem mindre/ kortare backar som samlar mindre folk.

Hawk100

Aktiv medlem
Den där piggen i bakgrunden har @STORPOTATEN haft med som bildgåta tidigare. Och till höger därom ser man väl baksidan på Bellecote, som ni pratat så mycket om?
Precis!!! Ruskigt att åka från toppen på Bellocotte sägs det….
Men fint lite längre ner, o framförallt fint ner åt andra hållet!!!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp