Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

erik_lagg

Aktiv medlem
Var har jag hittat denna backe?

Bilagor

• F8189680-7A57-408D-9283-575A4DA25B25.jpeg
    F8189680-7A57-408D-9283-575A4DA25B25.jpeg
    513.4 KB · Besök: 40

PisteCarver

Aktiv medlem
Vi drar söderut, och då undrar jag vad dalen, eller snarare övre platån, heter?
Visa bilaga 18349
Vilken fin skidterräng!
På andra sidan kammen ligger ju Arrezjoch-passet i Serfaus skidområde.
Synd att det inte är sammanbyggt. Eller kanske ändå inte, Serfaus har tyvärr blivit en svindyr ort med nästan bara en massa lyxhotell. Vad ska man man ha all wellness-lyxen till på vintern? Man är ju i skidbacken hela dagen då.
Hur som helst skulle ju den lilla orten See kunna dra en lift upp för Berglialpe och få ett riktigt fint litet skidområde.

lamboren

Aktiv medlem
Tar en tredelad fråga (som även mindre erfarna bergsspanare nog kan ta) - bilden tagen i lördags kväll:
1. Var är bilden tagen?
2. Vad hade vi sett?
3. Varför kvalar bilden in på detta forum?
4D07CF23-6040-422A-B6AB-28F35A66A9A4.jpeg

Emmis

Aktiv medlem
1 skanstullsbron
2 det snöade
3 brolämgden är den samma som backlängden på mindre skidort
4 hoppas på tröstpoäng för gott försök även här

lamboren

Aktiv medlem
korrekt, vi var på en av arenorna, men vare sig Hammarby, Mello/Eurovision-fest eller technofest…
Här kommer en första (i mitt tycke snygg, men kanske lite långsökt) ledtråd:

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Serfaus har tyvärr blivit en svindyr ort med nästan bara en massa lyxhotell. Vad ska man man ha all wellness-lyxen till på vintern? Man är ju i skidbacken hela dagen då.
Ja tyvärr en negativ trend. Flera fina trestjärniga ställen jag bott på i Sydtyrolen är nu ombyggda med enorma ”Wellness”-utrymmen i källaren och betydligt högre pris.
Vågar mig inte ner där i det LED-belysta mörkret ändå - en gång när vi tagit på oss de vita badrockarna och satt oss i vilstolarna så vandrade tre helnakna tyska damer in. Pinsamt. Aldrig mer. 😉

Senast ändrad:

lamboren

Aktiv medlem
2. Ni hade varit på stor Mello-fest, och du var utklädd till Roger Pontare? 🤔
det närmsta jag kommit att klä ut till Roger Pontare är när vi hjälpte en av döttrarna klä ut sig till tvillingarna Rongedal med hjälp av badmössa och en utklippt pappgubbe:oops:.
Än så länge 1-1 mellan @Emmis och @Kalle_Luzern - om om inget rätt på 2 innan dess så utses vinnare kl 11.

fredw

Aktiv medlem
Så inte Mean Machines? Det var tydligen Jesus Christ Superstar på Avicii Arena men får inte ihop det med din ledtråd...
Rugby, Sverige-Tjeckien på Stadion? Iofs en lång promenad till Skanstull

lamboren

Aktiv medlem
Så inte Mean Machines? Det var tydligen Jesus Christ Superstar på Avicii Arena men får inte ihop det med din ledtråd...
Rugby, Sverige-Tjeckien på Stadion? Iofs en lång promenad till Skanstull
Jesus Christ Superstar korrekt - liksom ledtråden regisserad och koreograferad av Benke Rydman (Bounce etc) - jag sa att det var långsökt...;)
eftersom det blev 1-1-1 mellan @Emmis , @Kalle_Luzern och @fredw , och fråga 2 uppenbarligen var svårast så korar jag @fredw till vinnare

fredw

Aktiv medlem
Jo fast det är ju lätt att börja gissa när det andra är avklarat. Det var generöst att ge mig den vinsten... Återkommer!

fredw

Aktiv medlem
Var är vi nu? Ort och pist, tack.
Edit: Jag zoomar ut litet i taget.
Edit2: Nu ses hela bilden, kan ej zooma ut mer. Skynda er, annars zoomar jag in igen! ;-)

1652962649023.png

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Just det! Det är Olympialøypa till höger, avslutningen på Hafjells härliga 864 meters fallhöjd. Det lutar inte så mycket på toppen, man börjar i grön backe, sedan blått, sedan rött och till sist denna röd/svarta breda fina backe ända ner till gondolliften. Och det finns flera andra fina backar ner, inkl den röda Kjusbacken som jag tyvärr inte har på bild. Allt rekommenderas. Fast det är ganska flackt på toppen, det medges.
Ordet till PC!

1652963607323.png

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp