Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Emmis

Aktiv medlem

Bilagor

• 5D1CB994-EB64-450D-ADF1-09FB19F50683.jpeg
    5D1CB994-EB64-450D-ADF1-09FB19F50683.jpeg
    592.5 KB · Besök: 49

Emmis

Aktiv medlem
Eftersom ingen e riktigt nära kan vi ta lite ledtrådar

Detta är en walk på memoryline för mig

KaitsuH

Aktiv medlem
Jag förstod ledtråden inte alls, men hittade platsen, när jag googlade laskettelurinne hyppyrimäki! Så, det måste vara Simpsiö!

KaitsuH

Aktiv medlem
Bra googlat. Men e hOppbacke exotiskt? Tycker hoppbackar finns i var o varannan kommun , i finland altså inte i Sverige. Filmen syftade till detta https://svenska.yle.fi/a/7-1060341
Nej, men var finns hoppbackar nära alpint skidområdet? Laajavuori, Ruka, Puijo, Ounasvaara? Vet inte.

Nu har jag kanske min sista Alpint bild. De nästa är forspaddling och flugfiske. Så var är bilden tagen? (Vi måste ha en lättare nu, så att våra svenska vänner har också möjligheter.) P.S. Onsdags match var bra som fan! Bra hockey!
thumbnail_IMG_0261.jpeg

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Först tyckte jag att bilden påminde väldigt mycket om Lech. Men efter att ha glott på bilden en stund kom jag på att jag faktiskt vet var det är. Det är Gabiet. Juh.

Senast ändrad:

KaitsuH

Aktiv medlem
Har nån statistik för den här kedjan? Vem som har haft mest bilder (PC, då kalle?)? Från vilka länder är de? Vem som har svarat mest? Osv. Kanske någon kunde göra en kandidat arbete(vad fan är det på svenska, diplom?) om det här?

Har STORPOTATEN och Hawk100 varit på samma resa i Nassfeld? Är Hawk 100 då jävt?
Aj fan, vi har många svåra saker att avgöra.

Senast ändrad:

KaitsuH

Aktiv medlem
Jasså där! Spelet blir hårt, och jag har bara bilder av ölflaskor. Så, vad är vitsen med denna öl? Mykkä hiihtäjä menar en stum skidåkare, men vad annat menar det?
20220415_182057.jpg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Verkar vara behov av en ledtråd eller två.
Det är en 3000-metare även om det kanske inte riktigt syns. Bakom mig hade jag en dalstation, och om man åker över passet till höger om toppen kommer man till två skidområden PC rapporterat från.

fredw

Aktiv medlem
Har ingen aning men dina bilder från bergen runt Arosa brukar typ se ut så där. Och PC var ju i närheten nyligen. Men mitt fotominne är inte som en del andras…

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Nähä, så svårt eller är alla bara ute och drar på söndag?
Passet i bild är vattendelare mellan Nordsjön och Svarta havet. På andra sidan ett pass utanför bild till vänster rinner vattnet till Medelhavet.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp