Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, lite längre bort från Arosa är det.Lenzer Horn
Nej, lite längre bort från Arosa är det.Lenzer Horn
En Piz är det, men inte Vadret. Du har hittat rätt dal.Pissvädret?
Förlåt Piz Vadret menar jag….!!
Nej, en Piz som sagt. Bilden som sagt tagen vid en dalstation. Till höger om berget går en passväg. Vi är i Inn-dalenVild gissning, ett Schwarzhorn?
Nej, du är för långt nedströms. Ser att du ändrat till Bernina, är det inte heller. Från toppen av skidområdet bakom mig har man bra utsikt mot Bernina-massivet.Piz Buin
??Är det kvartsvalsen?
Nej, längre uppströms…Pissot???
Nej jag menar Piz Ot…..!!
Inte helgpaus....har bara ingen aning .... Men om jag ska gissa på något får det välan bli Piz Muot.Kul med litet vilt skjutande från höften från oss rekryter medan våra ”snipers” tydligen tagit helgpaus…![]()
Nä, vadå ledtrådar??? Jag gissar bara på toppar med namn som låter roliga!! Som pissplatta aka Piz Platta…..!Läser ingen ledtrådarna längre?Inte Piz Muot heller. Som sagt längre uppströms i Engadin än Piz Ot. Dvs inte längs Albulavägen.
Det närmar sig. Men går väl ingen passväg bredvid Piz Nair (antar att du menar den vid St Moritz baserat på alla ledtrådar)?efter kartcheck säger jag då Piz nair
Nu tycker jag du ställer lite väl stora krav.... Vi freestylar ju här!Läser ingen ledtrådarna längre?Inte Piz Muot heller.
Nu är det nära, Albana hade jag med förra året. Men har ju passvägen till vänster om man tittar över dalen…Piz Albana?
Äntligen! Tagen i Surlej/Silvaplana vid Corvatsch dalstation alltså. Julierpasset till höger om berget, på andra sidan ligger Bivio och Savognin som PC haft bilder från. Där rinner vattnet så småningom ner till Rhen. Borta till vänster utanför bild ligger Malojapasset, på andra sidan rinner vattnet mot Po och Medelhavet.Då är du väl ändå i Surlej och tittar på Piss-På-Larson (Piz Polaschin)?
Du vet, så fort du lägger upp något lite bortanför Luzern blir vi helt snurriga!Trodde den skulle gå på en timme om jag ska vara ärlig.![]()
Tur alla har sina masker redo för trängseln i själva liften...Du vet, så fort du lägger upp något lite bortanför Luzern blir vi helt snurriga!
Men den här är lätt på riktigt. Uppenbarligen är det inte bara i Åre det finns långa liftköer, vad heter den här populära liften?
Bara att spänna på hudarna och traska upp!ISCH(gl) vilken liftkö!!!
Ser att jag har gjort rätt som hållit mig borta från Silvrettabahn i årtionden.![]()
Not my cup of tea….Bara att spänna på hudarna och traska upp!![]()
När mina Rustler 11 var nya gick jag upp till Trübsee i Engelberg i riktigt skitväder bara för att testa hudar, bindningar och känna hur tungt det kändes. 800 fhm ungefär, tog ganska exakt 2h. Var genomblöt både inifrån och utifrån. Kaffe och äpplepaj, sen mindre än 10 min tråkig piståkning ner...Edit:
Silvrettabahn är på drygt 900 fhm, så då kommer du upp lagom till lunch och kan (utmattad) sätta dig på restaurangen och återhämta dig ett par timmar, innan det är dags att ta liften ner igen.![]()
Precis, Silvrettabahn är det. Det finns även bra shopping i närheten av liften!ISCH(gl) vilken liftkö!!!
Ser att jag har gjort rätt som hållit mig borta från Silvrettabahn i årtionden.![]()
Tack för bekräftandet av mina fördomar om Ischgl.Precis, Silvrettabahn är det. Det finns även bra shopping i närheten av liften!
Din bild PC.
Kan slå vad om att du redan nu bokat in en lång-weekend till nästa vinter!Tack för bekräftandet av mina fördomar om Ischgl.![]()
Antar att de bara säljer CBD-produkter, och det kan jag ju gå in och köpa på coop här om jag nu skulle vilja... Om jag ska dra till grannen i öster får det nog bli någon mindre ort oavsett.Kan slå vad om att du redan nu bokat in en lång-weekend till nästa vinter!![]()
Jaha, det gick ju fort.
Ofan, och dessutom är jag expert på kossor också, här en restaurang med koskalle - vad heter den?Jaha, det gick ju fort.
Men det var ju också väntat eftersom @STORPOTATEN är "getabocks-expert".![]()
Han har haft med bilder på både österrikiska och franska "gamsar" i den här tråden tidigare.
Din bild igen Potätan.
Är där kvinnor/damer överhuvudtaget? eller är det skilda köer?Du vet, så fort du lägger upp något lite bortanför Luzern blir vi helt snurriga!
Men den här är lätt på riktigt. Uppenbarligen är det inte bara i Åre det finns långa liftköer, vad heter den här populära liften?
Visa bilaga 18389
Nu var du nog lite snabb är jag rädd....Restaurant Gratli.