Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Läser ingen ledtrådarna längre? :rolleyes::LOL: Inte Piz Muot heller. Som sagt längre uppströms i Engadin än Piz Ot. Dvs inte längs Albulavägen.

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Då är du väl ändå i Surlej och tittar på Piss-På-Larson (Piz Polaschin)?
Äntligen! Tagen i Surlej/Silvaplana vid Corvatsch dalstation alltså. Julierpasset till höger om berget, på andra sidan ligger Bivio och Savognin som PC haft bilder från. Där rinner vattnet så småningom ner till Rhen. Borta till vänster utanför bild ligger Malojapasset, på andra sidan rinner vattnet mot Po och Medelhavet.
Trodde den skulle gå på en timme om jag ska vara ärlig. :oops:

Över till @STORPOTATEN

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Trodde den skulle gå på en timme om jag ska vara ärlig. :oops:
Du vet, så fort du lägger upp något lite bortanför Luzern blir vi helt snurriga!🤪😛

Men den här är lätt på riktigt. Uppenbarligen är det inte bara i Åre det finns långa liftköer, vad heter den här populära liften?
1653287965632.png

lamboren

Aktiv medlem
När jag läste ledtrådarna insåg jag att det borde vara Corvatsch-systemet (tex utsikt över Piz Bernina) du hade i ryggen, men @STORPOTATEN bättre på att få koll på riktningarna. Men bra snabbkurs om avrinningsriktningar👍

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Bara att spänna på hudarna och traska upp! 😉
Not my cup of tea….

Men du verkar ha blivit heltänd på att gå upp i stället för att åka lift @fredw , när är det dags för första toppturssemestern? ;)

Edit:
Silvrettabahn är på drygt 900 fhm, så då kommer du upp lagom till lunch och kan (utmattad) sätta dig på restaurangen och återhämta dig ett par timmar, innan det är dags att ta liften ner igen.😅

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Edit:
Silvrettabahn är på drygt 900 fhm, så då kommer du upp lagom till lunch och kan (utmattad) sätta dig på restaurangen och återhämta dig ett par timmar, innan det är dags att ta liften ner igen.😅
När mina Rustler 11 var nya gick jag upp till Trübsee i Engelberg i riktigt skitväder bara för att testa hudar, bindningar och känna hur tungt det kändes. 800 fhm ungefär, tog ganska exakt 2h. Var genomblöt både inifrån och utifrån. Kaffe och äpplepaj, sen mindre än 10 min tråkig piståkning ner... :rolleyes:

PisteCarver

Aktiv medlem
"Getabocken" med de stora hornen ger mig onda ögat!🐐👿
Ska jag våga gå uppför trappan och in på restaurangen som heter vadå?:unsure:
1653307875495.png

Emmis

Aktiv medlem
Du vet, så fort du lägger upp något lite bortanför Luzern blir vi helt snurriga!🤪😛

Men den här är lätt på riktigt. Uppenbarligen är det inte bara i Åre det finns långa liftköer, vad heter den här populära liften?
Visa bilaga 18389
Är där kvinnor/damer överhuvudtaget? eller är det skilda köer?
I övrigt skoj att börja se folk med bild här. om ngt år kanske man tom kan känna igen ngn.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp