Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Emmis

Aktiv medlem
Kan även dementera Val d'Anniviers. Nr 4 syftar till hur man tar sig ner från toppen i fråga.

Edit: är facinerad över denna tråd. Bild på ett ölstop tar ngn på <4 min men denna e tydligen svår? Reser ni alla andra tillsammans?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Edit: är facinerad över denna tråd. Bild på ett ölstop tar ngn på <4 min men denna e tydligen svår? Reser ni alla andra tillsammans?
Klart tar man det snabbt, fokus på det viktiga!? Eller hur var det nu? :unsure:
Ja uppe vid Bouchet hissen. Grattis till fredagsvinsten @Kalle_Luzern 🍾 på det
Det var som attan, åkt förbi 2-3 ggr en svinkall dag för fyra år sen... Min ryggradskänsla för lågkvalitativa franska liftar verkar sitta i iaf. :ROFLMAO:

Här då för hela helgen. :LOL: Vid vilken Passhöhe hittade jag den här skylten, respektive restaurangen? Ölreklamen kan vara ledtråd till rätt region...
IMG_3825.png

Senast ändrad:

Emmis

Aktiv medlem
Klart tar man det snabbt, fokus på det viktiga!? Eller hur var det nu? :unsure:

Det var som attan, åkt förbi 2-3 ggr en svinkall dag för fyra år sen... Min ryggradskänsla för lågkvalitativa franska liftar verkar sitta i iaf. :ROFLMAO:

Här då för hela helgen. :LOL: Vid vilken Passhöhe hittade jag den här skylten, respektive restaurangen? Ölreklamen kan vara ledtråd till rätt region...
Tog du de på liften då? Eller zipbanan? Vill minnas åket ner var helt bra..? Är ngt år sedan Enligt min logik borde ngn redan tagit öl skylten 🤨

Kalle_Luzern

Aktiv medlem

Restaurant Mathisli, Kehrsiten​

Hostat på andra sidan sjön från dig?
Den är det ja, tydligen ett "pass" där vägen är som högst. Gick förbi i förrgår när jag även fotograferade bergbanan där. :)

Din bild igen @Hawk100
Tog du de på liften då? Eller zipbanan? Vill minnas åket ner var helt bra..? Är ngt år sedan Enligt min logik borde ngn redan tagit öl skylten 🤨
Kom ihåg zipline där när du skrev att man kan ta sig ner på annat sätt. Vi åkte ner på baksidan så klart, inte pisten... ;)⛷️

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Äsch, lapporten kände väl alla igen? Sen var det ju bara att ta fram kartan. ;)
Se vem som kan lista ut var jag har varit idag. Var hittar man den här kabinbanan?
IMG_3834.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Margarita: €6, "märkes"-öl: €3.50. Runda upp till €10, betala cash och bara pizzan på kvittot så blir både servitris och ägare glada? ;)
Här hade det gått på runt CHF 30...

Senast ändrad:

MrHotDog

Aktiv medlem
Trodde det var Dir und Don i Alagna först men får inte ihop torget. Gissar på 7 euro för pizzan och 3 euro för birra morreti .

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Ni var duktiga att gissa; hade ni följt ledtråden ”Limone” och kollat på kartan så hade ni sett menyn och där framgår att en Margaritha går på 5€ 🍕 (och vilken pizza!!)
Moretti pilsnern 2,5€

Jämt skägg mellan @Kalle_Luzern och @MrHotDog
Ni får slåss om vem som lägger nästa bild

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Då fortsätter jag med ett annat slott. Ingen vinprovning tyvärr, gick förbi imorse kl. 9. :rolleyes: Såg vinodlingar i närheten i alla fall. :) Vad heter slottet?
IMG_3849.JPG

Emmis

Aktiv medlem
Känner starkt behov av flytt till ngt ställe som har hem-berg(med lift..o fallhöjd) samt slott. Själv har man knappt varit av gårdsplanen idag…
Nåja vad heter fjället i mitten o vad e det känt för?

I övrigt hoppas jag ni att låter tvn bli varm med vmhockey ( om du e osäker på vem man hejar på 🇫🇮)

Bilagor

• 20F55751-4EAB-4975-8707-6B6EEE04614D.jpeg
    20F55751-4EAB-4975-8707-6B6EEE04614D.jpeg
    153 KB · Besök: 33

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Heja Finland!! 🇫🇮
Fjället verkar heta Kesänkitunturi. Men vad är det känt för? Min finska är dålig, men ser något om ravinen (Pirunkuru) som syns där på bilden, så drar till med den.

KaitsuH

Aktiv medlem
Heja Finland!! 🇫🇮
Fjället verkar heta Kesänkitunturi. Men vad är det känt för? Min finska är dålig, men ser något om ravinen (Pirunkuru) som syns där på bilden, så drar till med den.
Jag trodde, att det här är helt omöjligt för någon som inte känner våra freeride fjäll (mycket få) väl.

Emmis

Aktiv medlem
Heja Finland!! 🇫🇮
Precis så. Bra googlat. Pirunkuru eller på svenska djävlusravinen är varje tonårings skräck då familjefar prutthurtigt säger ”idag blir det ingen slalom barn, idag ska familjen skida upp för Pirunkuru” många har nog avslutat sin skidkarriär där.
Jag trodde, att det här är helt omöjligt för någon som inte känner våra freeride fjäll (mycket få) väl.
Ah det var därför du höll igen. Jag tyckte det tog länge innan ngt fick fram, det är lättsökt byte sgs. Nu en period kvar 🇫🇮🫣

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp