Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Vad heter berget som frugan poserar på? Denna är lätt ;-)

Bilagor

• 473280_2614120331252_251063326_o.jpg
    473280_2614120331252_251063326_o.jpg
    406.3 KB · Besök: 40

Christiam

Aktiv medlem
Vallåsen har det pratats om här tidigare så i brist på kunskap om backar söder om rumpgränsen gissar jag på det.

fredw

Aktiv medlem
Jag tyckte också det liknade den branta backen i Isaberg! Men det är inte korrekt. Inte heller Vallåsen. Ni får ladda er Polestar och bege er ännu längre söderut. Och sedan en aning österut. Ny bild tillagd ovan.

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem

fredw

Aktiv medlem
Ulricehamn ligger norr om Vallåsen och är därmed inte korrekt. Inte Zillertal heller. Men följ Hawxens tips och leta efter en skidort med runda skyltar i pisten..! ;)
Och fortsätt mot sydost från Zillertal. Ca 650 km fågelvägen från Zillertal.

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Du får rätt trots att jag egentligen är ute efter närliggande Jahorina/Sarajevo där bilderna är tagna!
En arbetsseger, ordet är ditt Christiam! Åter till fäbodarna norr om Hallandsåsen? ;)

Christiam

Aktiv medlem
Du får rätt trots att jag egentligen är ute efter närliggande Jahorina/Sarajevo där bilderna är tagna!
En arbetsseger, ordet är ditt Christiam! Åter till fäbodarna norr om Hallandsåsen? ;)
Aaa snöade in på vart Gundeman åkte och inte vars bilden togs. Tack.
Åker norrut, i vilken anläggning har dottern stannat för att vänta på sin jobbiga pappa som måste fota istället för att åka.

Bilagor

• AD088EFD-F9F5-40B0-B93E-4198585FD132.png
    AD088EFD-F9F5-40B0-B93E-4198585FD132.png
    172.5 KB · Besök: 33

Hawk100

Aktiv medlem
Yes!
Underbar anläggning som bjuder på sikt när gränsen är dåligt och bra backar för barnen.
Dock sjukt jobbigt med långa ankarliftar då man åker med barn...
Kör @Hawk100
Tackar!! Tycker jag kände igen isen där nere….😉

Vilken lift står vi och köar till här? Och vad är den liftens största brist? (Enligt mig i alla fall…)
1655902524935.jpeg

fredw

Aktiv medlem
Mycket trevlig lift som täcker den bästa delen av backen och oftast med betydligt kortare köer än i den onämnbara flaskhalsliften bredvid.
Hur man ska få ut 500 fhm ur den är mig dock en gåta, om man inte ska förlänga den närmast vertikalt upp mot hummeln? Kanske kan man klämma ut ytterligare 80 fhm (tot ca 270 fhm) om dalstationen gick att dra längre ner mot stora vägen. Men nu börjar detta likna en viss annan tråd...

PisteCarver

Aktiv medlem
Akta dig för det senaste - gräsklipparskam! :)
Jaha….:rolleyes:
Har den där vitskäggige skogs-mulle-tomten i reportaget sett en golfbana (det finns ju några stycken)?:unsure:
Undrar om golfspelarna gillar att ha ”ruff” på greenerna.:ROFLMAO:

fredw

Aktiv medlem
ni köar till Högåsliften som (enligt mig) borde starta nere i Björnänge och ge 500 höjdmeter ;)

Denna lilla lift har en särskild koppling till denna tråd! Det var precis där bilden är tagen som jag fick syn på en viss Pillard (som hade råkat visat sin nuna på en bild som jag gissat rätt på i denna tråd). Jag var först osäker, men senare när vi hamnade i samma stol i liften bredvid så tog jag mod till mig och frågade om han möjligen figurerade på en website kallad Freeride under namnet "Pillard". Varpå hans fru nästan trillade ur liftstolen av ren häpenhet. :)

Christiam

Aktiv medlem
Akta dig för det senaste - gräsklipparskam! :)
Stort tack för länken. Ska skriva ut och sätta upp på kylskåpet. Nu blir det allt tyst på svärmor som klagar på att jag inte klipper. Eller hatar hon biologisk mångfald kanske....

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Denna lilla lift har en särskild koppling till denna tråd! Det var precis där bilden är tagen som jag fick syn på en viss Pillard (som hade råkat visat sin nuna på en bild som jag gissat rätt på i denna tråd). Jag var först osäker, men senare när vi hamnade i samma stol i liften bredvid så tog jag mod till mig och frågade om han möjligen figurerade på en website kallad Freeride under namnet "Pillard". Varpå hans fru nästan trillade ur liftstolen av ren häpenhet. :)
Vilken rökare! Man kunde nästan tro att du startat någon sorts trofésamlande för att träffa alla aktiva Freerideprofiler..?

Hawk100

Aktiv medlem
ni köar till Högåsliften som (enligt mig) borde starta nere i Björnänge och ge 500 höjdmeter ;)
Rätt lift men fel svar på vad svagheten med liften är (enligt mig då).
Svagheten är att den inte går högt nog för att man enkelt ska kunna ta sig tillbaka till centrala Åresystemet. När köerna till Sadelexpressen påminner om folkhavet vid en Springsteenkonsert på Ullevi hade det varit toppen att kunna välja släpliften istället...... (Tycker jag då, men den diskussionen ska nog hållas i en annan tråd här på forumet!!)
Din tur Eivor del Brallo!! ;-)

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Den skulle gått ända upp till platsen där jag tagit den här bilden.
Vad heter toppen/platsen?
Vad kan man hitta för intressanta saker här (förutom fin åkning i lavinterräng)?

Bilagor

• 40B33AD9-7371-4C16-93AC-9999979D78E6.png
    40B33AD9-7371-4C16-93AC-9999979D78E6.png
    239.5 KB · Besök: 26

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp