Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
egentligen var jag ute efter de skyttevärn som man kan hitta på Totthummeln. Där kan man fantisera om hur det kändes under kriget: beredskap att skjuta mot invällande pansarvagnar från Tysk-ockuperade Norge.

Men jag har även plockat stora mängder hjortron på Totthummeln så jag ger rätt på den!

över till @fredw

Hawk100

Aktiv medlem
Ingen som hugger??
Då testar vi hur era satelitspanings- och krysspejlingskunskaper är så här i midsommartider….
Vad kallas det lilla ”berget” med den fina utsikten som jag var o klättrade på i går???
1656017475224.jpeg

PisteCarver

Aktiv medlem
Capuns, så i GR någonstans. Gissar på Filisur. Hoppas du åt capuns, men inte tallriken. ;)
Nä jag åt det som var tallriken ha ha.:)
Capuns är ju korrekt och Graubünden (GR) var det svar jag hade tänkt mig, eftersom det är en specialitet från den kantonen. Den här åt jag på en bergrestaurang i Savognin.

Nu är det dags för Midsommartårtan, så över till @Kalle_Luzern !

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Då ska vi se... Eftersom det är midsommar räknar jag med noll engagemang i tråden. Så jag undrar var vi hamnade efter det här åket den 8:e maj?
IMG_3802.JPG

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Se om vi kan få lite liv här i tråden igen. Hoppas att de flesta kommit över gårdagens baksmälla... :ROFLMAO: Som utlovat ny bild från imorse. Här ses några kända toppar, delvis döljda av molnen. Min fråga är dock, på vilken höjd stod jag när jag tog bilden? Närmast kl. 18.00 vinner!
IMG_4025.JPG

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Då var det dags för facit. Jag stod på en topp som är 2040 möh. Avslöjar inte var exakt, kan komma fler gåtor från området. ;)
Hon är nu 18.00 och därmed är @MrHotDog närmast och får lägga upp nästa bild! (y)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp