Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fredw

Aktiv medlem
Pausunderhållning medan vi väntar. Jag matade in "big potato skiing" i en AI-modell och bl.a. följande bild genererades. Ni som träffat honom, är det likt?

1656321530709.png

fredw

Aktiv medlem
Här kommer en jämförelsebild.
Visa bilaga 18644
Enda felet med din bild @fredw är att han föredrar puder…. 🤣🤣

Tack, jag är glad att den bilden gör honom bättre rättvisa än den datorgenererade! Försökte mata in en del annat som t ex "Hawk offpiste", "skiing in skåne" och "Ivo del Scandi" men vågar inte visa upp resultaten här. :)

fredw

Aktiv medlem
Vi hade bra biljetter till denna konsert. SP och PC får ursäkta - varken ompa-bompa eller hårdrock! ;)

1. Vad heter sångerskan?
2. Inspelad 16/1/2019 - men var?
Ledtrådar till fråga 1:

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Du

Du är på rätt väg! Vill gärna ha efternamn på ettan men ser nu att jag inte frågade efter det. Hon heter Florence Welch.
Och en annan stad/plats på tvåan. Datumet bör ge svaret.
Var för specifik? Melbourne? Fast på postern står det Adelaide på 16:e, mystiskt. :unsure:

fredw

Aktiv medlem
Bild tagen av min son den 30/12/2021.
1. Vilken bergskedja är det vi ser i fjärran?
2. Denna plats är centrum i världen (och världshistorien) för en viss produkt, vilken produkt?
3. Vi befinner oss mycket nära den ort som gett namnet åt denna produkt, vilken ort?

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
Carrara och Cararramarmor?

Korrekt. Och bergskedjan kan du säkert ge svaret på innan du går vidare!

Det är alltså inga vita snöfläckar eller små glaciärer man ser på bildens bergstoppar, utan marmor i världens genom tidernas största marmorbrott. Bilden är tagen på stranden i närheten av Forte dei Marmi, där rika Florens-bor har stora villor under tallskogen, och kusten här kallas Versilia.

ordet till Hawken!

Senast ändrad:

Hawk100

Aktiv medlem
Vi tar en bild på ett väldigt litet ”berg”……
1656411732769.jpeg

Vad kallas stenen och vad händer enligt sägen med personer som går igenom sprickan utan att även gå tillbaka??

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp