Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fredw

Aktiv medlem
Man ser ju tydligt att det åtminstone är söder om Lagan!
Edit: Nu har jag lärt mig att *"kysymys" inte är någon ledtråd till en känd forspaddlingsplats utan tydligen betyder "fråga" på finska. Men jag tänker inte googla på "fis".

fredw

Aktiv medlem
NZ, Kaituna River?

1658219626535.png

fredw

Aktiv medlem
Där längst upp där det lyser, där bodde vi! Utan hiss!!

1. Vilken ort?
2. Vilket stort berg gömmer sig i mörkret bakom hotellet?
3. Hur många trappsteg fick jag släpa vårt bagage upp till vårt rum på femte våningen (utslagsfråga om de andra visar sig vara för lätta... eller för svåra)?

1658222851390.png

Senast ändrad:

KaitsuH

Aktiv medlem
Jag kan se en parkering förbjuden skylt och två bilar parkerade framför den, så Italien! Ett stort berg? Då inte italienska Dolomiter. Hmmm. Courmayeur?

fredw

Aktiv medlem
1. Chamonix
2. Mont Blanc
3. Hmm, fem våningar... Gissar på 80 trappsteg då.

Helt korrekt på 1 och 2! Hawken får tröstpris (en Zillertal Märzen vid lämpligt tillfälle) för sitt bättre svar på fråga 3, men korrekt svar är 68 branta och höga trappsteg. KaitsuH var ju också på rätt väg men på andra sidan det stora vita berget.

Och ordet går till Kalle!

1658227727880.png

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Snabb lunchpaus på väg hem från Harrjedalen här... Ser inte bergen väldigt lika ut dubbeltopparna i Borgafjäll? Nån annan får ta lekplatsen om det skulle stämma. 🙃

Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Det ser ju ut som Blauhorn-Rennen. ;)

Vill minnas att du tidigare har haft med en bild från Engelberg med det blå flacka försäsongsljuset, men jag har ju glömt var den bilden var tagen….:unsure:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Det ser ju ut som Blauhorn-Rennen. ;)

Vill minnas att du tidigare har haft med en bild från Engelberg med det blå flacka försäsongsljuset, men jag har ju glömt var den bilden var tagen….:unsure:
Hade nog inte hjälpt om du mindes, i princip alla åk är så här mörka och blåa i dec-jan i Engelberg. ;) Vissa skuggigare än andra iofs…

fredw

Aktiv medlem
Man vill ju inte gärna bara slänga in en gissning på något av de uppenbara kandidaterna... även om jag inte har kläm på dem alla ännu. Nedanför Stand?

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Man vill ju inte gärna bara slänga in en gissning på något av de uppenbara kandidaterna... även om jag inte har kläm på dem alla ännu. Nedanför Stand?
Bilden är tagen nedanför Stand höjdmässigt, men vilken sida om? ;) Det är ett av Engelbergs ”Big 5”, som de brukar kallas när de gör reklam.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp