Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Christiam

Aktiv medlem
Jamen då kör vi.
Tog familjen och åkte söderut denna sommar. (Från Dalarna sett).
Fick glädjen att se denna backe. Vad heter anläggningen?

Bilagor

• CA45A0B3-D64E-493B-A3CF-0BA3F4F8C656.jpeg
    CA45A0B3-D64E-493B-A3CF-0BA3F4F8C656.jpeg
    90.1 KB · Besök: 39

Christiam

Aktiv medlem
Semestertider skapar tystnad.
Kul att se två nya namn i tråden!
En ledtråd är att i närheten finns en godisaffär stor nog att få en 9 åring grabb att bryta ihop och gå ut för att han inte orkar se allt godis.
Med ”närheten” menar jag inte som storstadsbor menar att det finns i samma kvarter. Närheten för en annan är inom 30 min med bil : )

PisteCarver

Aktiv medlem
Kammen på Äussere Schwarze Schneid och med Gaislachkogel som skymtar där till vänster känner man ju snabbt igen.
Restaurangen heter Wirtshaus am Giggijoch.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Kammen på Äussere Schwarze Schneid och med Gaislachkogel som skymtar där till vänster känner man ju snabbt igen.
Restaurangen heter Wirtshaus am Giggijoch.
Jo, klippte till och med bort toppstationen på Gaislachkogel för att det inte skulle bli för enkelt. Men... ja.
"Värdshuset vid Giggijoch" heter alltså restaurangen.

Över till @PisteCarver

Christiam

Aktiv medlem
Det är inte Drommen, men det är nära....
Edit: Asch, vad snackar jag om, klart det är Drommen! Över till @Christiam (y)
😆
Och har sitter jag och letar istället för att jobba. Tur det är en vecka kvar innan eleverna kommer.
Har som tidigare nämnt semestrat i södra Sverige.
Vart är dessa bilder tagna?
Och nej, jag har inte lyckats förminska barnen.

Bilagor

• 22B75B24-FCF8-4910-8918-777ED43F7A46.png
    22B75B24-FCF8-4910-8918-777ED43F7A46.png
    333.9 KB · Besök: 14
  • F88ACDD0-8258-4D9C-AB91-E7B5DCA801EB.jpeg
    F88ACDD0-8258-4D9C-AB91-E7B5DCA801EB.jpeg
    155.4 KB · Besök: 13

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Jajamen, Mont Gond är det. Har haft berget med tidigare, men tror inte det var denna bild dock..? Berget står ju titt som tätt värd för freeride-tävlingar.

Chocka oss med vinterbild från Parsenn nu @Kalle_Luzern ;)
Efter PCs kommentar gick jag igenom igen och letade efter bilder från när jag var i Davos med jobbet. Tyvärr inte ens någon bild jag kan sno från någon av kollegorna som åkte skidor där dagen innan. :(

Så får bli en någorlunda färsk och enkel sommarbild. Ovanför vilken ort är det här?
IMG_4188.JPG

PeterLeChable

Aktiv medlem
Efter PCs kommentar gick jag igenom igen och letade efter bilder från när jag var i Davos med jobbet. Tyvärr inte ens någon bild jag kan sno från någon av kollegorna som åkte skidor där dagen innan. :(

Så får bli en någorlunda färsk och enkel sommarbild. Ovanför vilken ort är det här?
Visa bilaga 19098
Kanske någonstans mellan Luzern och Engelberg. Blickande norrut? Egentligen ingen aning men där finns lite byar. Wolfenschiessen?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Kanske någonstans mellan Luzern och Engelberg. Blickande norrut? Egentligen ingen aning men där finns lite byar. Wolfenschiessen?
Stämmer bra, i Wolfenschiessens kommun. Hade även gett rätt för Grafenort eller Oberrickenbach. Fin vandring där Oberrickenbach till Engelberg, Walenpfad kallas den.

Kör på @PeterLeChable

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp