Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
Pros da Darlux-Alp Darlux
Korrekt!
En dag då det precis slutade snöa när vi kom upp. Från där bilden är tagen fortsätter man uppåt med liften Piz Darlux där den bästa skidåkningen finns.
Men det är lavinfarligt både här och där i närheten av den liften. Nu var vi bara 10-15 skidåkare i systemet så det blev med den nya snön ändå lite offpiståkning i pisten.
Upptäckte precis en kul grej, om man bildgooglar Piz Darlux så får man träff på flera av mina bilder som jag har lagt upp på Freeride. :)

Över till @Kalle_Luzern !

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Upptäckte precis en kul grej, om man bildgooglar Piz Darlux så får man träff på flera av mina bilder som jag har lagt upp på Freeride. :)
Måste vara på svenska google, testade och ser inga av dem här. :unsure:

Vad heter sjön, och slottet?
IMG_0773.JPG

fredw

Aktiv medlem

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Då undrar jag vad denna taggiga topp heter?
Skulle det vara klurigt kan jag meddela att toppen finns att beskåda i en länk @fredw lade ut tidigare idag. Just nu syns den dock inte, då det är lite mulet Men det är ju övergående...förr eller senare. :)
1664550887189.png

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Det där är väl den karaktäristiska siluetten av Fluchthorn sett från Ischgl?
Behövs inga ledtrådar för sånt. ;)
Sant, men man kan ju försöka locka in andra människor i tråden, som kanske inte kan alla Österrikes berg på fem röda. Men det kväste du snabbt. :LOL: ;)

Men helt korrekt är det naturligtvis - över till @PisteCarver igen.

PisteCarver

Aktiv medlem
Sant, men man kan ju försöka locka in andra människor i tråden, som kanske inte kan alla Österrikes berg på fem röda. Men det kväste du snabbt. :LOL: ;)

Men helt korrekt är det naturligtvis - över till @PisteCarver igen.
Uff..... där tyckte @STORPOTATEN att jag var lite kaxig....:oops:

Då kör vi en snäll bildgåta.:)
Vad heter liftstationen mitt i bilden?
1664553854698.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Eftersom det är "Funky Friday" så bjuder jag också på lite musik av det suveräna soul-funk bandet B.T. Express.
Guldstjärna till dem som klarar av att lyssna igenom hela låten.🔊;)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
För de som gillar nattpasset, lite hjälp. Nästan samma ställe (samma passväg helt säkert), annat år och 20 min senare. Rätt säker den här har varit med förr...:rolleyes: Lägger upp ännu bättre ledtråd till den morgonpigga imorgon. ;)
IMG_0906.jpg

Här för de morgonpigga som utlovat:
IMG_0905.jpg

Senast ändrad:
Topp