Emmis
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Furkapasset?Tur det...
Jag är ju van vid att sitta med en bild ett par dygn över helgen, så var kan man beskåda den här vyn? Ledtråd: på ett pass.
Visa bilaga 19833
Furkapasset?Tur det...
Jag är ju van vid att sitta med en bild ett par dygn över helgen, så var kan man beskåda den här vyn? Ledtråd: på ett pass.
Visa bilaga 19833
Jag letade länge efter Albula- och Flüelapass, men tänkte inte alls Furka. Jag tror vi borde resa nästa sommaren igen till Schweiz Truner Wildwasserwoche.
Yepp! Tänkte denhär var svår😏Ni har lämnat Sunnbüel och är på väg mot Daubensee/Gemmipass.
Den här tycker jag mig känna igen....Och om jag inte missminner mig har jag även svarat på den.
Någon lik har jag nog haft med, men trodde inte just den här?oíok,oi0 9
Den här tycker jag mig känna igen....Och om jag inte missminner mig har jag även svarat på den.
Börjar det bli ont om bilder även för @Kalle_Luzern ? 😁😉
Nåväl, det är väl enkelt ordnat genom att dra bort gardinen...
Ingen som är sugen, jag provar väl svaret från förra gången får vi se... 🙄Någon lik har jag nog haft med, men trodde inte just den här?Ont om bilder är väl att ta i, har massor som för de flesta är i princip omöjliga att lista ut utan en massa ledtrådar.
Vissa måste jag själv ta hjälp av GPS-koordinaterna för att komma ihåg var jag tog dem...
Edit: här tex, tog jag för två veckor sen så kommer ihåg var det är men blir ju nästan omöjligt att hitta...
Visa bilaga 19856
Samma ställe alltså, men du hade helt rätt i att det inte var samma bild.Precis lagom i tid för kvällen. Stora isfallet som vi slentrianmässigt kallar det.
Över till @STORPOTATEN
Samma ställe alltså, men du hade helt rätt i att det inte var samma bild.
En klassisk vy då, vad heter de tre topparna i fjärran?
Visa bilaga 19867
Yes, Sölen eller Rendalssölen. Topparna heter dock, enligt Norgeskart, Nordre, Midtre och Söre.Sölen (store-, sörvestre- och nordre)
Hmmmm....påminner om när man kommer nedför Götgatan och glider upp på Johanneshovsbron och då siktar Hammarbybacken till vänster?
Jag tolkar det som att du inte finner mitt svar helt korrekt ändå? Du har nog rätt, det är mer likt Machapuchare!Du har väl inte svalt ner medicinen med bäverhojt?![]()
Vad tusan......märkligt: här visar man ett välkänt skidberg men inga svar....
lägger till lite ledtrådar![]()
Den har ju jag också sett på nära håll!Vad tusan......
Är det Getryggen sett från typ Storlien?
Snabbt och smidigt - så skall en slipsten dras enligt Kalles enkla principer.Grossdorf (del av Kals am Grossglockner).
Skutan har jag hört har mycket folk och det där ser onekligen sönderåkt ut så Åreskutan gissar jag på. Den där huset på toppen vet jag inget om så det är noll hjälpaHär kommer en lika lätt, på vilket berg kan man åka ner för den här slänten?
Visa bilaga 19879
Nej, söder om Sveg.Skutan har jag hört har mycket folk och det där ser onekligen sönderåkt ut så Åreskutan gissar jag på. Den där huset på toppen vet jag inget om så det är noll hjälpa
Brukade hålla mer skier's left i början vad jag minns. 2012, och åkte inte så fort som jag nog hade gjort nu. Krashade inte, men god chans att jag körde på någon haj på vägen.Kan man gissa att detta är vald färdväg?
Det började bra med några fina svängar, ändå tills du glömt bort den där klippan du ju faktiskt scopade.... Efter den blev det tomahawk tills du stannade vid krysset där det flackar ut lite, och du valde då att ta ett kort på din vilda nedfart?![]()
Visa bilaga 19880
Say wot?Kröönte
jag trodde du kunde ditt Härjedalen 😉Say wot?
Jaja, Härjedalen kan jag. Men......det här är inte Härjedalen. 🙃Kröönte
jag trodde du kunde ditt Härjedalen 😉
Ledtråd: 1095möh
Nu blev det meta. SorryDet finns dubbelrum på Walles Högfjällshotell för 1095 kr. Och Inlandsbanan har 1095 följare på LinkedIn.
Nej, fråga inte hur jag vet…
Ja den bron borde du verkligen ha koll på, du som är "Guide des pas de chevre"..Nu blev det meta. Sorry
Min ledtråd 1095 var för att @STORPOTATEN skulle hitta min gissning: Kröönte
Men var hittar man en likadan bro som vid Kesuvallen i Jämtland…?