Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Emmis

Aktiv medlem
Tackar tackar. Kan nån identidwra var jag o hunden e o traskar?

Bilagor

• 9F7D4AD2-F4C8-4AD5-AA70-77EB82C24CFD.jpeg
    9F7D4AD2-F4C8-4AD5-AA70-77EB82C24CFD.jpeg
    570 KB · Besök: 49

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
oíok,oi0 9
Den här tycker jag mig känna igen....Och om jag inte missminner mig har jag även svarat på den.
Börjar det bli ont om bilder även för @Kalle_Luzern ? 😁😉
Nåväl, det är väl enkelt ordnat genom att dra bort gardinen...
Någon lik har jag nog haft med, men trodde inte just den här? :unsure: Ont om bilder är väl att ta i, har massor som för de flesta är i princip omöjliga att lista ut utan en massa ledtrådar. :ROFLMAO: Vissa måste jag själv ta hjälp av GPS-koordinaterna för att komma ihåg var jag tog dem... :LOL:

Edit: här tex, tog jag för två veckor sen så kommer ihåg var det är men blir ju nästan omöjligt att hitta...
IMG_4467.JPG

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Någon lik har jag nog haft med, men trodde inte just den här? :unsure: Ont om bilder är väl att ta i, har massor som för de flesta är i princip omöjliga att lista ut utan en massa ledtrådar. :ROFLMAO: Vissa måste jag själv ta hjälp av GPS-koordinaterna för att komma ihåg var jag tog dem... :LOL:

Edit: här tex, tog jag för två veckor sen så kommer ihåg var det är men blir ju nästan omöjligt att hitta...
Visa bilaga 19856
Ingen som är sugen, jag provar väl svaret från förra gången får vi se... 🙄
Eiszapfen-couloirs i Mellan-Sülz?

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Vad heter det här stiliga berget?

dax för ledtrådar:
jag är ganska säker på att flera besökare i den här tråden åkt skidor på den här toppen. bl.a @STORPOTATEN :oops:

Bilagor

• 8F7D2516-732F-49B9-AB5E-A66CFADFB81D.png
    8F7D2516-732F-49B9-AB5E-A66CFADFB81D.png
    199.2 KB · Besök: 43
Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Kan man gissa att detta är vald färdväg?
Det började bra med några fina svängar, ändå tills du glömt bort den där klippan du ju faktiskt scopade.... Efter den blev det tomahawk tills du stannade vid krysset där det flackar ut lite, och du valde då att ta ett kort på din vilda nedfart? :) ;)
1664807328622.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Kan man gissa att detta är vald färdväg?
Det började bra med några fina svängar, ändå tills du glömt bort den där klippan du ju faktiskt scopade.... Efter den blev det tomahawk tills du stannade vid krysset där det flackar ut lite, och du valde då att ta ett kort på din vilda nedfart? :) ;)
Visa bilaga 19880
Brukade hålla mer skier's left i början vad jag minns. 2012, och åkte inte så fort som jag nog hade gjort nu. Krashade inte, men god chans att jag körde på någon haj på vägen.:LOL: ⛷️
Schilthorn är alltså svaret, toppstationen kallas PizGloria och är känd från Bond-filmen som delvis utspelades där. Kuriosa: schweiziske fartfantomen Bernhard Russi gjorde många av skidstunten i filmen. Tricket att starta på Schilthorn och komma ner i Graubunden sköttes nog på klippbordet däremot.

Topp