STORPOTATEN
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Nej, men nu är det riktigt nära!Vilda ledtrådar ger vilda gissningar…
Getryggen?
Nej, men nu är det riktigt nära!Vilda ledtrådar ger vilda gissningar…
Getryggen?
Näee.. sitter ju och tar en bäss på ett välbekant pang. Med ett namn som....Hittar inte den där bron... Storsnasen..?
Så kommer han in och tjyvar svaret. 😄Stor-Ulvåfjället
Nu får jag ju nästan dåligt samvete. Men här har @fredw en fördel, för han har redan nämnt svaret en gång i somras. Vad kallas stället med den här bron?Så kommer han in och tjyvar svaret. 😄
Torde vara Chessiloch?Nu får jag ju nästan dåligt samvete. Men här har @fredw en fördel, för han har redan nämnt svaret en gång i somras. Vad kallas stället med den här bron?
Visa bilaga 19888
wtf?Så kommer han in och tjyvar svaret. 😄
Men javisst. Efter en dags flängande upp och ned för bland annat Getryggen, är man välförtjänt av en bäss.
Bron är i princip precis utanför fjällstationen, som bär samma namn som fjället. 👍
wtf?
det är ju hängbro där...
hur gammal är bilden? (hängbron kan vara nyare![]()
La Grolla?Äsch, e på konferens o har ingen tid… nå vid vilken resturang ser man detta
Självklart sitter vi där. Över till potätenLa Grolla?
Grolla smakar för övrigt inte så där jättegott....
Sååå....blev det lite Grolla där kanske?Självklart sitter vi där. Över till potäten
Precis så är det. Här sett på väg mot Pointe de Friolin.Det är ju det mäktiga Mont Pourri sett från La Plagne området.
Den högg du snabbt!😲Röldal 1 och Röldal Ekspress?
Håller ju med, men du skulle klippt bort tunneln.Den högg du snabbt!😲
Jag tyckte att bilden såg ut som att den kunde ha varit tagen lite varstans i Alperna.
Va?!Håller ju med, men du skulle klippt bort tunneln.![]()
Ja, kände jag var tvungen att replikera minst lika snabbt.Den högg du snabbt!😲
En retour à monsieur Pomme de Terre!🥔
Det är mååånga år sedan jag var i Montafon, men mitt fotominne känner direkt igen berget Vallüla längst in i dalen.🏔️🤓Ja, kände jag var tvungen att replikera minst lika snabbt.
Har dessa stekare varit med tidigare? Inomhus sitter de, i fullt PC-väder och allt. Men vad heter liften de sitter i?
Visa bilaga 19899
Ja, det stämmer bra det. 👍Kan det vara Grasjoch Bahn?
Stämmer inte så bra. Bilden från 2019 om jag inte missminner mig, unga killar vettu. Och jag är ju ännu yngre. 😊@Hawk100 och hans polare Patrik (finns han på Freeride?) ser dock så unga ut att bilden säkert är flera decennier gammal.
Montafon ja... ja varför inte, det är ju många som gillar det. Och när stormarna kommer norrifrån, ja då snöar det.Apropå Montafon… v 5… kan det vara något värt att prova?
Ja systemet ser litet ”tvådimensionellt” ut. Gillar system som brer ut sig åt flera olika håll. Därför har jag också hittills tvekat inför Livigno och Passo Tonale. Men en vecka ska man kanske stå ut om man tänker sig andra stackare i Branäs… OT och trådkapning, sorry.Montafon ja... ja varför inte, det är ju många som gillar det. Och när stormarna kommer norrifrån, ja då snöar det.
Men personligen var det ingen fullträff för mig, jag hade lite svårt att se potentialen och tyckte systemet kändes lite utdraget.
Dock, ta detta med en nypa salt då jag endast varit en dag i Gargellen och en dag i Gaschurn/Hochjoch då vi skulle köra genom allt under den dagen. Med det sagt var det lite brådis genom systemet och samtidigt leta pärlor utanför pisterna. Vi missade säkert en hel del skoj, men min känsla var ingen riktig fullträff som sagt, även om jag absolut kan tänka mig lite familjesemester där.
Lösningen heter, så klart, La Plagne. 😁Ja systemet ser litet ”tvådimensionellt” ut. Gillar system som brer ut sig åt flera olika håll. Därför har jag också hittills tvekat inför Livigno och Passo Tonale. Men en vecka ska man kanske stå ut om man tänker sig andra stackare i Branäs… OT och trådkapning, sorry.
Inget fel på ditt minne!Kan det där vara Steinfjellet vid Storlien?
Mitt minne är lite grumligt, jag såg det fjället senast vid militär vinterutbildning på 80-talet.
Och det var snö på det då.
Ja, berget ser högre ut än sina blygsamma 909 möh. Om jag minns rätt så ligger Storkluken och Lillkluken sedan till vänster därom. Där kämpade vi oss uppåt med arméns Vita Blixten dragandes på en lastad pulka....😓