Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Så kommer han in och tjyvar svaret. 😄
Nu får jag ju nästan dåligt samvete. Men här har @fredw en fördel, för han har redan nämnt svaret en gång i somras. Vad kallas stället med den här bron?
IMG_4470.JPG

fredw

Aktiv medlem
Tror jag minns men står över! Det var ett foto över en vidsträckt dal i närheten tror jag … 😄 Hinner inte lägga upp något eget.

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Så kommer han in och tjyvar svaret. 😄
Men javisst. Efter en dags flängande upp och ned för bland annat Getryggen, är man välförtjänt av en bäss.
Bron är i princip precis utanför fjällstationen, som bär samma namn som fjället. 👍
wtf?
det är ju hängbro där...
hur gammal är bilden? (hängbron kan vara nyare ;)

Emmis

Aktiv medlem
Äsch, e på konferens o har ingen tid… nå vid vilken resturang ser man detta

Bilagor

• 4A7F7C7B-217B-4700-98AA-0BC30E2B4B1C.jpeg
    4A7F7C7B-217B-4700-98AA-0BC30E2B4B1C.jpeg
    465.1 KB · Besök: 31

PisteCarver

Aktiv medlem
Röldal 1 och Röldal Ekspress?
Den högg du snabbt!😲
Jag tyckte att bilden såg ut som att den kunde ha varit tagen lite varstans i Alperna.
Fin Påsk-åkning det här året var det där.
Snön föll under dagen vi körde upp dit, och sen hade vi tre sådana dagar som på bilden. Precis som det ska va! :)

En retour à monsieur Pomme de Terre!🥔

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
Kan det vara Grasjoch Bahn?
@Hawk100 och hans polare Patrik (finns han på Freeride?) ser dock så unga ut att bilden säkert är flera decennier gammal.
Finns liften kvar?

STORPOTATEN

Aktiv medlem

PisteCarver

Aktiv medlem
Kan det där vara Steinfjellet vid Storlien?
Mitt minne är lite grumligt, jag såg det fjället senast vid militär vinterutbildning på 80-talet.
Och det var snö på det då.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Apropå Montafon… v 5… kan det vara något värt att prova?
Montafon ja... ja varför inte, det är ju många som gillar det. Och när stormarna kommer norrifrån, ja då snöar det.
Men personligen var det ingen fullträff för mig, jag hade lite svårt att se potentialen och tyckte systemet kändes lite utdraget.
Dock, ta detta med en nypa salt då jag endast varit en dag i Gargellen och en dag i Gaschurn/Hochjoch då vi skulle köra genom allt under den dagen. Med det sagt var det lite brådis genom systemet och samtidigt leta pärlor utanför pisterna. Vi missade säkert en hel del skoj, men min känsla var ingen riktig fullträff som sagt, även om jag absolut kan tänka mig lite familjesemester där.

fredw

Aktiv medlem
Montafon ja... ja varför inte, det är ju många som gillar det. Och när stormarna kommer norrifrån, ja då snöar det.
Men personligen var det ingen fullträff för mig, jag hade lite svårt att se potentialen och tyckte systemet kändes lite utdraget.
Dock, ta detta med en nypa salt då jag endast varit en dag i Gargellen och en dag i Gaschurn/Hochjoch då vi skulle köra genom allt under den dagen. Med det sagt var det lite brådis genom systemet och samtidigt leta pärlor utanför pisterna. Vi missade säkert en hel del skoj, men min känsla var ingen riktig fullträff som sagt, även om jag absolut kan tänka mig lite familjesemester där.
Ja systemet ser litet ”tvådimensionellt” ut. Gillar system som brer ut sig åt flera olika håll. Därför har jag också hittills tvekat inför Livigno och Passo Tonale. Men en vecka ska man kanske stå ut om man tänker sig andra stackare i Branäs… OT och trådkapning, sorry.

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ja systemet ser litet ”tvådimensionellt” ut. Gillar system som brer ut sig åt flera olika håll. Därför har jag också hittills tvekat inför Livigno och Passo Tonale. Men en vecka ska man kanske stå ut om man tänker sig andra stackare i Branäs… OT och trådkapning, sorry.
Lösningen heter, så klart, La Plagne. 😁
Boka en vecka i påsk så bjuckar säkert @Hawk100 på lite guidning.

PisteCarver

Aktiv medlem
Inget fel på ditt minne!

Har man sett Steinfjellet brukar man känna igen det
Över till @PisteCarver
Ja, berget ser högre ut än sina blygsamma 909 möh. Om jag minns rätt så ligger Storkluken och Lillkluken sedan till vänster därom. Där kämpade vi oss uppåt med arméns Vita Blixten dragandes på en lastad pulka....😓

Nu tillbaka på högre höjder:
Vad heter liften som grabbarna tänker korsa?
1664955294194.png

fredw

Aktiv medlem
Ja konkurrensen är ju inget annat än brutal så... Försöker nu hitta ngn bild med snö på. Återkommer.

fredw

Aktiv medlem
Här står en brorson och beundrar sin farbror och hans fru. Åkbandet bakom brorsonen heter tydligen bara "åkband", men vinkelrätt mot åkbandet, strax till vänster om brorsonen (nephew's left) och till höger om mig (photographer's right) utgår en släplift. Vad heter den?

1664959207637.jpeg

Topp