Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fredw

Aktiv medlem
Ja jag skejtar båda dessa ”backar” ungefär lika lätt åt båda hållen, det är mer vinden som avgör lämplig åkriktning… 😂

Vi är alltså uppe på berget i Branäs. Lika mysigt och trevligt där för barnfamiljer som det är något tristare nere i dalen.

Din tur Kalle!

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ja jag skejtar båda dessa ”backar” ungefär lika lätt åt båda hållen, det är mer vinden som avgör lämplig åkriktning… 😂

Vi är alltså uppe på berget i Branäs. Lika mysigt och trevligt där för barnfamiljer som det är något tristare nere i dalen.

Din tur Kalle!
Branäs, apropå "tvådimensionella" skidsystem... :ROFLMAO: Om du är mest van vid såna backar tror jag Montafon eller La Plange kan bli lite mycket vatten över huvudet? ;)

Var är det här? Närmsta bryggeri godtas också som svar... :LOL:
IMG_2231.jpg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Som sagt, inte ont om bilder men kanske lite kniviga ibland... Zoomar man kan man se en bergstation i ett känt skidområde. Jag startade dagen i en annan känd alport i dalen som syns. Bryggeriet gjorde reklam som världens högst belägna (fake news så klart), men verkar ha slutat med det. Högst i kommunen ligger de iaf. ;)

Emmis

Aktiv medlem
Nära nog, är ju i skidområdet mellan Grindelwald och Wengen. Liften heter Läger och toppen till vänster är Tschuggen. Eigernordwand skulle man sett om jag vridit kameran 90 grader till vänster.

Över till @Emmis
delas det ut sympatipoäng? nåja vi kör lite Whiteout istället då, vad ser vi på bilden?

Bilagor

• Näyttökuva 2022-10-07 083800.jpg
    Näyttökuva 2022-10-07 083800.jpg
    6.6 KB · Besök: 43

erik_lagg

Aktiv medlem
Tänkte på Låkta först men husen ser inte ut att stämma. Ser ju ut som en anläggning högt uppe på ett fjäll iaf. Verkar inte stämma med Blåhammaren och Sylarnas turiststationer heller...

PisteCarver

Aktiv medlem
Vad händer nu då?
Det är ju "Funky Friday"!🔊🕺

Och så en bildgåta förstås....
Vad heter liften?
1665169637204.png

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Såg ju ut som vilken slumpvist utvald T-krok på en glaciär i Tirol som helst när man kollade snabbt. Och hade för mig att det var typ snöstorm när du var i Bivio... :LOL:
Här kommer en lika svår (?), vad heter den här liften?
IMG_4118.JPG

Topp