Ingen Combin.....Men....Påminner iofs om Grand Combin med den lägre toppen på sidan men riktigt så kul kan det ju knappast vara...
Nä, han sitter på Brödernas o dricker öl just nu……Grand Pomme-de-Terre?
Nope. Fel land.Är du mellan fortet och lilla fortet, med Dent Blanche i bakgrunden till vänster?
Bayern ist besser!🍻Nä, han sitter på Brödernas o dricker öl just nu……
Näe, inte i Bayern heller... 😊
Nä, men har du fått se Zugspitze blänka i den klara eftermiddagssolen idag?Näe, inte i Bayern heller... 😊
Du undrar, var du befinner dig? Aj sablar och gevär det är så fint! Sådant har hänt mig också flera gånger, mycket flera. En gång också i La Thuile! Har du varit i La Thuile, när du har tagit bilden?Just do it, Swoosh!.
Nu undrar jag var jag befinner mig och vad högsta toppen i bilden heter?
Visa bilaga 20833
Ja jag har varit I Thuile. Men det är inte Thuile på bilden, fast det är väldigt nära.....Och du har ju själv stått här @KaitsuHDu undrar, var du befinner dig? Aj sablar och gevär det är så fint! Sådant har hänt mig också flera gånger, mycket flera. En gång också i La Thuile! Har du varit i La Thuile, när du har tagit bilden?
Nej och nej.La Rosiere och Dents Rouges?
Ja, jag tror jag har varit nånstans där, och här också, men minns inte så väl var.
Yes, högst upp i Courmayeur och Mont Pourri. Igen!!! 😁Efter ett par Weissbier innanför väster kan jag väl kosta på mig ett höftskott att du står i Courmayeur och har fått med Mont Pourri där i bakgrunden?
Se där ja!Yes, högst upp i Courmayeur och Mont Pourri. Igen!!! 😁
Klurigt, det kan väl egentligen vara två skidorter som är korrekt antar jag?Se där ja!
Höftskott funkade bra för Billy the Kid, så det går väl bra här också.😁
Men då kör vi på den dagsfärska bilden som jag la upp för några timmar sedan.
Vilken skidort ligger nedanför bergsmassivet som syns i bakgrunden?
Korrekt!Drar till med Garmisch-Partenkirchen?
Räcker att jag är borta en långhelg så har jag den känslan och spanar efter alperna vid inflygningen mot ZRH...Ja det är en viss känsla när man är på väg söderut och ser alperna börja torna upp sig vid horisonten. Hoppas att de som bor där vet hur bra de har det. (Vi vet att Kalle vet!)
Schilthornbahn igen, Luftseilbahn Mürren-Birg kanske den kallas?Vad heter liften vars toppstation ses mitt i bild? Frivillig bänkning fram till lunch typ.
Korrekt vilket som. Nya lyxiga liftar på gång ända nerifrån dalen upp till Schilthorn. Tror det är en ”bygglift” som syns till höger där uppe.Schilthornbahn igen, Luftseilbahn Mürren-Birg kanske den kallas?
Hade inte koll på att de hade projekt där också. Ser lovande ut på hemsidan! Ännu brantare lift direkt från Stechelberg till Mürren, nog inget för nervösa... 😅Korrekt vilket som. Nya lyxiga liftar på gång ända nerifrån dalen upp till Schilthorn. Tror det är en ”bygglift” som syns till höger där uppe.
Kalles tur!
Hade inte koll på att de hade projekt där också. Ser lovande ut på hemsidan! Ännu brantare lift direkt från Stechelberg till Mürren, nog inget för nervösa... 😅
It's a classic!Vilket åk åkte vi här?
Visa bilaga 20895
Precis, rock and roll är det 😁🤘
Ett finfint avslutningsåk på väg ner mot puben! 😁Precis, rock and roll är det 😁🤘
Jaså, men jag tror bestämt du glömde ett svar på frågan?Ser ut som Italiensnö.......
Stämmer bra det....Nästan!Ser ut som italienska stenar! Eller tak.![]()
Svaret är inte korrekt, men vi är helt klart i rätt skidområde nu!Åkte ni från Monte Belvedere kanske då?