Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

fredw

Aktiv medlem
Påminner iofs om Grand Combin med den lägre toppen på sidan men riktigt så kul kan det ju knappast vara...

Hawk100

Aktiv medlem

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    575.8 KB · Besök: 21

KaitsuH

Aktiv medlem
Just do it, Swoosh!. (y)
Nu undrar jag var jag befinner mig och vad högsta toppen i bilden heter?
Visa bilaga 20833
Du undrar, var du befinner dig? Aj sablar och gevär det är så fint! Sådant har hänt mig också flera gånger, mycket flera. En gång också i La Thuile! Har du varit i La Thuile, när du har tagit bilden?

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Du undrar, var du befinner dig? Aj sablar och gevär det är så fint! Sådant har hänt mig också flera gånger, mycket flera. En gång också i La Thuile! Har du varit i La Thuile, när du har tagit bilden?
Ja jag har varit I Thuile. Men det är inte Thuile på bilden, fast det är väldigt nära.....Och du har ju själv stått här @KaitsuH

Senast ändrad:

KaitsuH

Aktiv medlem
La Rosiere och Dents Rouges?

Ja, jag tror jag har varit nånstans där, och här också, men minns inte så väl var.

PisteCarver

Aktiv medlem
Yes, högst upp i Courmayeur och Mont Pourri. Igen!!! 😁
Se där ja!
Höftskott funkade bra för Billy the Kid, så det går väl bra här också.😁
Men då kör vi på den dagsfärska bilden som jag la upp för några timmar sedan.
Vilken skidort ligger nedanför bergsmassivet som syns i bakgrunden?

EDIT: Alltså den nästsista bilden, inte den med Weissbierglaset. ;)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Se där ja!
Höftskott funkade bra för Billy the Kid, så det går väl bra här också.😁
Men då kör vi på den dagsfärska bilden som jag la upp för några timmar sedan.
Vilken skidort ligger nedanför bergsmassivet som syns i bakgrunden?
Klurigt, det kan väl egentligen vara två skidorter som är korrekt antar jag?

fredw

Aktiv medlem
Lustigt med Zugspitze, platt från vissa håll och spissig från andra… (Köpte boken om bergspaning på Biltema, har tragglat mig genom förordet...) ;)

Ja det är en viss känsla när man är på väg söderut och ser alperna börja torna upp sig vid horisonten. Hoppas att de som bor där vet hur bra de har det. (Vi vet att Kalle vet! :ROFLMAO: )

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ja det är en viss känsla när man är på väg söderut och ser alperna börja torna upp sig vid horisonten. Hoppas att de som bor där vet hur bra de har det. (Vi vet att Kalle vet! :ROFLMAO: )
Räcker att jag är borta en långhelg så har jag den känslan och spanar efter alperna vid inflygningen mot ZRH... :LOL:
Vad heter liften vars toppstation ses mitt i bild? Frivillig bänkning fram till lunch typ.
Schilthornbahn igen, Luftseilbahn Mürren-Birg kanske den kallas?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Korrekt vilket som. Nya lyxiga liftar på gång ända nerifrån dalen upp till Schilthorn. Tror det är en ”bygglift” som syns till höger där uppe.

Kalles tur!
Hade inte koll på att de hade projekt där också. Ser lovande ut på hemsidan! Ännu brantare lift direkt från Stechelberg till Mürren, nog inget för nervösa... 😅

Var har vi hamnat nu?
IMG_0845.jpg

fredw

Aktiv medlem
Hade inte koll på att de hade projekt där också. Ser lovande ut på hemsidan! Ännu brantare lift direkt från Stechelberg till Mürren, nog inget för nervösa... 😅

Ja första avsnittet från dalen till Mürren ska tydligen bli världens brantaste kabinbana, upp till 58 grader / 160 procent stigning som mest...

1669297364734.png

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Precis, rock and roll är det 😁🤘
Ett finfint avslutningsåk på väg ner mot puben! 😁

Här har vi precis lagt några svängar från toppstationen högst upp. Och ja, det var lite vindpackat.... Men vilken toppstation har vi åkt från?

Edit: Man hamnar nere i en svacka och får knata upp till liften igen, som på bilden är precis bakom kameramannen.
1669374917944.png

Ledtråd:
Stenarna högst upp på kammen, ser de inte lite onaturliga ut? Hmmm?
1669387082598.png

Senast ändrad:
Topp