Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Just ja, fortet är inte där. Nära Col du Traversette då?
Exactemente, Col de la Traversette skall det vara. Således varken Italiensk snö eller sten, utan franskt så det förslår!Just ja, fortet är inte där. Nära Col du Traversette då?
Nu vet vi att både Potäter och Elefanter har tagit sig över Col de la Traversette.🥔🐘Exactemente, Col de la Traversette skall det vara. Således varken Italiensk snö eller sten, utan franskt så det förslår!![]()
Dock inte i lika flådig stil för min del. Hade varken elefanter eller ett personligt livgarde!Nu vet vi att både Potäter och Elefanter har tagit sig över Col de la Traversette.🥔🐘
Visa bilaga 20908
Ett par hantlangare verkade du ha lockat med iaf...Dock inte i lika flådig stil för min del. Hade varken elefanter eller ett personligt livgarde!![]()
Det borde inte var så svårt att veta var, det borde ju finnas både elefantskelett och soldatskelett längs rutten kan man ju tycka.Mycket lurigt. Det verkar finnas två Col de la Traversette i alperna, båda på It/Fr gränsen, båda med teorier om att Hannibal tog sig över just där.
Ni får helgen på er att reda ut det! 😄
Först tänkte jag att nu måste de ha hudat väldigt långt från normala skidområde …
![]()
Col de la Traversette - Wikipedia
en.wikipedia.org
Så lätt var det förstås. Näst högst i alperna. Fotograferad från Cimetta ovanför Locarno.Dufourspitze?
Det är ju 205 cm Blizzard V20 Thermo RS för bövelen!Så platt och så smala skidor… var det vasaloppsträning?![]()
Nej, jag har aldrig varit så långt norrut.Tärnaby
Ja, Åre är det ju.👍Att det är Åre är ju helt omisskännligt (undrar hur många gånger jag åkt i östra ravin som syns i bilden, tusentals..?)
Årtalet kan jag bara chansa på: kanske -88?
Nej, jag har haft med Åre två gånger som bildgåta med andra bilder tidigare.Är det första (och enda) bild från din omtalade Åre resa?
Men vem var den alpina åkaren som var med på resan?Nej, jag har haft med Åre två gånger som bildgåta med andra bilder tidigare.
Men det är enda gången som jag har åkt skidor i Åre.
Eftersom jag inte känner personen vill jag inte skriva ut namnet här. Det var ett par som var goda vänner till våra goda vänner som vi hade rest dit med.Men vem var den alpina åkaren som var med på resan?![]()
jag tycker nog också att det ser ut som Steinfjellet i Storlien, så vi ger rätt på denSteinfjellet vid Storlien?
Idag var det kul.⛷️ Kommit lite snö i veckan, så var riktigt bra på glaciären. Strul med stolsliften där uppe så vi vågade ner i Rotegg utan att träffa allt för mycket sten...Hur var dagens skidåkning?
Låter inte så illa. Inte alls illa. Själv har jag promenerat i geggan som blir av allt smältvatten nu när +50 cm snö skall töa bort... 😑Idag var det kul.⛷️ Kommit lite snö i veckan, så var riktigt bra på glaciären. Strul med stolsliften där uppe så vi vågade ner i Rotegg utan att träffa allt för mycket sten...Igår öppnade de pist Stand-Trübsee, så blev ett par åk där också trots typisk konstsnökänsla. Över 3000 fhm totalt, inte så illa på ett par timmar. Galningar körde Steinberg, de fick nog några hack i skidorna/brädan...
Se hur det går med den här. Var är bilden tagen? Vill ha bra beskrivning eller kryss på karta.
Visa bilaga 20927
Usch, låter trist. Barmark i Luzern som tur är. Fyrhjulssladd in mot parkeringen i morse i Engelberg efter klar natt. 😅 Kan nog bli flera minusgrader inatt med klart väder.Låter inte så illa. Inte alls illa. Själv har jag promenerat i geggan som blir av allt smältvatten nu när +50 cm snö skall töa bort... 😑
Har ingen aning men gissar på att du är i Bern, men det räcker väl inte. Så kanske Rosengarten?
Hmm, Bundesplatz ser jag. Men kanske Bundesterasse?Usch, låter trist. Barmark i Luzern som tur är. Fyrhjulssladd in mot parkeringen i morse i Engelberg efter klar natt. 😅 Kan nog bli flera minusgrader inatt med klart väder.
Bern är det, men från Rosengarten är det inte. Där ser man nästan inga alper, hur konstigt det än låter.
Ledtråd i torsdags.![]()
Will do! Då följer vi upp freaky friday och rivstartar Satanic Saturday! Tungt och satans röjigt. Så att säga. Kanske till och med tillräckligt tungt för @Christiam ?Ta oss in i lördagsnatten @STORPOTATEN
Holy growly fuck! 👿😲Will do! Då följer vi upp freaky friday och rivstartar Satanic Saturday! Tungt och satans röjigt. Så att säga. Kanske till och med tillräckligt tungt för @Christiam ?
Videon: Vilket år gjordes inspelningen?
Bilden: Vad heter "pisten"?
Visa bilaga 20935
Ja att det var Gentianes-Tortin ska ju du kunna. Annars hade du fått skämmas. 😁2008 och gentianes-tortin?
Summer Breeze Open air stämmer bra, men de har varit där flera ggr och detta var inte 2009. Tyvärr.Såja @STORPOTATEN , nu börjar det likna nått.
Utan att ha besökt festivalen så gissar jag på Summer breeze open air i Tyskland. Tyskar gillar allt med Viking referenser.
Låten släpptes 2008 så gissar på att videon spelades in 2009.
Edit: pisten var redan besvarad.