Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Det var dimma när jag åkte den, så det tog ett tag innan jag kände igen mig.... ;-)

Då blir det en tvåpoängsgåta.
Fråga 1: vart står guiden på bilden?
Beskrivning eller kryss på karta funkar lika bra som svar.
Fråga 2: vem är guiden?
”FR-nick” räcker gott som svar….
Visa bilaga 20998
Det där måste väl ändå vara den välkände Scheize-Schnee-bergführer? ;) ;)

fredw

Aktiv medlem
Nä nä, det tror jag inte!!! Max 70 mm midja!! På skidorna alltså…! 😉

Nu är ni inte snälla. Både PC och jag är uppe och sniffar på tresiffriga midjemått. Och nu talar vi om skidorna (även om jag är i närheten av tresiffrigt även när det gäller midjan men det är inte relevant). PC har nog snarare sniffat på tresiffrigt i bänkpress (åtminstone "när det begav sig"...)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Nu är ni inte snälla. Både PC och jag är uppe och sniffar på tresiffriga midjemått. Och nu talar vi om skidorna (även om jag är i närheten av tresiffrigt även när det gäller midjan men det är inte relevant). PC har nog snarare sniffat på tresiffrigt i bänkpress (åtminstone "när det begav sig"...)
Som jag brukar säga, "En riktig karl väger tresiffrigt".
Välkomna upp! 😁 ;)

PisteCarver

Aktiv medlem
Självklart har jag gjort tresiffrigt i bänkpress.🏋️‍♂️;)

PisteCarver

Aktiv medlem
På den tiden vägde nog inte @STORPOTATEN så mycket…:unsure:
Men en fullvuxen Storpotäta i bänk och två Storpotäter i squat och mark blev det på den tiden det begav sig.
Numera är det PC Junior som har tagit över den ”familjetraditionen”.
Han satte för övrigt nytt pers i mark igen på tävling i helgen, han vägde in på 80,4 kg och lyfte 227,5 kg.
Man behöver inte väga tresiffrigt för att vara en stark karl.;)

Hawk100

Aktiv medlem
På den tiden vägde nog inte @STORPOTATEN så mycket…:unsure:
Men en fullvuxen Storpotäta i bänk och två Storpotäter i squat och mark blev det på den tiden det begav sig.
Numera är det PC Junior som har tagit över den ”familjetraditionen”.
Han satte för övrigt nytt pers i mark igen på tävling i helgen, han vägde in på 80,4 kg och lyfte 227,5 kg.
Man behöver inte väga tresiffrigt för att vara en stark karl.;)
💪🏻

Hawk100

Aktiv medlem
Eftersom bilden verkar för svår, trots synliga berg och en riktig bergsget kommer här en kompletterande bild från samma skidområde som ledtråd…..
1669716735275.jpeg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Workshop hela dagen, hade hellre stått där i slutet av Steinberg vid buskarna... Trots saharasand och allmänt shit fuck conditions. :ROFLMAO: ⛷️
1669741217996.png

Hawk100

Aktiv medlem
Exakt där var det!👍
Och exakt du var guiden!👍
Hoppas du inte ruttnade helt på tröttmössorna du fick lov att släpa runt på och att de kanske kan få en ny guidning någon dag under v 6 i vinter, då ryktet säger att de ska vara nere och jaga runt efter bra snö i Alperna….😉
Tyvärr utan @STORPOTATEN Även denna gång som det verkar.😢

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Exakt där var det!👍
Och exakt du var guiden!👍
Hoppas du inte ruttnade helt på tröttmössorna du fick lov att släpa runt på och att de kanske kan få en ny guidning någon dag under v 6 i vinter, då ryktet säger att de ska vara nere och jaga runt efter bra snö i Alperna….😉
Tyvärr utan @STORPOTATEN Även denna gång som det verkar.😢
Steinberg kan visst knäcka de bästa... :LOL: Säg till bara! Tyvärr har vi ju hört ryktet om att SP kommer vara på rehab (inte från Fernet då, utan knät var det väl...;)).

Då lämnar vi Engelberg igen, här hade vi bra ski in - ski out. Bilden tagen från balkongen. Var?
016.JPG

Hawk100

Aktiv medlem
Steinberg kan visst knäcka de bästa... :LOL: Säg till bara! Tyvärr har vi ju hört ryktet om att SP kommer vara på rehab (inte från Fernet då, utan knät var det väl...;)).

Då lämnar vi Engelberg igen, här hade vi bra ski in - ski out. Bilden tagen från balkongen. Var?
Visa bilaga 21014
Inte en susning! Jag lämnar WO och låter de riktiga bergsspanarna ta denna.

Ja SP ska tyvärr ligga hemma med benet i högläge, pimpla Fernet o lyssna på dödsmetall medan vi andra åker puder o festar på saft o skorpor (internt skämt!) i en lååååång vecka! Men som riktiga polare kommer vi självklart vara riktigt snälla skicka lite bilder så han kan känna sig delaktig i åkningen….🤣🤣🤣
Sen kan det ju tänkas att vi åker vilse helt eftersom jag ju är dokumenterat dålig på att känna igen olika berg, så vem vet kanske vi blir kvar i flera veckor bland de stora bergen…..??🤔

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Ja SP ska tyvärr ligga hemma med benet i högläge, pimpla Fernet o lyssna på dödsmetall medan vi andra åker puder o festar på saft o skorpor (internt skämt!) i en lååååång vecka! Men som riktiga polare kommer vi självklart vara riktigt snälla skicka lite bilder så han kan känna sig delaktig i åkningen….🤣🤣🤣
Who needs enemies with friends like these.. 😔

STORPOTATEN

Aktiv medlem

Visa bilaga 21014
Gillar "kondoren" uppe till vänster! 😀

Hawk100

Aktiv medlem
Slut på bergsbilder, men har i alla fall en vinterbild från förra helgen…..
1669751716686.jpeg

Så frågan får bli lite långsökt.
En liknande figur kan hittas högst upp i Sveriges mest åkta skidbacke.
Men vem är backen döpt efter och vad har den personen nu för roll??

Senast ändrad:

Christiam

Aktiv medlem
Tycker gubben ser ut som den i Sälen, tror Lindvallen. De två nedfarten jag kan i Sälen är Gustavsbacken och väggen.
Gustavsbacken och döpt efter Gustav Karlstedt som var en av de första kommuntjänstemännen att ta emot en muta för att öppna upp för skistar.
Hans roll idag var det också ja. Konsult åt flygplatsbygget?
Inte ens med Googles hjälp lyckas jag hitta denna Gustav. Ska bli intressant att få reda på vem han är

Hawk100

Aktiv medlem
Gustavbacken är helt rätt ”delsvar”, men Gustav Karlstedt är tyvärr fel, men det är nästan så jag önskar att din sköna förklaring hade varit den rätta….😉

Snödjup

Topp