Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

FilipNorin

Aktiv medlem
Vart är detta?
DSC_3487.JPG

lamboren

Aktiv medlem
Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Tror jag hörde att det är På Spåret-säsong igen. Så frågan blir: Vart är vi på väg? Godtar namn på åk, terrängnamn eller liften som tog oss tillbaka till civilisationen.
Puder, så mao inte i Engelberg... ;)
027.JPG

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Tror jag hörde att det är På Spåret-säsong igen. Så frågan blir: Vart är vi på väg? Godtar namn på åk, terrängnamn eller liften som tog oss tillbaka till civilisationen.
Puder, så mao inte i Engelberg... ;)
Visa bilaga 21077
Cool bild!
Jag sa till @Hawk100 igår kväll, som ju faktiskt varit i Engelberg, att det där är Jochpass. Inte då sade han.
Jag vidhåller dock att det är Jochpass och att ni kör Steintäli eller på väg mot Wendelücke. Typ.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Cool bild!
Jag sa till @Hawk100 igår kväll, som ju faktiskt varit i Engelberg, att det där är Jochpass. Inte då sade han.
Jag vidhåller dock att det är Jochpass och att ni kör Steintäli eller på väg mot Wendelücke. Typ.
Tack! :)
Mycket riktigt är det Jochpass där nere. Bilden har några år på nacken, innan den nya Engstlenliften byggdes, så ser lite annorlunda ut nu. Var alltså en vit lögn att det inte var Engelberg, och som synes blir det puder där också ibland... ⛷️ :LOL:

Vi är ute på väg mot Wendenlücke, kommer inte ihåg om vi gick hela vägen eller körde ett face som man når om man går till början av glaciären där. Oavsett hamnar man ner mot sjön och får gå upp till nämnda lift.

Mer Satanic Saturday @STORPOTATEN ?🤩🤘

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Senast ändrad:

PisteCarver

Aktiv medlem
Absolut, vi kickar igång Satanic Saturday!
Jag känner dock med @PisteCarver som inte fick ut en Discodänga igår, så jag passar på att lägga in en kombinerad "döds-disco-låt".... 😁

1. Vilket år?
2. Fullfölj frasen - "Top of..."?
Visa bilaga 21087
Den musiken är en DINO-låt (Disco In Name Only)! ;)

Top of …. skylten har jag haft med som bildgåta tidigare så jag överlåter gåtan till någon annan.:)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
De döda byxorna verkar ha släppt den 1986 (cover vad det verkar, är det här också cover eller bara samma låtnamn? :unsure:).

Topp