Hawk100
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Det där TYROL-gänget befann sig på betydligt lägre höjd i går kväll….
Det där TYROL-gänget befann sig på betydligt lägre höjd i går kväll….
Så lågt har jag nog inte varit sen jag hade transfer under havsnivån för några veckor sen…Det där TYROL-gänget befann sig på betydligt lägre höjd i går kväll….
Något kul ska man ju ha även om knät förstör vintern.Tror Potatisen står med näsan i glöggrytorna idag igen (dock inte hos mig!) så det kan dröja innan du får veta om du har rätt!!! 😉
Live från glögg-grytorna.🍺☕️Något kul ska man ju ha även om knät förstör vintern.🍷
Rätt! Kör på @Hawk100Gurschen-glaciären...... (På Gemsstock vid Andermatt)
Det stämmer bra! Bilden tagen i Belle Plagne som är en av de bättre byarna att bo i när man åker i La Plagne-området…. 👍Arkitekturen är ju inte precis från Tirol, jag tycker snarare att den ser La Plagne’sk ut.![]()
Grabünden? (Man får väl börja lite grovt för att sedan zooma in mer o mer hoppas jag....?!?)Vilket skidområde?
Visa bilaga 21106
Ja, man ser ju sluttningen till höger om transportvägen i profil, ser ut att vara ca 40 gr lutning. Där åkte jag störtlopp.⛷️🤥Jag gillar den något lakoniska varningsskylten... "Varning för alpina faror" typ.
Eftersom jag har varit på så få skidorter så blir det för lätt om jag säger att det är i Tirol, Vorarlberg, Graubünden, Wallis, Savoie etc.Grabünden? (Man får väl börja lite grovt för att sedan zooma in mer o mer hoppas jag....?!?)
Ser ju direkt på flaggan vilken region det är.Eftersom jag har varit på så få skidorter så blir det för lätt om jag säger att det är i Tirol, Vorarlberg, Graubünden, Wallis, Savoie etc.![]()
Det var skarpsynt, den flaggan hänger ju rakt ner!😲Ser ju direkt på flaggan vilken region det är.![]()
Låter mer som de där norska gossarna i Sogndal, där gick det undan…Ja, man ser ju sluttningen till höger om transportvägen i profil, ser ut att vara ca 40 gr lutning. Där åkte jag störtlopp.⛷️🤥
Tror inte att jag åkte störtlopp där…. därav tillägget 🤥 (Låter mer som de där norska gossarna i Sogndal, där gick det undan…
Men ok jag förstår, det är du som utgör själva faran!
Bara en kort bit med >30 grader om det är där jag tror.Ja, man ser ju sluttningen till höger om transportvägen i profil, ser ut att vara ca 40 gr lutning. Där åkte jag störtlopp.⛷️🤥
Inbillar mig ändå att det är Graubündens flagga, så gissar på Savognin.Det var skarpsynt, den flaggan hänger ju rakt ner!😲
Savognin är det!Bara en kort bit med >30 grader om det är där jag tror.
Inbillar mig ändå att det är Graubündens flagga, så gissar på Savognin.
Nej, tydligen för svåra? 😅 Var nära på att lägga upp en riktigt lätt ledtråd, men nu gissade du ju rätt ändå! Breithorn där längst till vänster i andra bilden gjorde det väl rätt enkelt kan jag tycka...Ingen som vill gissa på dina bilder @Kalle_Luzern ? 😕
Jag slår till på en gissning då - Schilthorn ?
För svåra? Hmmm, allt är ju relativt...Nej, tydligen för svåra? 😅 Var nära på att lägga upp en riktigt lätt ledtråd, men nu gissa du ju rätt ändå! Breithorn där längst till vänster i andra bilden gjorde det väl rätt enkelt kan jag tycka...
Kör på @STORPOTATEN
Schneefernerkopf?För svåra? Hmmm, allt är ju relativt...
Den här då, svår eller enkel? Vad heter liften?
Visa bilaga 21130
Ja jag har ingen aning faktiskt, men glaciären heter ju Schneeferner vet jag, så det stämmer säkert. 😁Schneefernerkopf?
Läger 2 på Khumbu Glacier?Tack @STORPOTATEN!
Har grävt lite i arkivet, så långt ner att det är från tiden innan digitalkameran blivit var mans egendom så skärpan är inte den bästa...
Var tältar jag här?
Visa bilaga 21135
Läger 2 på Khumbu Glacier?
Strax ovanför Khumbu Icefall?🏔️⛏️![]()
Så är det nog...Är det piggen på Dent de Geant som skymtar där till vänster?
Räcker inte svaret ovan? 😲Så är det nog...
Den kan man se från flera håll..!Räcker inte svaret ovan? 😲
Ja ja, är Glacier du Geant fel då alltså?Den kan man se från flera håll..!
Klämde in en ledtråd men nu är du ju på rätt plats så det blir din bild. Varsågod!Ja ja, är Glacier du Geant fel då alltså?
Du vill ha GPS koordinater?🤓![]()