Nej, det är inte Les Diablerets eller Schweiz.Les Diablerets?
Du belönas med ny bild!Ok. Jag tänkte bara, att Satanic Saturday är en ledtråd.
Snyggt, mer finska discodansare, och nu med gura!Sä oot paha. "Du är ond" https://m.youtube.com/results?search_query=Sä+oot+paha&sp=mAEA
Satan och satan...jovisst hade det varit optimalt med satanslåtar varje gång. Men det går inte, och det är ju faktiskt så att all hårdrock klassas som satans musik, det vet vi ju sedan tidigare. Rent ruskiga saker..🤣Aj fan era ledtrådar! Först @MrHotDog sade "vattenhåla", och jag gissade omedelbart Pellegrino eller Pejo. Sen @STORPOTATEN sade nånting om Satanic Saturday. Perkele.
P.s. och de där discoschlaagerna a la @PisteCarver . Ja kollar och kollar, om det finns någon Regenbogenberg osv. nånstans, inte. Era kassa ledtrådar leder mig helt i vilse.
Har de sådant på alphyddorna i Südtirol eller måste man åka till ”riktiga” Italien?
Zatan?Tycker mig se ett Z i början på skylten med bynamnet när jag zoomar rejält i bilden…..🤔
2006? Well....det är lit luddigt med årtalen där...På A svarar vi 2012, och på B har vi ingen aning men slänger ut en vild en i hopp om belöning. 😅 Val Cenis? Börjar ju iofs inte på Z...
Hade missat detta band, låter intressant. Se om jag kan "hitta" något med dem *host* *host*🤘
Edit: nähä, skrevs står det ju. Inte släpptes. 2006 korrigerar jag till.
Recorded | May 2, 2006 - July 2012 at Sonic Pump Studios, Helsinki, Finland |
---|
Nope. Men rätt land.Z menar Za pobedu, och det menar, att ryssar har varit också där. Men då borde året vara 2022? Och det stämmer inte. Inte heller 1982. Ni bjuder oss på jävla ledtrådar igen! Men kan det vara Zauchensee Gamskogel?
Zwieselstein är helt korrekt, den lilla hålan mellan Sölden och Gurgl-byarna. Där i princip hela sidan från Sölden ner i Venter Tal ger bra åkning. Mycket att välja på! 👌Zwieselstein?
Bundeshaus, precis. Lite långsökt, tänkte på The Big Bang Theory, där Sheldon yttrar citatet i minst två olika avsnitt. En gång för att tala om att Kraken är det enda sjöodjuren han kan tänka sig att bli uppäten av, just för att det sista han skulle höra i livet vore "Release the Kraken".Clash of the Titans... men det var väl en film? Fast frågan är ju vilken "känd TV-serie " du "tänker på"... så det kan ju inte vara rätt. Själv tänker jag på en italiensk maffia-TV-serie från 1990-talet som hette "Bläckfisken", La Piovra.
Parlamentet i Bern?
Tittade lite slarvigt på mobilen innan och tyckte att det såg ut som hav i bakgrunden. Det var ju fel.😳Absolut. Utsiktem mot väst, dvs mot Norge.
Montreux?Strax söder om vilken stad är den här bilden tagen?
Visa bilaga 22604
Så enkelt var det. Din tur @SnowgodMontreux?