Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Snyggt, mer finska discodansare, och nu med gura!
1674910863296.png

KaitsuH

Aktiv medlem
Aj fan era ledtrådar! Först @MrHotDog sade "vattenhåla", och jag gissade omedelbart Pellegrino eller Pejo. Sen @STORPOTATEN sade nånting om Satanic Saturday. Perkele.

P.s. och de där discoschlaagerna a la @PisteCarver . Ja kollar och kollar, om det finns någon Regenbogenberg osv. nånstans, inte. Era kassa ledtrådar leder mig helt i vilse.

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Aj fan era ledtrådar! Först @MrHotDog sade "vattenhåla", och jag gissade omedelbart Pellegrino eller Pejo. Sen @STORPOTATEN sade nånting om Satanic Saturday. Perkele.

P.s. och de där discoschlaagerna a la @PisteCarver . Ja kollar och kollar, om det finns någon Regenbogenberg osv. nånstans, inte. Era kassa ledtrådar leder mig helt i vilse.
Satan och satan...jovisst hade det varit optimalt med satanslåtar varje gång. Men det går inte, och det är ju faktiskt så att all hårdrock klassas som satans musik, det vet vi ju sedan tidigare. Rent ruskiga saker..🤣

Hawk100

Aktiv medlem
Tycker mig se ett Z i början på skylten med bynamnet när jag zoomar rejält i bilden…..🤔

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
På A svarar vi 2012, och på B har vi ingen aning men slänger ut en vild en i hopp om belöning. 😅 Val Cenis? Börjar ju iofs inte på Z...
Hade missat detta band, låter intressant. Attans flinka fingrar. Se om jag kan "hitta" något med dem *host* *host* ;)🤘
Edit: nähä, skrevs står det ju. Inte släpptes. 2006 korrigerar jag till.

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
På A svarar vi 2012, och på B har vi ingen aning men slänger ut en vild en i hopp om belöning. 😅 Val Cenis? Börjar ju iofs inte på Z...
Hade missat detta band, låter intressant. Se om jag kan "hitta" något med dem *host* *host* ;)🤘
Edit: nähä, skrevs står det ju. Inte släpptes. 2006 korrigerar jag till.
2006? Well....det är lit luddigt med årtalen där...
RecordedMay 2, 2006 - July 2012 at Sonic Pump Studios, Helsinki, Finland

Så vi behöver inte vara så noga med det. Vi kan nöja oss med att jag är ute efter 2012 när det släpptes. :)
Val Cenis är det inte, och inte Frankrike heller. Självklart belönas ansträngning med ledtråd - ny bild!

KaitsuH

Aktiv medlem
Z menar Za pobedu, och det menar, att ryssar har varit också där. Men då borde året vara 2022? Och det stämmer inte. Inte heller 1982. Ni bjuder oss på jävla ledtrådar igen! Men kan det vara Zauchensee Gamskogel?

fredw

Aktiv medlem
Clash of the Titans... men det var väl en film? Fast frågan är ju vilken "känd TV-serie " du "tänker på"... så det kan ju inte vara rätt. Själv tänker jag på en italiensk maffia-TV-serie från 1990-talet som hette "Bläckfisken", La Piovra.

Parlamentet i Bern?

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Clash of the Titans... men det var väl en film? Fast frågan är ju vilken "känd TV-serie " du "tänker på"... så det kan ju inte vara rätt. Själv tänker jag på en italiensk maffia-TV-serie från 1990-talet som hette "Bläckfisken", La Piovra.

Parlamentet i Bern?
Bundeshaus, precis. Lite långsökt, tänkte på The Big Bang Theory, där Sheldon yttrar citatet i minst två olika avsnitt. En gång för att tala om att Kraken är det enda sjöodjuren han kan tänka sig att bli uppäten av, just för att det sista han skulle höra i livet vore "Release the Kraken". :LOL:

Ny vecka, ny gåta från @fredw

fredw

Aktiv medlem
Japp, den pisten heter World Cup Saslong. En del tar "kamelpucklarna" i 130, se nedan, jag brukar ta det litet lugnare.
Det är nästa 4 km fin åkning om man åker ända från från toppen Ciampinoi, ca 850 m fallhöjd.
Ordet till fati!

Senast ändrad:
Topp