antikvitet
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Great Salt Lake, Utah?
Så klart, men lite noggrannare vill jag ha. Först till kartan!Torrevieja?
Salinas?Så klart, men lite noggrannare vill jag ha. Först till kartan!
Var egentligen ute efter laguna salada de torrevieja eller Laguna Rosa, men kärt barn har många namn, så det godkänner vi.Salinas?
Kompletterade med Salada ovan.Var egentligen ute efter laguna salada de torrevieja eller Laguna Rosa, men kärt barn har många namn, så det godkänner vi.
Snabbt tebaks till @PisteCarver
Rätt land och region.Chansar på Saint-Malo
Rätt land och region.
Korrekt, det är i ostronparadiset Cancale.Det är på andra sidan halvön. Du står på, eller kanske snarare nedanför, Quai Admis en Chef Thomas i Cancale.
Det där ser väl ut att vara mina hemtrakter så jag bänkar mig själv. Om jag har rätt så är det väldigt artificiell snö i den där skidbacken.
Boende inom 100 km får sitta på bänken till kl 15:55.Det där ser väl ut att vara mina hemtrakter så jag bänkar mig själv. Om jag har rätt så är det väldigt artificiell snö i den där skidbacken.
Spot on! Över till dig @antikvitetSvar från Mälardalen: Köpenhamn, Copenhill. Skulle kunna vara knabben långt till höger på bilden
Nej, det är fortfarande ett renodlat topptursområde.🏔️Från platsen där bilden togs så är det väl i och för sig närmare till Hooks Creek, men där är det ingen lift - ännu.
Tycker mig sett ngt liknande i Disentis?65 mil till Copenhill. Hmm, Hook's Creek seglar upp som ett hett alternativ till säsongen 2024. Lite längre resväg till det här målet dock.
Fråga: Från vilken (skid)ort har jag startat för att komma hit. Vart jag är på väg är lite oklart. Kan tyvärr heller inte svara på om det var gratis parkering.
Visa bilaga 22681
Då tycker du väldans rätt och hade uppenbarligen med dig ögon och minnet. Vy åt andra hållet som bonus.Tycker mig sett ngt liknande i Disentis?
Så är det naturligtvis, och vi ser liftstolpen borta på krönet där Le Jumbo kommer upp.Mont Fort?
Ja, det jag tog det på. 8300 fhm i benen, så lite mör men efter lite kvällsmat kom hjärnan igång igen.Så är det naturligtvis, och vi ser liftstolpen borta på krönet där Le Jumbo kommer upp.
Björn-Dio??Ledtråd: 🐂🤘
Nej...Björn-Dio??
Så är det, precis. Står mellan Lilla och Mellan Sulz. Bilden från jullovet när jag var helt själv där ute trots 15-20 cm puder…Det var ju dött här, den lilla spissen heter Ochsenhorn och är 2343 m.
Wildspitzbahn går till 3440, men gondolen i Funäsdalsberget är mer oklart. 957 står det om toppstugan, men fatmap hävdar 926...
Det är alldeles utomförträffligt rätt!Wildspitzbahn går till 3440, men gondolen i Funäsdalsberget är mer oklart. 957 står det om toppstugan, men fatmap hävdar 926...
Wildspitzbahn högst och skillnaden således 3440-957=2483m
Pointe Percée, 2750 m?
Ha! Bilden är tagen ovanför Grimselpass och du har vandrat upp mot Siedelhorn (men inte riktigt ända uppe vid toppen tror jag).
Stämmer bra det, inte alls så långt upp från passet. Tieralplistock i mitten med glaciärerna.Ha! Bilden är tagen ovanför Grimselpass och du har vandrat upp mot Siedelhorn (men inte riktigt ända uppe vid toppen tror jag).
Oh! F-ck!Dags för en @PisteCarver fredagsspecial? 🤩