Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

PisteCarver

Aktiv medlem
OK, då blev det dags för Retro-Friday igen! 🎉 🔊🎶🕺

Som vanligt gäller det att hitta skidorten där bilden är tagen, och även året som den är tagen, vilket är samma år som den här singeln gavs ut. Och det blir ju förstås en Eurotechno dance hit igen.;)
Det är fru PC som åker mitt i bilden nedan.❄️❄️❄️⛷️
1675441913868.png

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ja, antog att det inte är sig likt. Var inte alls säker på att jag hittat rätt pga det. :(
Lördagkväll, så en enkel en.;) Var är bilden tagen?
IMG_2881.JPG

Emmis

Aktiv medlem
Försökte sitta o svänga in bilden utan att lyckas, men det finns en liten chans att bilden är tagen på Rigi

Emmis

Aktiv medlem
satt o soffna o försökte svänga in bilden i fredags, men försöker nu istället på arbetstid. Bilden måste vara zoomad eller klippt? hittar nått på kartan som heter kort o gått Horn. försöker med den

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Jahapp, är du uppe på den Stora Mythen då?
Ja, så är det. Tagen mot sydväst. Fronalpstock närmaste berget till vänster, kan tom ana toppstationen för liften. Niederbauen Kulm på andra sidan sjön. Sen Uri Rotstock m.fl. berg med glaciären till vänster. Längst bort sticker toppar i Berner Oberland upp, Wetterhorn och Rosenhorn, kanske även Mönch och/eller Eiger.

Se vad @STORPOTATEN har på lager för att starta veckan.

Senast ändrad:

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Se vad @STORPOTATEN har på lager för att starta veckan.
Jadu, det dök upp en sådan här liten "Den här dagen för jättelänge sedan" i mitt flöde, så det får bli den då. I det här fallet var det idag fast 2012. Bilden kan ha varit med tidigare, men då får det vara så. Frågeställningen kanske blir annorlunda i bästa fall? :rolleyes:

Anyways, här har vi hudat en liten stund, men vilken skidort utgick vi ifrån?
1675673698125.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Bilden har nog inte varit med tidigare, men de höga bergen i bakgrunden har varit med.
Ni står intill Dent Parrachee (hitom bilden) och har åkt upp med liftarna från Aussois.

PisteCarver

Aktiv medlem
Ger ni såna ledtrådar så kanske det är lill-, och storskarven?
Ja, @STORPOTATEN kunde visst inte avhålla sig från att ge en ledtråd ha ha. 😲
Är ju nästan hans ”hemmatrakter”, han har haft med bilder på dem tidigare tagna från Ånnfjället om jag minns rätt.
Storskarven och lillskarven sett från Funäsberget är det.

Över till @Bgn !

Bgn

Aktiv medlem
Då undrar jag var vi är nu? Lagt till 2 nya bilder så nu borde ni hitta fram.

Bilagor

• AFEA772A-6ADF-407C-9CD3-A5E36A78683A.jpeg
    AFEA772A-6ADF-407C-9CD3-A5E36A78683A.jpeg
    852.6 KB · Besök: 79
  • D98271EA-C22F-4004-82F6-227F0A9A049E.jpeg
    D98271EA-C22F-4004-82F6-227F0A9A049E.jpeg
    615.4 KB · Besök: 54
  • C8BBB535-3992-4BCC-B306-46142A27304B.jpeg
    C8BBB535-3992-4BCC-B306-46142A27304B.jpeg
    854.7 KB · Besök: 55
Senast ändrad:

Bgn

Aktiv medlem
En ledtråd är att namnet på högsta bergtopp, skidställe och by har samma namn.

Emmis

Aktiv medlem
Väldigt mycket öststat över bilderna, med tanke på lada niva så är eet nog en stark rysk-koppling

Senast ändrad:

Bgn

Aktiv medlem
Exakt så, jag är i Chimgan, ett litet skidställe med två gamla sovietskidliftar, ett gäng matstånd och så klart hästar att hyra för att ta sig en liten ridtur.
Antalet skidåkare här är lätt räknade men desto fler åker upp för att titta på utsikten av Tien shan bergen.
Chimgan ligger i utkanten av byn Chimgan och vid foten av berget Chimgan (Tjimgan) 3309 möh.

Din tur Emmis

Emmis

Aktiv medlem
Exakt så, jag är i Chimgan, ett litet skidställe med två gamla sovietskidliftar, ett gäng matstånd och så klart hästar att hyra för att ta sig en liten ridtur.
Antalet skidåkare här är lätt räknade men desto fler åker upp för att titta på utsikten av Tien shan bergen.
Chimgan ligger i utkanten av byn Chimgan och vid foten av berget Chimgan (Tjimgan) 3309 möh.

Din tur Emmis
Tack! Skulle gärna säga att jag besökt orten, dessvärre inte. Tänker det skulle vara akademiskt intressant om inte annat. Nu undrar jag vad det är för kåkar på bild?

Bilagor

• 703F2A5B-1E08-4F29-971E-8DE95885785E.jpeg
    703F2A5B-1E08-4F29-971E-8DE95885785E.jpeg
    461.8 KB · Besök: 54

KaitsuH

Aktiv medlem
Tack! Skulle gärna säga att jag besökt orten, dessvärre inte. Tänker det skulle vara akademiskt intressant om inte annat. Nu undrar jag vad det är för kåkar på bild?
Tack för bilden. Jag har trott hittills, att de har bara några få glaciärer i Sverige, men det finns egentligen ganska många! (började googla och lärde mig)

Topp