Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Bgn

Aktiv medlem
Helt riktigt det är Kazbek, din tur @gLasspinneL

Kazbek eller Kazbegi är Georgiens tredje högsta berg, 5054 m. Berget är en gammal vulkan och populär att bestiga. På vägen upp finns en övernattningsstuga på 3652 m höjd.
Kyrkan man ser i andra bilden är ett aktivt kloster och väldigt populärt turistmål.

Senast ändrad:

gLasspinneL

Aktiv medlem
Gött mos Bgn!
Den andra bilden gjorde det betydligt enklare! ;)

Har du varit här och åkt så kommer du att känna igen dig!
Vad heter skidorten?
DSC_0894.JPG

Pillard

Aktiv medlem
Global warming vettu... ;)
Hehe! Jag har dock åkt på den när det varit massa hål. Guiden stannade oss en bra bit innan och höll förmaningstal innehållandes story om familjefar som fått snedskär och ramlat i och försvunnit. Hatar att åka skidor på vattendrag sen dess. Tappade balansen i Tsugaike några år senare och tumlade ner mot en bäck. Som tur var så var det tillräckligt med snö ovanför bäcken så jag hamnade bara i snö men paniken på väg ner mot bäcken var inget rolig alls...

På tal om att åka ner i vatten...

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Hehe! Jag har dock åkt på den när det varit massa hål. Guiden stannade oss en bra bit innan och höll förmaningstal innehållandes story om familjefar som fått snedskär och ramlat i och försvunnit. Hatar att åka skidor på vattendrag sen dess. Tappade balansen i Tsugaike några år senare och tumlade ner mot en bäck. Som tur var så var det tillräckligt med snö ovanför bäcken så jag hamnade bara i snö men paniken på väg ner mot bäcken var inget rolig alls...

På tal om att åka ner i vatten...
Hahaha... Kungen af skutan, vilka jevvla klassiker!! Och den där smällen ner i bäcken alltså, fy fan. :unsure:

PisteCarver

Aktiv medlem
Rocher du Charvet.
Lift Grand Pre.

Du kan också ha åkt från Borsat liften (framgår inte av bilden).

Om jag nu är i rätt skidort dvs.

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp