Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ja och kanske "hinna ifatt" och åka på de nyaste redan nu istället...

Påminner en aning om min pappas mormor, som alltid bjöd honom på omstekt gröt. Den nykokta gröten, och den därefter stekta gröten fick vänta till alla rester var uppätna (och stekta eller omstekta).

Fast kanske vill du att vi ska fundera på din bild istället för att komma med "unsolicited advice"? ;) Jochstock Express?
Lite sugen blir man ju nu när de uppdaterat modellen inför 23/24. Annars har det ju visat sig att de var så långt före konkurrensen att modellen stått sig i 6 år och fortfarande är bäst i segmentet.😜

Jochstock Xpress, men vill inte vara petimeter när jag vet att du har nya bilder @fredw ;)

fredw

Aktiv medlem
Vad heter backrestaurangen mitt i bild?

1678714852033.jpeg

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Bergeralm, Steinach am Brenner. Kesselspitze, 2727 m.
Edit: eller Kyrktaksspetsen kanske sticker upp förresten. 2840 m.

Senast ändrad:

Henke_K

Aktiv medlem
Bergeralm är helt rätt, råkade välja fel bild där ”Berger” står med längst till höger istället för bilden jämte där det inte var med :). Lite osäker själv på berget, men tror att det är Habicht som sticker upp lite till vänster om liftstolpen..

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Bergeralm är helt rätt, råkade välja fel bild där ”Berger” står med längst till höger istället för bilden jämte där det inte var med :). Lite osäker själv på berget, men tror att det är Habicht som sticker upp lite till vänster om liftstolpen..
Ja, det gjorde det lite för lätt. Såg Habicht på kartan men tänkte att det är längre åt vänster, men inte säker. PC som älskar vinklar kan nog reda ut det. :LOL:
Om man följer pisten till höger i bild kommer man till en dalstation. Vad heter den?
IMG_4817.JPG

fredw

Aktiv medlem
Ja, det gjorde det lite för lätt. Såg Habicht på kartan men tänkte att det är längre åt vänster, men inte säker. PC som älskar vinklar kan nog reda ut det. :LOL:
Om man följer pisten till höger i bild kommer man till en dalstation. Vad heter den?
Visa bilaga 23829

Jisses, en pist. Som nästan inte lutar..?! Kalle, Kalle. 😂😉

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Jisses, en pist. Som nästan inte lutar..?! Kalle, Kalle. 😂😉
Som du skrev… Vad kostar varje bild till tråden? :ROFLMAO: :oops:
Skämt åsido, besök och ville se hela systemet. Som synes si och så med basen, men vi hittade några slänter vi kunde åka av oss lite i. Till skillnad från där jag brukar åka väldigt fina pister och inte så mycket folk i vägen, då kan jag stå ut.

Emmis

Aktiv medlem
vad ska jag säga, nya leksaker är roliga leksaker✌️Vill gära höra parametrarna för beräknign av kostnaden per bild @fredw Vilka delar av resekostnaden kan man avskriva direkt?

Senast ändrad:

fredw

Aktiv medlem
vad ska jag säga, nya leksaker är roliga leksaker✌️Vill gära höra parametrarna för beräknign av kostnaden per bild @fredw Vilka delar av resekostnaden kan man avskriva direkt?

Jag vågar/vill inte räkna på vad våra resor kostar… 💸💸💸 Är bara glad att ha hittat ännu en anledning att resa.

Har bott på andra sidan jorden ett tag och fick fnatt när jag kom hem och förstod hur mycket det går att nå med bil från Malmö inom en dags körning. Europa är fantastiskt.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Trodde folk skulle hugga på den som galningar. 🤷‍♂️ Inte Surselva självklart, men nästan säker på att jag stod i Schweiz när jag tog bilden… ;)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Jaha Kalle, nu har du välan ändå fått njuta av din bild tillräckligt länge? ;)
Jag tycker mig se Grivola och Gran Paradiso, och då ligger Cervinia under dimman och bör vara ngt närmre än Zermatt.

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Jaha Kalle, nu har du välan ändå fått njuta av din bild tillräckligt länge? ;)
Jag tycker mig se Grivola och Gran Paradiso, och då ligger Cervinia under dimman och bör vara ngt närmre än Zermatt.
Sökte Cervinia så klart. Kommer ärligt talat inte ihåg om det var dimma på Zermatt-sidan, troligen inte. Tyckte Fred borde känt igen, eller Ivo rent av känt sig som hemma? ;)

Tillbaka till @STORPOTATEN

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Här har många varit, och en "del" fler ggr än de flesta....
Vad heter den strategiskt belägna restaurangen?

Bilagor

• IMG-20220414-WA0002.jpg
    IMG-20220414-WA0002.jpg
    91.5 KB · Besök: 27
Topp