Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Pralognan la Vanoise?
Visst är det så. Den lilla orten, med de stora bergen. Där bergen är lite större, lite brantare och lite sexigare. :giggle:
1679397176115.png

STORPOTATEN

Aktiv medlem
ser ju jättefint ut. har dissat orten, fast den ligger i vårt standad skidområde ( franrike) då den varit så liten. Men borde kanske tänka om..
Beror ju lite på vad man vill ha. Vill man ha många liftar och pister ja då går den ju bort omedelbums.
Nöjer man sig däremot med noll liftkö, fantastiska vyer och ett begränsat antal liftar och pister som räcker för en dag, max två, ja då är det en liten pärla. Vill du dessutom slänga på hudarna har du att göra bra mycket mer än 2 dagar.

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Ingen annan verkar bry sig om denna fina bild från Davos-Klosters Parsenn. :(
Topparna i bild som jag varit på: Fluela Schwarzhorn, Jakobshorn och Jatzhorn. :)

STORPOTATEN

Aktiv medlem
Precis, ovanför Oberalppass i Graubünden. Fina nordvända sidor där snöläget var helt ok för att våga sig ut utan stenskidorna. 😅
Take it away @STORPOTATEN
Det är dags för nytt fräscht blod nu. Och då gör vi som så att vi bänkar "the usual suspects" för denna bild. Ni får flanera vidare i andra trådar så länge. :)
Vad heter skidorten på denna bild?
1679571490716.png

PisteCarver

Aktiv medlem
Asså det är ingen bildgåta från mig, jag har inte bildgåtan, det är fortfarande @STORPOTATEN .
Mitt skämt var kanske för avancerat så att jag måste förklara det. ;)
Potätan gav en kommentar till @Hawk100 att han borde känna igen bildgåtan eftersom han varit där. Så se mina bilder som en liten skämtsam pik till ”bergsblinde” @Hawk100 …..;)

Topp