Kalle_Luzern
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Pralognan la Vanoise?
Visst är det så. Den lilla orten, med de stora bergen. Där bergen är lite större, lite brantare och lite sexigare.Pralognan la Vanoise?
ser ju jättefint ut. har dissat orten, fast den ligger i vårt standad skidområde ( franrike) då den varit så liten. Men borde kanske tänka om..Visst är det så. Den lilla orten, med de stora bergen. Där bergen är lite större, lite brantare och lite sexigare.
Visa bilaga 23975
Beror ju lite på vad man vill ha. Vill man ha många liftar och pister ja då går den ju bort omedelbums.ser ju jättefint ut. har dissat orten, fast den ligger i vårt standad skidområde ( franrike) då den varit så liten. Men borde kanske tänka om..
Visst är det! Skylten pekar alltså mot Innertkirchen och Engelberg, kommungränsen går längs med stupet.Nu har den här fina bilden legat uppe alldeles för länge.
Det är ju på toppen av Titlis. 🏔️
Also….. @Kalle_Luzern har varit uppe på en av topparna i bilden, och har då också levererat den första ledtråden. Vi är i Schweiz.🇨🇭Fina toppar det där, varit uppe på en av dem ett par gånger.![]()
Hallå. Han har varit i Val Thorens också. 😉 😅Also….. @Kalle_Luzern har varit uppe på en av topparna i bilden, och har då också levererat den första ledtråden. Vi är i Schweiz.🇨🇭![]()
Och i Innsbruck!Hallå. Han har varit i Val Thorens också. 😉 😅
Ja, fina schweiziska berg i Kaiserwetter och täckta med tjock snö och allt, vad mer kan man begära?Ingen annan verkar bry sig om denna fina bild från Davos-Klosters Parsenn.
Topparna i bild som jag varit på: Fluela Schwarzhorn, Jakobshorn och Jatzhorn.![]()
Nu kommer nog ngt annat än vi nämnt ovan, så jag säger Oberstdorf på nästa gåta!! 😃☝️Ja, fina schweiziska berg i Kaiserwetter och täckta med tjock snö och allt, vad mer kan man begära?
Med beröm godkänt @Kalle_Luzern , din bild!
Fasen också, då får jag ju tänka om!Nu kommer nog ngt annat än vi nämnt ovan, så jag säger Oberstdorf på nästa gåta!! 😃☝️
Precis, ovanför Oberalppass i Graubünden. Fina nordvända sidor där snöläget var helt ok för att våga sig ut utan stenskidorna. 😅Kullen heter Calmut (Peak).
Det är dags för nytt fräscht blod nu. Och då gör vi som så att vi bänkar "the usual suspects" för denna bild. Ni får flanera vidare i andra trådar så länge.Precis, ovanför Oberalppass i Graubünden. Fina nordvända sidor där snöläget var helt ok för att våga sig ut utan stenskidorna. 😅
Take it away @STORPOTATEN
Jag starar en ny tråd: ”Var är bilden tagen - Pro”Det är dags för nytt fräscht blod nu. Och då gör vi som så att vi bänkar "the usual suspects" för denna bild. Ni får flanera vidare i andra trådar så länge.![]()
Have a little faith, det kommer, det kommer!! Jag ger det fram till lunch imorgon, sedan släpper vi in vargarna. 🐺🐺@STORPOTATEN , det verkar som om tråden just nu är inne i en formsvacka där det inte hade kommit in några svar ens om du hade lagt upp en bild på Mount Everest.![]()
Att klara den bildgåtan blir en lika stor utmaning som det skulle bli för en varg och hitta ett byte i ett fårhägn.Have a little faith, det kommer, det kommer!! Jag ger det fram till lunch imorgon, sedan släpper vi in vargarna. 🐺🐺
Du har ju precis varit där i krokarna och haft utsikt över skidsystemet!Jag tycker det ser bekant ut! Så jag har nog inte varit där…..😉
Kläppen??? 😆Du har ju precis varit där i krokarna och haft utsikt över skidsystemet!![]()
Aha!!! Falkenberg!!!
Nä, Potätans fina bild visar ett annat skidområde.Inte Mösseberg alltså??
Visst kan det vara det! Kitzsteinhorn var jag ute efter här..Aldrig varit i Österrike men kan det vara Zell am See-Kaprun och Kitzsteinhorn?
Det hade ju varit roligt förstås men inte rätt.snubben har "stridspilothjälm" och Raybans....
min gissning är att han är här på konferens. Jobbar säkert på försäkringsbolag/bank, som delat ut firma-ryggsäckar. Kan det stå Credit Suisse..?![]()