kappakomplett
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Hochzeiger (piztal)
Och där har jag precis varit i januari och jag tog inte den. Pinsamt!!!Nu har tom PC gett sig in i leken, då jevvlar. Orten är hem åt Rotpleiskopf! See im Paznauntal..
Och där har jag precis varit i januari och jag tog inte den. Pinsamt!!!![]()
Och där har jag precis varit i januari och jag tog inte den. Pinsamt!!!![]()
Det var en lite klurig gåta, med ganska lite information i. Kan vi väl säga.Och jag var där i februari. Fast det var väldigt väldigt dimmigt då. White-out, flat light och som sagt, väldigt dimmigt.
Edit: Det var faktiskt i mars... Dimmigt.
Det var en lite klurig gåta, med ganska lite information i. Kan vi väl säga.![]()
50% rätt.Kappl och See??
100% korrekt, och nej, inte så långt från förra bilden.Pfarrkirche hl. Antonius och See.
Det är en inte så lätt från mobilen och samtidigt från en vinkel som jag inte har sett de här bergen, men om vi försöker med Matterhorn, Pollux och Monte Rosa massivet. Skidorten då, Pila?
EDIT: Från den här vinkeln är det nog Lyskamm som ligger framför Monterosa.
Som sagt jag sitter med mobilen.
Om Kalle eller Potätan sitter vid datorn kanske de kan kolla. Hade jag jag haft datorn hade det varit lätt att identifiera säkert.
Nu har jag laddat färdigt, måste vidare:
Det måste vara nån amatör som har skrivit det på Wikipedia.Edit: om Lyskamm står det på Wikipedia: Despite a prominence of well over 300 metres, Lyskamm is sometimes considered to be part of the extended Monte Rosa group (in fact the Dufourspitze is only 107 metres higher).
Det måste vara nån amatör som har skrivit det på Wikipedia.
Monte Rosa massivet (till vänster) och Lyskamm (till höger) är två separata berg.🏔️🏔️
En blick på den här bilden räcker för konstatera det.🤓
Visa bilaga 24163
Nej, men rätt land.🇳🇴Gudbrandsdalen nära Dovre? Mot Öyadalen?
Nej.Drivdalen nära Sunndalsöra?
Butt of course. Bilden är din @fredwMUC - Münchens flygplats?
![]()
Tyvärr, nej.Nr 20 på Palinkopf i Ischgl?
Nu börjar man bli orolig för PC, har han umgåtts för mycket med Ivo månntro? 😁Nr 20 på Palinkopf i Ischgl?
Ivo har visat upp imponerande tidigare okända färdigheter i skidbacken, det kommer de närmaste dagarna att presenteras bevis på det….Nu börjar man bli orolig för PC, har han umgåtts för mycket med Ivo månntro? 😁![]()
Bäverhojt har kanske längre halveringstid än man först tror...Nu börjar man bli orolig för PC, har han umgåtts för mycket med Ivo månntro? 😁![]()
Ivo har visat upp imponerande tidigare okända färdigheter i skidbacken, det kommer de närmaste dagarna att presenteras bevis på det….![]()