Var hade ni åkt imorgon? "Bästa" skidåkningen just nu

IPJT

Ny medlem
Tjaa!

Har precis fått reda på att jag är "befriad" från jobb nästa vecka (v.14) och vill såklart ta tillvara på denna möjlighet på bästa möjliga sätt. Skidåkning! Behöver er hjälp för att avgöra var jag ska sticka...

Hade jag haft ngra timmars bättre framförhållning hade jag försökt hänga på ngn resa anordnad av UCPA. Rätt skönt att lösa att i en smäll (boende, resa, polare att åka med iom att jag reser själv, osv, osv.) men de hann tyvärr stänga för helgen.

Är sugen på nice väder, bra skidåkning och att inte bli 20k fattigare på 1v. Vore ju skitkul att komma till ett ställe där det dumpat lite. Hittar jag några att åka med hade jag gärna gått lite turer osv. Det löser sig förhoppningsvis på plats.

Ja ni fattar. Är sugen på att åka lagg och tänker att jag ska utnyttja detta unika tillfälle (kort varsel + själv) genom att låta väder få styra. Inga preferenser på land :P. Var hade ni åkt i min situation? Redo att sticka imorgon, lördag!

Please help!
Stort tack

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Dumpar ju mest överallt på nordsidan av alperna just nu. Så var som helst där med enkel transfer? Med tanke på prognosen kan du väl iofs glömma soligt väder större delen av nästa vecka…
40 cm nytt på Titlis ovanför Engelberg sen igår, om du kan unna dig Schweiz… 😆 Brukar vara gott om svenskar iaf.

Inget strul med masker och annat i Schweiz heller. (y)

Senast ändrad:
Tjaa!

Har precis fått reda på att jag är "befriad" från jobb nästa vecka (v.14) och vill såklart ta tillvara på denna möjlighet på bästa möjliga sätt. Skidåkning! Behöver er hjälp för att avgöra var jag ska sticka...

Hade jag haft ngra timmars bättre framförhållning hade jag försökt hänga på ngn resa anordnad av UCPA. Rätt skönt att lösa att i en smäll (boende, resa, polare att åka med iom att jag reser själv, osv, osv.) men de hann tyvärr stänga för helgen.

Är sugen på nice väder, bra skidåkning och att inte bli 20k fattigare på 1v. Vore ju skitkul att komma till ett ställe där det dumpat lite. Hittar jag några att åka med hade jag gärna gått lite turer osv. Det löser sig förhoppningsvis på plats.

Ja ni fattar. Är sugen på att åka lagg och tänker att jag ska utnyttja detta unika tillfälle (kort varsel + själv) genom att låta väder få styra. Inga preferenser på land :P. Var hade ni åkt i min situation? Redo att sticka imorgon, lördag!

Please help!
Stort tack
Hej,
Hintertuxglaciären är kanonfin,boende i Tux,Madseit eller Lannersbach är det ingen konst att hitta,och ingen trängsel i backarna direkt.Stubai är också bra ännu,lite mera off tycker jag.Jag bor i Mayrhofen sedan 6 år så det är min hemmaplan.Behövs inga masker här i kabinerna.

Zonnelied

Medlem
Stubai är riktigt fint! Var själv där för en vecka sedan. Mycket snö, knappt någon vårslush alls på toppbackarna, i princip allt öppet. Fördelen med Stubai är ju att det är svinlätt att hitta boende antingen i Innsbruck (mycket trevlig stad) eller längre upp i dalen (närmare backen) med väldigt bra bussförbindelser hela dagen.

Ja Stubai är inte heller dumt,brukar åka där några gånger varje säsong.
Men man bör passa på nu och fram till mitten maj sen blir det lite sölsich.
Ställer undan skidorna 15/5 då slutar Tirolsnowcard att gälla.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp