Var i Österrike?

NvvK

Ny medlem
Var i Österrike?
Hej!

Jag och min flickvän ska säsonga i Österrike i år. Vi har varit inne på en massa orter men kan inte bestämma oss. Vi vill inte till st anton eller bad gastein, men annars är vi öppna för alla förslag! Vi vill inte till en ort där det är allt för mycket folk men inte till någon håla helt utan uteliv med mera heller. Självklart vill vi åt allt det vanliga: bra offpist, fallhöjd, mysig by, relativt stort system osv. Några tips? Vi var lite inne på ischgl men blev avskräckta när vi läste hur mycket folk som kommer dit med konserter osv.

Tack på förhand! :)

Var i Österrike?
Hej !

Skulle lätt rekommendera Sölden eller Ischgl , två orter som verkligen har allt och tror inga andra områden i Österrike kan konkurrera med !
Du har " konserter " på båda dessa men har för mig de är 2 g per säsong dvs en tidigt på säsong + avslutnings helgen slutet / början Maj...
I Sölden heter den Electric Mountain Festival !

Sölden har ett klart plus när de gäller skid systemet då de har betydligt fetare Berg :)
Båda har ett mycket modernt Liftsystem ( St Anton ligger 20 år efter )

Ischgl har dock en mer klassisk / kompakt by kärna ala TYROLEN.

Båda orterna har ett mycket bra utbud av Mat / dryck / nöjen mm...Ischgl har nog Alpernas bästa & galnaste APRES SKI !!

Lycka till :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp