Var köper ni ert gear?

Bjohan

Ny medlem
Var köper ni ert gear?
Tja!

Jag letar lite nytt gear och oftast vänder jag mig till Addnature.se, Bergfreunde.com eller Outnorth.se.

-Känner ni till några andra bra hemsidor för skid- klättring- sport- outdoorsprylar?

Hej på er!

CharlieWestlund

Aktiv medlem
Var köper ni ert gear?
Äsch, inte behöver man några hemsidor. Jag får tag i min utrustning beggat, på loppis och hämtar gratis på tippen. Sedan parar jag ihop det bästa till en setup. Trots att jag åker skidor fler än 100 dagar om året lägger jag inte många kronor på det. Tycker hellre om att vara ledig och pyssla ihop min utrustning än att knega på ett kontor.

farsan56

Aktiv medlem
Var köper ni ert gear?
Jag vaknade upp häromdagen och kände att jag bara måste ha ett par pistskidor. Dom jag hade gav jag bort till hustrun i ett svagt ögonblick.
Köpte dom här av farbror Skistar för en 5 hundring.

Bilagor

• C0D5DD67-90B2-4657-9900-B1AFBD9E6CB8.jpeg
    C0D5DD67-90B2-4657-9900-B1AFBD9E6CB8.jpeg
    552 KB · Besök: 86
  • 7E81385D-6E7C-4DEF-B750-3E5FF19FE2BF.jpeg
    7E81385D-6E7C-4DEF-B750-3E5FF19FE2BF.jpeg
    833.5 KB · Besök: 85

Stolpe76

Medlem
Var köper ni ert gear?

PisteCarver

Aktiv medlem
Var köper ni ert gear?
Det enda som kan vara lite bökigare/dyrare med utländska siter är om man måste returnera varorna, då blir det oftast rätt så dyrt. Sedan är ju inte Svenska kronan så stark just nu så därför är det inte lika stor fördel just nu som tidigare.
www.sport-conrad.com
www.sport-bittl.com
Just de två shoparna har väldigt stort sortiment och oftast mycket lägre priser än svenska butiker. Har totalt köpt fyra par skidor med bindningsmontering därifrån och det har varit felfritt varje gång.
OBS! Undvik Sport Bittl.

EDIT:
Läste fel i inlägget, jag har köpt mina skidor hos Glisshop och Sportconrad.
Sport Bittl har ofta monterat bindningar snett och de accepterar sedan inga reklamationer.

Senast ändrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Var köper ni ert gear?
Gillar fysisk butik så man kan klämma och prova, plus någon att diskutera med/få råd av så klart. Bächli Bergsport och Transa är två stora kedjor här med bra utbud om någon skulle råka ha vägarna förbi någon av Schweiz större städer.
Annars köpt lite online från nätbutiker i EU också (pga pandemistängt eller inte rätt grejor i lokala butiker). Snowleader och Outdoorworks bl.a., funkat bra med leverans till Schweiz utan strul med tull etc. så borde gå fint till Sverige också.

Var köper ni ert gear?
Sport conrad
Sport bittl

Dem har ofta bra priser och bra reor på framförallt skidor. Har dock bara köpt rena skidor då jag monterar själv.

Kläder blir mest från
Outnorth
Hardloop
XXL

Topp