Var vilken ort ska man åka till i Kanada / USA

Jockepeak

Medlem
Planerar att göra en bock i "bucketlisten" med en skidresa till Kanada eller USA v. 7.
Vi är två farsor med 3 tonårsgrabbar i övre tonåren som söker det djupa och smått mytomspunna pudret för skön snorkelåkning.
Var rekommenderar ni att vi åker för att under en veckas tid maximera möjligheterna att uppleva detta?
Samtliga tips och rekommendationer mottages tacksamt.
mvh
jocke

Ivo del Scandi

Aktiv medlem
För oss som följer diskussionerna här på Freeride (och även resten av samhället), framstår din fråga som rena självskadebeteendet 🫣

Visst, jag drömmer åxå om djupt puder i USA (rekommenderas minst ett par veckor för vänja sig vid höjden och jetlaggen).

Men i vinter är det verkligen inte läge att konsumera mer flygbränsle än nödvändigt (förutom miljöaspekten; vem vill gynna Putin? 🤔)

Mitt tips: ni hittar samma snömängder i västra Norge (samma kvalitet som Whistler, dvs inte lika torrt som i Rockies).

Stranda, Myrkdalen och Voss är goda substitut till British Colombia ❄️❄️❄️

(Som bonus kan ni passa på att bestiga Skandinaviens högsta berg när ni ändå är i området. Snacka om bucketlist 🏆

Edit: skidvana tonårsgrabbar klarar av att bestiga Galdhöpiggen (om medföljande pappor inte skaffat hängmage). Men v7 kan vara i tidigaste laget..

Senast ändrad:

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Planerar att göra en bock i "bucketlisten" med en skidresa till Kanada eller USA v. 7.
Vi är två farsor med 3 tonårsgrabbar i övre tonåren som söker det djupa och smått mytomspunna pudret för skön snorkelåkning.
Var rekommenderar ni att vi åker för att under en veckas tid maximera möjligheterna att uppleva detta?
mvh
jocke
Fram till de tar bort vaccinkravet så kommer undertecknad inte in i landet, men när de gör det så är Beckenridge & Jackson Hole spikade.

aSkier

Medlem
Om jag hade åkt hade jag tittat på Mt.baker, Jackson Hole och Alta. Mt. Baker verkar häftigt på riktigt, ingen skidortskänsla och byn framstår luguber men om man träffar rätt på vecka kan det vara sjukt bra. Alta verkar levande med bra skidåkning och med många duktiga åkare.

Schoobang

Aktiv medlem
Om jag hade åkt hade jag tittat på Mt.baker, Jackson Hole och Alta. Mt. Baker verkar häftigt på riktigt, ingen skidortskänsla och byn framstår luguber men om man träffar rätt på vecka kan det vara sjukt bra. Alta verkar levande med bra skidåkning och med många duktiga åkare.
Alta borde bojkottas pga diskriminering. Snowbird som ligger bredvid är trevligt och accepterar alla, även svincoola snowboardåkare.

NyslipadeKanter

Aktiv medlem

Bilagor

• snowboardmemepng.png
    snowboardmemepng.png
    139.1 KB · Besök: 27

Elner

Ny medlem
mvh
jocke
Om ni vill till USA så säger jag Alta/Snowbird då gäller liftkortet även på nån ort i en annan dalgång som jag glömt namnet på.
Är det kanada så är Revelstoke, Kicking horse och Lake louise kanonorter för puder åkning. // Marcus

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp