Våra fjällvanor - Enkät

linkxster

Ny medlem
Hejsan!
Linus heter jag och är student på Malmö universitet. Jag och min grupp genomför just nu en undersökning om människors resevanor kring fjällresor, utifrån både user-journey och hållbarhetsaspekter och skulle uppskatta om du tog dig tiden till att svara på vår enkät. Enkäten ska verka som underlag till hur hållbara, attraktiva alternativ kan växa fram i en (fjäll)värld som hotas av klimatförändringar och är en följd av Agenda 2030.
https://sunet.artologik.net/mau/Survey/6165

För den som vill veta mer:
Agenda 2030 och de globala målen
https://www.globalamalen.se/
Om enkäten
Linussjoberg66@gmail.com

Tack på förhand!

Nameless

Medlem
Jag är definitivt en individualist och jag tycker att hela den så kallade "miljöfrågan" är ett jävla skämt. Vet inte om det var den typen av svar som du ville ha men jag har ändå lämnat in mina svar.

När det gäller vad som är relevant för mig när jag väljer skidort så handlar det framför allt om antalet lifter och pister, fallhöjden och liknande. Jag saknade svarsalternativ som var relaterade till själva skidåkningen och tycker att märkligt mycket uppmärksamhet riktades åt sidogrejer som inte är så relevanta för mig.

Utveckling: Om det är lätt att ta sig till en viss plats med bil eller flyg så ser jag det som en klar bonus, snarare än en nackdel. Jag motsätter mig hela klimatbluffen och tycker inte att det är ett relevant perspektiv över huvud taget på något område, framför allt inte när det handlar om skidåkning, som jag tycker är en underbar aktivitet. Försök inte stoppa mig!

zingo11

Aktiv medlem
Jag är definitivt en individualist och jag tycker att hela den så kallade "miljöfrågan" är ett jävla skämt. Vet inte om det var den typen av svar som du ville ha men jag har ändå lämnat in mina svar.

När det gäller vad som är relevant för mig när jag väljer skidort så handlar det framför allt om antalet lifter och pister, fallhöjden och liknande. Jag saknade svarsalternativ som var relaterade till själva skidåkningen och tycker att märkligt mycket uppmärksamhet riktades åt sidogrejer som inte är så relevanta för mig.

Utveckling: Om det är lätt att ta sig till en viss plats med bil eller flyg så ser jag det som en klar bonus, snarare än en nackdel. Jag motsätter mig hela klimatbluffen och tycker inte att det är ett relevant perspektiv över huvud taget på något område, framför allt inte när det handlar om skidåkning, som jag tycker är en underbar aktivitet. Försök inte stoppa mig!
Kanske vi ska ha en ogilla knapp också?

linkxster

Ny medlem
Hej Nameless
Tack för din medverkan, Alla svar är bidragande och därför bra!
Jag förstår att du känner att du saknar svarsalternativ med tanke på det du skrev, men enkäten är utformad för att "passa" fjällaktiviteter året runt och för att enkäten inte ska framstå som ex endast skidorienterad är alternativ kopplat till specifika "huvudaktiviteter" borttagna i så stor mån som möjligt. De alternativ du skriver är nästan underförstådda när man postar en enkät i ett sådant här forum.

ha de

och tack för feedback!

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp