Varför är de så lite tjejer som jibbar!?

Blayquiz

Ny medlem
Vi äger. de e ebara inse killar:) Nä men alvarligt. ja åker bara med killar. de flesta tycker de e kul att ha med en tjej. sen ha inte vissa så mkt att säga när man är bättre än dom.!

P

PowaH

Guest
Enligt någon undersökning som titti brukar prata om så har killar med mod en tjejer, kanske e därför. Sen så e man tjej och jibbar så måste man ju vara bättre en alla killar, för annars man ju kass lr nå ?!

flipi

Ny medlem
joo vist skulle de vara kul mer mera flickor som åker mer seriös jibbing men de skulle ju vara förödande för os killar om dom börja skrapa up ansiktet å så för de bra mycke roligare att "kramas"me en vacker flicka(inget illa menat till er flickor;)

disktrasa

Ny medlem
jaa det är skittrist!! jag håller på o lära mig, men inga av mina polare vill hänga på:( det är för få tjejer som håller på med extremsport över huvudtaget! ingen som fattar att det är det som is the shit!
lev hårt, dö ung bli ett vackert lik :p

flipi

Ny medlem
mnen vist vore de kul me mer likasinade flickor som förstod va ,man håller på med och inte bara fjollor

Blayquiz

Ny medlem
Jag håller med disk.. Här där ja bo finns de inte en enda tjej förutom jag som jibba. Och ja satsa hårt med. de e faktiskt kul ibland att man slå vissa killar i de man håller på med:D

Blayquiz

Ny medlem
Att de är. Men här spela de inte sån stor roll. för alla evt vem man e i backen;) Kan ha smått publik ibland:p

Blayquiz

Ny medlem
titti540 sa:
Blayquiz sa:
Att de är. Men här spela de inte sån stor roll. för alla evt vem man e i backen;) Kan ha smått publik ibland:p
Ja det är lyckan i livet!
Japp. Det ända som ja verkligen inte gillar med att så få tjejer jibba. Det är de att finns aldrig nån tjej å åka med här, finns aldrig nån som vill fara till åre eller nått. Ha nämligen bara vare i åre 2 dar. De är de enda ja ha vare i fjällen hela mitt liv. Finns knappt nån ja känner i backen. Men ja keep on going. Glöden finns där så då njuter man endå:)

J

JoInt-1992

Guest
Ja du bra fråga..I Åre såg jag några som höll på med att lära sig att jibba bättre me en bra lärare som jag också har haft det va han som gjorde att jag började me allt ..men säger som många andra MORE GIRLS!!!!!!!

Lolise

Ny medlem
håller me brudar. keep on rockin'! är riktigt såld på pipen så vet nån vilken kulle som har bäst pipe??

J

jessika_bergman

Guest
så här tror jag, alla killar trackar ner så mkt på oss tjejer, fast vi är bättre än dom! helt sjukt i know :S så keep going alla tjejer, skit i vad fjollorna säger!!!!

check this-------------> hahaha

tittti540

Ny medlem
jessika_bergman sa:
så här tror jag, alla killar trackar ner så mkt på oss tjejer, fast vi är bättre än dom! helt sjukt i know :S så keep going alla tjejer, skit i vad fjollorna säger!!!!

check this-------------> hahaha

du ger dej aldrig!

eevez

Medlem
orka bry sig överhuvudtaget om vad alla askooooola killar tycker?? haha, wtf så va de typ för ngra år sen, för massa noobs bryr sig om liftragg å blablabla.... de e ju bara att åka till parken (och inte stå å titta halva dagen) å åka.. jag fattar inte vad problemet är....?!

Marcus_mg

Ny medlem
Petronela sa:
Varför är det bara killar som fjollar runt i parkerna? Jag tror helt enkelt att många tjejer är mer seriösa. Seriösa skidåkare fjollar inte bort sina bästa skidår i någon park. Kanske många av ni jibbers igentigen ville hålla på med ballet men vågade inte ta steget fullt ut. Vad skulle kompisarna tro? I alla fall så tror jag att det kryllar av fjollor i parkerna. Många jibber verkar mer intresserad av utseende, kläder, färger och skidor med de rätta måtten, allt som vi flickor funderade på i småskolan. Kanske bör många ta sig en funderare om ni skall träda fram och ta steget fullt ut.

http://www.balettklassisk.com/
Ja du Petronela jag förstår inte riktigt vad jibbigt är men jag åker i backen som alla andra.. Gillar boardercross, suger på rail, duger i big air sån är jag!

J

jessika_bergman

Guest
carl, för att en tjej vågar visa sig som newbie bretyder inte det att alla är det! du är så O FEMINISTISK! TITTI HÄLSAR!!!!!!!!!!!!!!!!!
keep goning!! sskit i vad alla säger:p

hilla

Ny medlem
hahaha? petronella???

det roliga är att de är du som tänker så, alla står vi väl på snö för att vi älskar det vi gör?

vissa åker boardercross, vissa kör park? men vad är det för fel på att köra park?

att köra park kan man klassa som konst, att få till det perfekta hoppet, den perfekta höjden, den perfekta rotationen, den perfekta graben till rotationen, det perfekta hänget.
den perfekta stilen. perfekta färgsättningen, tänk snowboard och skidåkningen som ett konstverk. inte som folk med attitydproblem....
en konstnär gör inte en tavla halvdan.
x
och även jag, fast jag är en tjej som "vuxit ifrån småskolan", tänker fortfarande på stilen, och på älsklingsbrädan. men detta är för att jag är en del av ett konstverk.

vi slösar inte bort våra år, vi jobbar på att utveckla oss själva som bättre åkare och människor, det som du också gör.

men det finns många med attityd problem i parkerna, det är dock inte vi; äkta jibbers, som inte slösar bort våra skidår.

däremot, mår man bra av att testa på andra saker, för att utvecklas som parkåkare, allting går samman, boardercross och rails. etc.

vilken del är de du inte fattar?

Senast ändrad:

Bekkiizz

Ny medlem
heey jag är tjej och jag hänger i parken varje åk visst jag har inte lärt mig så många tricks ännu men är på god väg iaf! Vi är inte lika "fearless" som ni killar är.. tyvärr..
Men Ja jag försöker lära mig iaf! Jag hänger inte bara i parken för att typ vara med killarna jag har mest bara killkompisar som åker så därav har de blivit så att jag är i parken och hoppar. Jag är skogstokig i skidor men jag suger men shit the same jag lär mig :p
jag är dessutom osminkad i backen också :p men när jag är utanför backen är jag ja tjejig av mig eller ja inte 100% eller kanske vet ej x)

Senast ändrad:

Bjo-rnR

Ny medlem
Bekkiizz sa:
heey jag är tjej och jag hänger i parken varje åk visst jag har inte lärt mig så många tricks ännu men är på god väg iaf! Vi är inte lika "fearless" som ni killar är.. tyvärr..
Men Ja jag försöker lära mig iaf! Jag hänger inte bara i parken för att typ vara med killarna jag har mest bara killkompisar som åker så därav har de blivit så att jag är i parken och hoppar. Jag är skogstokig i skidor men jag suger men shit the same jag lär mig :p
jag är dessutom osminkad i backen också :p men när jag är utanför backen är jag ja tjejig av mig eller ja inte 100% eller kanske vet ej x)
Så du kör brun utan sol istället för redig goggelbränna

Senast ändrad:

hilla

Ny medlem
hahaha alltså vafan. hur pallar freeride hålla på å ta upp foruminlägg som är 5 år gamla? visst att de ska bli lite aktivare men alltså....

Bekkiizz

Ny medlem
Bjo-rnR sa:
Bekkiizz sa:
Så du kör brun utan sol istället för redig goggelbränna
Jag använder ju inte brun utan sol haha Jag blir brun naturligt och skiter i vilken bränna jag har? om jag får googlebränna är ju det najs? :)

Guuran

Ny medlem
jag har läst någonstans att killar har en grej i hjärnan som inte riktigt har blivit 100%ig förs vid 28 typ och där med kan inte vi räkna ut konsekvenserna lika bra. vi är lite dumma i huvudet helt enkelt :p

e3ms

Ny medlem
jag skulle gärna åka mycket mycket mer, men mina polare är inte alls lika intresserade som jag är. de glider lite sakta ner bara, stannar ooch solar lite, fikar, och fikar igen. så hänger nån i säfsen eller romme och har lust att hjälpa en tjej lära sig jibba mer och övervinna sin jävla rädsla, så, hör av er!

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp