Roadrunner
Medlem
Varma pjäxor
Köpte nya Tecnica Cochise 120 (2018) för ett par år sedan. Gillar tanken med hatar modellen. Har problem med att en söm i innerskon ungefär vid främre spännet skaver, trycker och leder kyla rakt in i lilltån. Innerskon är extremt tunn här, och flera tryckningar av skalet har bara delvis lindrat symptomen. Sen är pjäxorna betydligt kallare än de jag haft tidigare, och en bättre innersula har knappast hjälpt. Har hudar, Duke-bindningar och barn så jag åker mest pist.
Jag skulle därför vilja ha tips på andra hyggligt lätta pjäxor med gåläge som har tjocka, varma och goa innerskor! I år kommer man ju möjligen till Svenska fjällen, om något, och jag är less på att frysa mer än vad jag är van vid när det kryper ner mot -10 grader.
Sen är jag ju även nyfiken på om någon testat att byta till t ex Intuition-liners i dessa skor!
/A
Jag skulle därför vilja ha tips på andra hyggligt lätta pjäxor med gåläge som har tjocka, varma och goa innerskor! I år kommer man ju möjligen till Svenska fjällen, om något, och jag är less på att frysa mer än vad jag är van vid när det kryper ner mot -10 grader.
Sen är jag ju även nyfiken på om någon testat att byta till t ex Intuition-liners i dessa skor!
/A