Varmast och mest prisvärda underställ?

Har haft problem med att jag får väldigt kalla lår när jag är ute i backen en hel dag och undrar vad ni rekommenderar för VARMA underställ. Just nu kör jag med icebreakers merino underställ men de känns fortfarande ganska tunna. Tacksam för alla tips till mina köldskadade lår!

zel

Medlem
Har haft problem med att jag får väldigt kalla lår när jag är ute i backen en hel dag och undrar vad ni rekommenderar för VARMA underställ. Just nu kör jag med icebreakers merino underställ men de känns fortfarande ganska tunna. Tacksam för alla tips till mina köldskadade lår!
Hej

Merino underställ kommer oftast i 3 tjocklekar, ca 160gr/m2, 230gr/m2, 400+gr/m2.
I Sverige får du köpa oftast den lättaste 160gr.

Kolla på naturkompaniet eller liknande, har för mig att de har merino i olika tjocklekar. En kompis köpte nyligen underställ byxor där, som var mycket tjockare och nu kör han flugfiske med enbart underställ, ingen fleece byxor så som vi kör vanligtvis.

Fungerar säkert lika bra vid skidåkning :)

elvha

Medlem
Jag kör också med Icebreaker merinoull men kompletterar det med ett extralager merinoullsbyxor från Naturkompaniet som slutar strax ovanför knäna. Du kanske redan har testat det, annars är det dock ett tips för de kallare dagarna!

unsuspected

Aktiv medlem

bootfitta

Medlem
Prisvärt är inte vad jag skulle kalla Icebreaker.

Det som är mest populärt, och som man ofta kan hitta till väldigt bra pris är ju Kari Traa. Annars kan man ju köpa Woolpower på fabriksförsäljningen om du bor nära Östersund - Där finns ofta mycket till rimliga priser.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp