Varning för Koala Surf Camp i Hossegor (Biarritz)

U

user93315

Guest
david-bo sa:
För er som undrar så är jag 35 så jag tror inte jag faller in i kategorin DAMP-barn.
Öhh?? Damp-barn e inte likadant som Dampgenerationen alltså folk som vill ha allt serverat men sen inte har tålamod om något förändras alltså inte får som den vill. Det var så personen skrev på surfsverige. Fattar inte varför du svarar här på freeride. Det var förresten en väldig dålig skildring av den som skrev det på surfsverige. Dampgenarationen är även de som kommer på alla nya idéer och som uppskattar folk som fixar diverse events, läger o fester åt dem. Det e klart man blir besviken när något ändras. Jag tillhör själv stolt Dampgenerationen.

david-bo sa:
De kunde väl egentligen lika gärna flytta det där huset till Visby eller Båstad, livsstilen var väl Visby eller Båstad under några sommarveckor snarare än seriös surfning.
Det e såklart det inte kan göra det för i Sverige finns det inte lika stora möjligheter till surfvågor. Koala finns ju i Hossegor för att där hänger många prosurfare och där arrangeras världsturnén i Surfing. Varken i Visby eller Båstad arrangeras SurfingSM så där kommer aldrig det bli aktuellt att få till chillade surffester.

david-bo sa:
Jaja, nästa gång bokar jag en lägenhet och sköter allting själv.
Eller så tältar du i naturen o tar med dig trangia o frystorkad mat o blir en cool surferdude som reder sig själv.

stefan_glader

Ny medlem
AndreasNord sa:
Jag var på Koala en hel vecka, kom hem i torsdags förra veckan så jag måste precis ha missat dig då David.
Angående min vistelse på Koala kan jag bara säga att jag var supernöjd!
35euro natten för boende, frukost, kaffekok när man vill, tillgång till massa surfbrädor och våtdräkter, träffa massa likasinnade som gillar surf, två surfaris om dagen till de bästa bryten för stunden är väl inte dyrt!?????
Du måste helt enkelt haft otur med vågor och väder annars har jag svårt att se att de skulle ställa in surfen.
Okej att folk som hänger där festar lite och att alla inte är där för exakt samma sak, men det får man ju ta om man bor på ett sånt ställe. Annars kan man ju ta in på hotell om det inte passar...
Det var faktiskt lite stök en natt med några engelsmän som bodde där och blev lite väl högljudda en natt, men då tog Lena (ägarinnan) tag i det direkt och tog ett snack med dom och sen var det inga problem mer.
Nä, jag tyckte Koala var bra, och det vet jag att alla andra som bodde där den veckan jag var där också tyckte.
Så tack så mycket Koala för en sjysst vecka! Mvh Andreas Nordqvist
Kolla här Eric_W
Denna Anders var på surfcampet, tror inte att det är något alias for Ola Melin;D

Iden med denna tråd kanske är att David vill göra sig känd som sportrecensent och nu i dagarna kommer att söka jobb som detta här på freeride.se

;D

D

Deleted member 80259

Guest
Men vadfan är det med en del här, försöka försvara Koala till varje pris och "vinka bort" det David säger. Pinsamt.

Hej David

Jag var på Koala för något år sedan och råkade illa ut pga de hysteriska ägarna. Orkade aldrig skriva en tråd om det men när jag såg din tråd skapade jag två Facebookgrupper, Varning för Koala Surf Camp (på svenska och engelska) med länk till den här tråden.

Nu har mitt Facebookkonto stängts, antagligen pga detta. Koala måste ha (ja, det kan väl inte vara någon annan?) abuse-anmält mig för detta. Otroligt! De får väl bemöta kritiken och förklara sig. Eftersom jag råkat ut för deras arroganta behandling är jag övertygad om det gått till ungefär som du beskriver. Det vore logiskt utifrån min erfarenhet. Antagligen kan de inte bemöta kritiken utan försöker tysta den. Men se, så fungerar inte internet. Streisand effect!

Sedan undrar jag var I3ea har för problem. Vem är du? Anställd av Koala? Eller på något annat företag som drabbats av dålig publicitet efter att ha misshandlat en kund? Du har en konstig ton och ganska osammanhängande argumentation. Troll!

D

Deleted member 80259

Guest
Henrik-Stigell sa:
Hej David

Jag var på Koala för något år sedan och råkade illa ut pga de hysteriska ägarna. Orkade aldrig skriva en tråd om det men när jag såg din tråd skapade jag två Facebookgrupper, Varning för Koala Surf Camp (på svenska och engelska) med länk till den här tråden.

Nu har mitt Facebookkonto stängts, antagligen pga detta. Koala måste ha (ja, det kan väl inte vara någon annan?) abuse-anmält mig för detta. Otroligt! De får väl bemöta kritiken och förklara sig. Eftersom jag råkat ut för deras arroganta behandling är jag övertygad om det gått till ungefär som du beskriver. Det vore logiskt utifrån min erfarenhet. Antagligen kan de inte bemöta kritiken utan försöker tysta den. Men se, så fungerar inte internet. Streisand effect!

Sedan undrar jag var I3ea har för problem. Vem är du? Anställd av Koala? Eller på något annat företag som drabbats av dålig publicitet efter att ha misshandlat en kund? Du har en konstig ton och ganska osammanhängande argumentation. Troll!
+1

Eric_W

Aktiv medlem
felix sa:
Men vadfan är det med en del här, försöka försvara Koala till varje pris och "vinka bort" det David säger. Pinsamt.
+1

Henrik-Stigells inlägg stryker väl detta om något..
Koala verkar vara "det som gäller" på freeride,
men vissa saker är väldigt svåra att blunda för..

Jibberisch

Aktiv medlem
Henrik-Stigell sa:
Hej David

Jag måste faktiskt hänga på här. Förutsatt att trådskaparen inte driver ett annat surf-camp eller blivit dumpad av Lena, Lotta eller Kajsa, så är det bara att konstatera att internet är bra. Det är trist för företagen när de inte längre kan avfärda människor hur som helst. Stick it to the man!

Sedan ska man väl vara medveten om att den mänskligafaktorn alltid spelar en viss roll, men eftersom den alltid drabbar mej tycker jag det är kul när sånt här uppdagas.

Bara för att slippa tjafs: jag ha fått tillbaka mitt Facebook-konto men utan att ha få någon förklaring kring vad som låg bakom.

U

user93315

Guest
Henrik-Stigell sa:
Bara för att slippa tjafs: jag ha fått tillbaka mitt Facebook-konto men utan att ha få någon förklaring kring vad som låg bakom.
NU skriver jag med min underliga ton igen. ;)
Hahaha tur att jag påminnde dig Henrik-Stigell förut med ett FreeridePM att ditt facebookkonto var kvar. :D
Förresten så går det väl inte att ta bort ett facebook-konto mer än att avaktivera det, eller?

Tipsade förut David-Bo om att han borde varna hela världen och skriva in sitt omdöme av Koala surfcamp på surf-holiday. Han har ännu inte gjort det, kanske det räcker att varna svenskarna.

Senast ändrad:
Jag tror inte det är en konspiration med Facebook, jag tror de helt enkelt abuseanmält och Facebok tog det säkra före det osäkra och stängde mitt konto. När jag sedan begärde att de öppnade det igen gjorde de en utredning. Occam's razor. Det intressanta är inte Facebooks abuserutiner utan att Koala (förmodligen) går den vägen snarare än att försöka bemöta kritiken i sak.

D

dannedelphin

Guest
en anekdot.

i vintras var jag en månad på dominikanska republiken och kuskade runt.
under 4 dagar var jag på en surfcamp vid playa encuentro utanför vindsport-
mekkat cabarete på norra sidan av ön. regionen kan rekommenderas varmt för
såväl nybörjare men främst mer rutinerade brädsportare. dock tyckte jag att den spansk-talande
kulturen med stark prägel av kolonialtiden var mindre intressant enligt mitt tycke och smak.
då är en mer "caribic style" att föredra på öarna söderöver eller på jamaica.

redan under dag 2 på surfskolan, efter att ha lärt mig the very basics of basics kring vågsurfingen,
beslöt jag mig för att kämpa mig ut förbi bryten där localsen och de bättre turisterna
höll till. surfarna. det var en skräckblandad förtjusning. ungefär som första gången man tippade
ner skidspetsarna mot östra ravin. men när jag väl låg därute var det en fantastisk känsla.
jag hade i grund och botten inget där att göra. som total nybörjare med en lång-bräda
på 10 feet var jag en fara för mig själv och andra. och jag var medveten om det. efter ett tag när
jag legat där och guppat bland de erfarna var det en kille som skrek på mig och kom frampaddlandes.
det var surflärarn´. han var ursinnig och frågade vad i helskotta jag gjorde där ute. jag skulle ju
vara därinne och trampa vitvatten med de andra nybörjarna. han sa åt mig att genast bege mig in mot land.

innan min våg kom kände jag lite på en annan. jag halvsatt på toppen där den började bryta och
kände vilken kraft, men framförallt höjd de hade.
jag inväntade, likt de andra därute, rätt våg och när den kom paddlade jag för kung och fosterland.
jag blev totalt bortspolad. det ena örat blev igenbommat av det salta vattnet och i det andra hördes
svagt tonerna av whipeout. jag visste knappt vad jag hette eller vad jag sysslade med.
när jag kom in till stranden, och dagarna efteråt, var jag ändå mycket stolt över det jag hade gjort.
för det var det jag ville. att få slås ned totalt och känna på vad det handlar om. givetvis kunde det ha slutat mindre bra men jag ville ta den risken. en nybörjare med ambitioner, som har suttit på norra halvklotet och suktat i år till k. slater och de andra grabbarnas surfkonster vill ju utsätta sig trots okunskapen. ungefär som liknelsen av de potentater som sitter här på freeride och drömmer (likt undertecknad), fast med en total utförs-bakgrund av 1 veckas snowblades i hundfjället och som på fjällsemestern i åre får för sig att prova sina vingar genom att åka baksidan, på de till dagen hedervärt hyrda tjock-laggen. och på sensommaren samma år, i myrmarkerna ner mot kallsjön, finner bärturister skidutrustning med stickers på, vilka bär namnet av en känd sportfirma nere på torget. förmodligen ganska oklokt, men ändock fostrande.

nu vet inte jag hur det är med regler kring röd-flagg och liknande nere på kontinenten. men min kontenta är
att vill man utsätta sig och är medveten om riskerna så bör man få göra det. jag vet inte om de hade några flaggor
där jag var. och om det flaggades så var det nog ett tecken på att de där mixade rom-drinkarna baserade på färsk frukt var klara att avnjutas i eftermiddags-solen borta på tavernan hitom palmerna.

alltså kunde surfskolan ha avsagt sig allt ansvar, försäkring etc. och låtit den äventyrslystne fått bekänna färg på egen hand. även om det hade gått illa. nu var jag ju ej på plats och såg förutsättningarna på det böljande blå, samt de båda lägrens meningsutbyten. men det är min spontana känsla.

tag väl hand om varandra därute och glöm inte bort att livet är som en bred tavla, full av färger och nyanser!

Senast ändrad:

Sannahr

Ny medlem
ALLA som varit på koala campet i hossegor borde veta att Karin och Lena är några av dom snällaste människorna som skapats, och ni borde också veta att dom har kämpat hårt för att komma dit dom är nu.. Förstår verkligen inte denna människans ressoneang " Efter tre nätter blir jag utan förvarning eller någon särskild anledning utkastad". Om man är en människa med sunt förnuft borde en normal människa fatta att något ligger gömt i förklaringen !

.....så du lilla människa som "vanar" för Koala campet, vart är ditt samvete ?

Senast ändrad:

Sannahr

Ny medlem
Tycker för övrigt att ni som inte varit på koala campet, inte ska uttrycka sig över huvudtaget.

Senast ändrad:

Perkal

Ny medlem
Sannahr sa:
ALLA som varit på koala campet i hossegor borde veta att Karin och Lena är några av dom snällaste människorna som skapats, och ni borde också veta att dom har kämpat hårt för att komma dit dom är nu.. Förstår verkligen inte denna människans ressoneang " Efter tre nätter blir jag utan förvarning eller någon särskild anledning utkastad". Om man är en människa med sunt förnuft borde en normal människa fatta att något ligger gömt i förklaringen !

Idioti

turbokossaN

Ny medlem
Sannahr sa:

Men herregud, förstår du inte att folk kan tycka olika? :/
varnar, så stavas det. Gör om, gör rätt :)

Senast ändrad:

Nojlas

Aktiv medlem
Perkal sa:
Sannahr sa:

Idioti
Är ju inte den enda personen i den här tråden som skapat en ny profil för att skriva i den här tråden...

Perkal

Ny medlem
Nojlas sa:
Perkal sa:
Sannahr sa:

Idioti
Är ju inte den enda personen i den här tråden som skapat en ny profil för att skriva i den här tråden...
Nej absolut inte, men att bli medlem och sedan bumpa skiten så den får liv igen och fler läsare lär ju inte hjälpa koala campet ett dugg.

U

user93315

Guest
Perkal sa:
Nojlas sa:
Perkal sa:

Idioti
Nej absolut inte, men att bli medlem och sedan bumpa skiten så den får liv igen och fler läsare lär ju inte hjälpa koala campet ett dugg.
Hahaha Perkal både du o jag bumpar denna tråd när vi svarar här. Undrar förresten hur det har gått med den eventuella stämningen som David-Bo snackade om, hur det hela gick. Vem vann?

Perkal sa:
Sannahr sa:

+1

Leder

Medlem
Lite sent att posta inlägg nu men gör det iaf. Jag har tidigare skivigt ett inlägg kring Koala och deras så kallade surfcamp.

Jag fick själv väldigt konstiga vibbar av de som drev detta "surfcamp" . Mitt intryck av dem som "driver" detta "camp" var till en början, att de var roliga och trevliga men makalöst lata. De två första egenskaperna förminskades något under veckan medan det tredje växte sig starkare. Det är en oerhörd tur att de driver sin egen låda, för en seriös ägare hade skickat ut dem a.s.a.p. (inget personligt, de är trevliga men vi skiljer på affärer och privatpersoner nu) Efter avslutat vecka fick jag känslan av att de som kommer till "campen" med ambitionen att bli deras polare och hänga, festa och sola tillsammans med dem är hjärtligt välkomma! De är ju bara polare och kräver inget, de ska så klart betala. Vi andra som kom dit med ambitionen att lära oss att surfa samt i tron om att vi betalat för en tjänst som nu skulle levereras , långnäsa på oss!
Maken på latmaskar får man leta efter (subjektiv bedömning under en vecka) ingen var vaken innan 12, när de var vakna var det favoritsysslan slöa-i-soffan-och-namedroppa-medans-man-tittade-på-surffilm som gällde. Jag och tre andra blev snabbt ganska less på detta beteende men hamnade än längre från "gruppen" och "instruktörerna". Det slutade med att vi inte ens fick skjuts till tågstationen när vi skulle åka hem, moget!
Nu kan man tro att vi inte hade roligt, jodå. Vi garvade läppen av oss vi 4a som hade vårt eget lilla camp. Mest skojade vi om hur oseriöst allt var, hade riktigt roligt åt det. Vi höll mestadels till på stranden eller övandes i vattnet.
Koalas största problem, som jag ser det, är de driver sitt "surfcamp" som en hobby och inte som ett företag. De ser "surcampet" som ett bra sätt att låta andra betalar deras livslånga semester, inget fel med det om alla är överens! Problem uppstår när man marknadsförs som ett företag som ska leverera en konkurrenskraftig produkt men produkten överensstämmer inte med marknadsföringen. Antingen får de kamma till sig och bli seriösa eller ändra marknadsföringen till typ "Kom och häng med oss, vi har fetser och chillar i vårt sköna strandhus mest hela dagarna. Ibland surfar vi, maila för pris."
Tillsist, lata människor kan också vara jättesnälla och roliga. Men de är ofta sämre företagare och entreprenörer.

Lova inte mer än ni orkar leva upp till, ett tips.
/Leder

U

user93315

Guest
Leder sa:
Lite sent att posta inlägg nu men gör det iaf. Jag har tidigare skivigt ett inlägg kring Koala och deras så kallade surfcamp.

Jag fick själv väldigt konstiga vibbar av de som drev detta "surfcamp" . Mitt intryck av dem som "driver" detta "camp" var till en början, att de var roliga och trevliga men makalöst lata. De två första egenskaperna förminskades något under veckan medan det tredje växte sig starkare. Det är en oerhörd tur att de driver sin egen låda, för en seriös ägare hade skickat ut dem a.s.a.p. (inget personligt, de är trevliga men vi skiljer på affärer och privatpersoner nu) Efter avslutat vecka fick jag känslan av att de som kommer till "campen" med ambitionen att bli deras polare och hänga, festa och sola tillsammans med dem är hjärtligt välkomma! De är ju bara polare och kräver inget, de ska så klart betala. Vi andra som kom dit med ambitionen att lära oss att surfa samt i tron om att vi betalat för en tjänst som nu skulle levereras , långnäsa på oss!
Maken på latmaskar får man leta efter (subjektiv bedömning under en vecka) ingen var vaken innan 12, när de var vakna var det favoritsysslan slöa-i-soffan-och-namedroppa-medans-man-tittade-på-surffilm som gällde. Jag och tre andra blev snabbt ganska less på detta beteende men hamnade än längre från "gruppen" och "instruktörerna". Det slutade med att vi inte ens fick skjuts till tågstationen när vi skulle åka hem, moget!
Nu kan man tro att vi inte hade roligt, jodå. Vi garvade läppen av oss vi 4a som hade vårt eget lilla camp. Mest skojade vi om hur oseriöst allt var, hade riktigt roligt åt det. Vi höll mestadels till på stranden eller övandes i vattnet.
Koalas största problem, som jag ser det, är de driver sitt "surfcamp" som en hobby och inte som ett företag. De ser "surcampet" som ett bra sätt att låta andra betalar deras livslånga semester, inget fel med det om alla är överens! Problem uppstår när man marknadsförs som ett företag som ska leverera en konkurrenskraftig produkt men produkten överensstämmer inte med marknadsföringen. Antingen får de kamma till sig och bli seriösa eller ändra marknadsföringen till typ "Kom och häng med oss, vi har fetser och chillar i vårt sköna strandhus mest hela dagarna. Ibland surfar vi, maila för pris."
Tillsist, lata människor kan också vara jättesnälla och roliga. Men de är ofta sämre företagare och entreprenörer.

Lova inte mer än ni orkar leva upp till, ett tips.
/Leder
hahaha du är för rolig "Leder"
Vad jag fattat så kan surfcamp jämställas med en typ camping eller vandrarhem på vilken strand som helst där ägarna fungerar som campleader. Bara för att man bor där lär man ju sig inte att simma, och om man ville det så blir man tvungen att boka en simlektion med en simlärare. Däremot kan samarbetet mellan företagen se olika ut samt så kan även företaget för campingen visa vart stranden är och ibland skjussa dit dig. Men något ansvar för att du ska lära dig simma har de inte.

Surfcamp finns det många olika typer av, jag kallar den typ av verksamhet som ett Surfkollo för ungdomar och vuxna. För alla som hellre delar boende, äter mat tillsammans med andra, deltar i sociala aktiviteter och surfar tillsammans. Självklart händer det ju att inte alla blir nöjda, alla har vi olika förväntningar på hur något borde vara för att man ska bli nöjd.

Det både du Leder och David-bo verkar uppskatta är renodlade surfträningscamps, där fokuset ligger på surfutvecklingen. Isåfall rekommenderar jag att du ska ta en titt på vad Svenska surfförbundet erbjuder för verksamhet. Vet att de tidigare just anordnat träningsveckor för de som vill utvecklat sina surfskills.

Senast ändrad:

Jibberisch

Aktiv medlem
I3EA;

Det är ju precis vad "Leder" säger? Om det är ett Hippie-kollektiv man bedriver så borde det rimligen framgå av marknadsföringen.

Men såklart, om det heter "Surfcamp" och inte "Surfträningscamp" så borde man kanske förstå skillnaden.

Mountain_Man

Aktiv medlem

@Leder
Intressant och mycket bra skrivet! Tycks som bäddat för en kulturkrock när brantåkare möter surfare ... :) Du och dina polare måste verkligen ha retat gallfeber på chillgänget!

/MM

U

user93315

Guest
Jibberisch sa:
I3EA;

Det är ju precis vad "Leder" säger? Om det är ett Hippie-kollektiv man bedriver så borde det rimligen framgå av marknadsföringen.

Men såklart, om det heter "Surfcamp" och inte "Surfträningscamp" så borde man kanske förstå skillnaden.
Ja det är svårt det där med tydlig marknadsföring speciellt om de som driver företaget placeras i kategorin för "Livsstilsentreprenörer" och vissa gäster vill att de ska tillhöra facket Professionell entreprenör.

Senast ändrad:

Leder

Medlem
"Du får sällskap och guidning av en medlem i koalas team. De tar dig till de bästa vågorna i regionen och informerar dig om de olika surfbryten, hur du lättast tar dig in och ut i vågorna,vilken sorts våg det är, etc, etc"

jolå så att...

Har har erfarenhet av att besöka ett antal livsstilsentreprenörer där bland forskajak, outpiståkning, klättring och även ovannämnda surffilmskollo. När vi besökte Koala fanns det mycket att jobba på för dem. Det vore så onödigt att slösa bort det fina läget på att gäster blir besvikna och då med största sannolikhet gnälliga vilket ger dålig PR vilket leder till mindre intäkter. Vore lämpligt för dem att reda ut sånt här så fort som möjligt.

Jag kan såklart inte uttala mig om hur ett besök idag skulle vara, var som sagt några årsedan jag var där och allt förändras och människor lär och utvecklas.

Jag ger dem + för att de nu har specifikation på vad som ingår i de olika paketen. Tidigare fanns det inga paket utan bara samma löften till alla.

/Leder, inte så bitter som ni kanske tror.

D

Deleted member 80259

Guest
I3ea sa:
Jibberisch sa:
I3EA;

Ja det är svårt det där med tydlig marknadsföring speciellt om de som driver företaget placeras i kategorin för "Livsstilsentreprenörer" och vissa gäster vill att de ska tillhöra facket Professionell entreprenör.
Jag blev Uppstartaren :D

Denne är en typ av entreprenör som närmast kan beskrivas som besatt av den kreativa processen. Uppstartaren kallas ofta kort och gott startaren eller starter. Han/hon startar gärna bolag, bygger upp det snabbt och tröttnar lätt. Personen har mycket "spring i benen", tänker gärna i språnget och är ofta först med det nya.

Ofta har denne entreprenörstyp inte förmåga att avsluta saker och ting och kan därför ibland få svårt att tjäna pengar på företagets kärnidé.

Personen kan till exempel tänka sig att sälja det halvfärdiga bygget för att istället starta ett nytt. Vidare har denne lätt för att entusiasmera sin omgivning och att sälja in sin idé.

Detta är så sjukt mycket jag haha, driver ett handelsbolag med affärsidéer som hur enkelt som helst skulle kunna dra in pengar men får aldrig tummen ur att söka upp jobben. Försöker samtidigt gå från idé till skapande av en ny däckstol i trä men att ta fram en prototyp orkar jag ju aldrig för i mitt huvud är den ju redan klar haha. Fyfan.

OnT tycker jag det är dags att lägga ned nu I3ea, missnöje finns och det är knappast kundernas fel. Koala får skärpa till sig eller tydligt säga vad det handlar om, för uppenbarligen känner många sig lurade och då står inte allt rätt till.

U

user93315

Guest
felix sa:
I3ea sa:
Jibberisch sa:
I3EA;

Jag blev Uppstartaren :D

OnT tycker jag det är dags att lägga ned nu I3ea, missnöje finns och det är knappast kundernas fel. Koala får skärpa till sig eller tydligt säga vad det handlar om, för uppenbarligen känner många sig lurade och då står inte allt rätt till.
Lägga ner?
Tycker med att Koala borde skärpa sig och fixa tydligare marknadsföring eftersom att många har uppfattat den felaktig verkar det som. Tror det är grunden till att många känner sig lurade att inte fått det de har tror sig ha köpt.

OT eller semantikräsket
Ha! du Felix ska vara glad att jag skrev lite mer här på tråden så att du kunde hitta testet som beskrev dig så bra. Tycker annars att det är bra att jobba i arbetsgrupp där varierade arketyper som driver fram olika faser i ett företag samlas. Då kan osynliga detaljer komma fram för att bidra till att det ska bli så bra som möjligt för en utveckling. Precis som en tråd som denna kan vara bra med olika personers synsätt, att se den ur olika perspektiv kan ge mervärde både för en blivande surfcampgäst samt för ägarna.

Senast ändrad:

Secco

Ny medlem
Jag skriver aldrig (första inlägget på ett år ;) woho) men var fan tvungen att kommentera detta! Nån annan än jag som ser likheter till sheldon i "Big Bang Therory" serien gällande trådskaparens karaktär? Då tänker jag inte att David tros vara en übersmart person, utan bara skitjobbig att hanskas med. Tänk er själva scenariot, om campet beskrivs som ett "hangaround" med chill å fest åså trampar Sveriges motsvarighet till Sheldon in å försöker röra om i grytan.

Edit: alltså en tänkbar anledning till utslängningen!

Senast ändrad:
U

user93315

Guest
Jag nu har tagit till mig alla varningar om Koala surfcamp och dess ägare och kan nu på ett säkert sätt även ta till mig andra typer av upplysningar av dessa filurer. Det känns otroligt skönt.

I en liten artikel från entreprenörsnätverket CRED berättas det hur ägarna till Koala surfcamp tänker som drömförverkligande entreprenörer. De nämner att konceptet allinclusive surfcamps kan ogillas av vissa locals då verksamheten drivs på det sättet så att samhället ibland kan förlora på verksamheten. Är ju rätt så vanligt att svenskar skapar sina egna hostels, camps e.t.c på roliga platser i världen och anordnar färdiga paket så att turisten missar att uppleva den ursprungliga kulturen på plats och kan bidra till bättre välfärd för samhället. De från Koala surfcamp berättar även i artikeln hur de löst detta dilemma för att gagna samhället.

Senast ändrad:

Mustbeandrea

Ny medlem
För att väcka liv i en avliden tråd.

Två kärringar som är 37+ som önskar de var 20....Som driver ett surfcamp i Frankrike... Finns det NÅGOT som egentligen stämmer? Jag vet vilka de är och jag tycker de är förbannat pinsamma.

När man är nästan 40 borde man lagt av med att skryta om jägershottar, springa efter eliten på stranden och klä sig som 14-årigar med identitetskris.

Jag ber om ursäkt, men jag blir så förbannad när jag läser detta! Jag vet som sagt vilka dessa donnor är, och jag kräks på dem.

Jag är SÄKER på att Davids berättelse är sann.

D

Deleted member 80259

Guest
Mustbeandrea sa:

Två kärringar som är 37+ som önskar de var 20....Som driver ett surfcamp i Frankrike... Finns det NÅGOT som egentligen stämmer? Jag vet vilka de är och jag tycker de är förbannat pinsamma.

När man är nästan 40 borde man lagt av med att skryta om jägershottar, springa efter eliten på stranden och klä sig som 14-årigar med identitetskris.

Jag ber om ursäkt, men jag blir så förbannad när jag läser detta! Jag vet som sagt vilka dessa donnor är, och jag kräks på dem.

Finns det nå bilder på dessa två donnor? Skulle vara kul att få ett ansikte på det tråden handlar om...

Gärna från stranden.

HudenHugo

Ny medlem
Hur kan ägarna bemöta denna kritik i ett internet forum? Är dessa två stjärnskott från yttre?

tompelompe

Medlem
felix sa:
Mustbeandrea sa:

Finns det nå bilder på dessa två donnor? Skulle vara kul att få ett ansikte på det tråden handlar om...

Gärna från stranden.
Läs sidorna 68-69

Senast ändrad:
Topp