Varning för ny bedragare! "Elisabeth Lindholm, 0735101546"

Hej. Tänkte berätta att jag tidigare ikväll blev kontaktad av en bedrägare på en "köpes"-annons här på freeride. Verkar som att personen har kommit över någon annans identitet, och säger sig vara "Elisabeth Lindholm" från Malmbäck, på 0735101546 och berättar på en gång att man ska kolla upp hennes nummer på hitta.se (https://www.hitta.se/elisabeth+lindholm/malmbäck/person/yVhSlP2sCw) för att bevisa att det är på riktigt, och skriver ett bank nummer och ber en betala så att hon kan skicka direkt. Numret gick inte att ringa.

Det finns på flera forum att många har blivit bedragna:

Som tur var så gick jag inte på detta utan googlade runt en del på namnet eftersom konversationen vi hade var lite för bra för att vara sann vilket gjorde mig skeptisk. Men lägger upp det här så att inte folk riskerar att bli bedragna!

Mvh
Nicole

Tänkte lägga till att jag har ringt både polisen samt SEB och varnat. (SEB tackade för tipset om kontonumret, polisen hörde om uppgifterna men kan inte riktigt göra en anmälan av mig om jag inte blivit bedragen).

pd

Aktiv medlem
Om den eller de som tagit över numret hänvisar till Hitta.se så dra ett mail till Hitta.se också så att de kan blockera numret.

johan

Administrator
Tack för tipset! Jag har spärrat mailadressen för att skicka PM men det hindrar såklart inte bedragaren att skapa ytterligare en identitet, så var försiktiga. Säkrast är mötas mellan fyra ögon och då göra betalningen via swish.

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp