Varning Salomon QST pjäxor

HRT

Ny medlem
Håll koll på denna sprinten som kan börja röra på sig i Salomons QST pjäxor. Jag turar mycket med mina och dessa sprintar vill krypa ut. Nu har jag tappat den ena och har varit i kontakt med Salomon. Denna finns inte som reservdel och som kompensation erbjöd man rabatt på 200:- (?) på nya pjäxor. Håll koll så den inte kryper ut annars blir det till att svarva eller köpa nytt!
130 sprint.jpg

Kagstrom

Ny medlem
Har sett ett par Arcteryx pjäxor där också den där sprinten vandrade ur, när den kommut ut så pass långt att den bara satt kvar i ena delen så blev påfrestningen för stor så godset den sitter i gick av. Var tydligen ett känt fel på dem, känns som samma konstruktionsfel.

Pillard

Aktiv medlem
Håll koll på denna sprinten som kan börja röra på sig i Salomons QST pjäxor. Jag turar mycket med mina och dessa sprintar vill krypa ut. Nu har jag tappat den ena och har varit i kontakt med Salomon. Denna finns inte som reservdel och som kompensation erbjöd man rabatt på 200:- (?) på nya pjäxor. Håll koll så den inte kryper ut annars blir det till att svarva eller köpa nytt!Visa bilaga 2838
Ta inte kontakt med Salomon. Gå direkt på butiken. Det där är ett rent konstruktionsfel och ryms inom reklamationsrätten

Hawk100

Aktiv medlem
Ja, då har ju garantin tyvärr gått ut, men det förfaller ju vara ett konstruktionsfel så reklamationsrätten borde gå att använda. Bevisbördan ligger ju dock på köparen så den rätten är ju i princip värdelös tyvärr...
Hur som helst känns erbjudandet om 200 kr som ett hån!!! :devilish:

kurono

Aktiv medlem
Gå mekanismen borde väl finnas som reservdel. Där ingår ju den där delen men då måste man ju köpa allt. Konstigt om det inte finns reservdelar.

Pillard

Aktiv medlem
Ja, då har ju garantin tyvärr gått ut, men det förfaller ju vara ett konstruktionsfel så reklamationsrätten borde gå att använda. Bevisbördan ligger ju dock på köparen så den rätten är ju i princip värdelös tyvärr...
Hur som helst känns erbjudandet om 200 kr som ett hån!!! :devilish:
Reklamationsrätten är ju iof 3 år. Så det kan ju vara på rätt sida om treårsgränsen. När det kommer till bevisbördan så är det ju ganska uppenbart att det är ett konstruktionsfel ifall man kan påvisa att man använt den helt normalt. Kan du göra det sannolikt så övergår ju rimligen bevisbördan för motsatsen till säljaren.

snej

Aktiv medlem
Hej,

var är den inköpt och har du varit i kontakt med inköpsstället?

//Jens, Salomon/Atomic

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp