Vart är det bäst att bo i åre?

NoShowJones

Ny medlem
Tjena!

Jag och mina kompisar (6-8 grabbar i 30års åldern) hade egentligen tänkt åka till trysil V11 för en veckas fjällsemester men det börjar kännas allt mer osannolikt att det blir möjligt att åka in i norge pga C-19 .. =(

Så vi tänkte boka om resan till inom sverige istället helst samma vecka då och åre har verkat vara det mest lockande alternativet även om jag tycker det verkar vara mycket mer blandade åsikter än vad jag först trodde om det sen jag började luska runt lite här på freeride osv. Ingen av oss har dock varit i åre förut så vi har noll koll utan dom större ställena vi har varit på flera gånger är Sälen , Trysil & Branäs

Min största fundering är vart är det bäst att bo ? att typ kunna ställa ifrån sig bilen när man kommer dit och inte Behöva använda den förräns man ska hem om man inte vill utforska ett annat liftsystem nån dag känns som det som det största "kravet" i övrigt är väl det mesta en bonus men hellre ett boende som verkligen är gjord för så många som det finns sovplatser än att den är nyrenoverade ytskikt om vi säger så.

Så om någon har tips på boenden eller områden där det är bra och smidigt att bo och ta sig ut och hem i liftsystemet så tas det tacksamt emot =) kan tillägga att vårat boende i trysil gick på 12 så någonstans runt det vore trevligt

Är V.11 ett bra läge att åka dit i normala fall ? stor chans att hela fjället är öppet och förhoppningsvis lite lågsäsong?

skriv gärna om ni har några andra tips på åk eller grejer man inte får missa om man ska till åre första gången

Senast ändrad:

KarinLager

Aktiv medlem
Ja varming för att bo vid VM:8-an... har själv aldrig bott i byn men det är nog mysigt. Inte Björnen heller... flackt och långt bort

NoShowJones

Ny medlem
Tack så jättemycket för alla svar! det blir nog att boka brunkulla som verkar vara rejäla lägenheter och ligger typ mitt i byn mellan vm8 & vm6 (y)

Ivo del Brallo

Aktiv medlem
Spelar egentligen ingen roll var ni bor om ni har Sälen/trysil/Branäs som referens. (Bara Duved är ju bättre än dessa orter).
Men ett gäng grabbar i 30års åldern vill nog ta ”en sväng på byn” efter åkningen...? Då är det värt att betala lite mer för att bo centralt (och då är det dessutom läge att ta tåget;)

v11 = den bästa tiden i Åre då sportlovskaoset är över, hela berget är öppet och det finns chans till rejäla dump ❄️
Trevlig resa!

NoShowJones

Ny medlem
Spelar egentligen ingen roll var ni bor om ni har Sälen/trysil/Branäs som referens. (Bara Duved är ju bättre än dessa orter).
Men ett gäng grabbar i 30års åldern vill nog ta ”en sväng på byn” efter åkningen...? Då är det värt att betala lite mer för att bo centralt (och då är det dessutom läge att ta tåget;)

v11 = den bästa tiden i Åre då sportlovskaoset är över, hela berget är öppet och det finns chans till rejäla dump ❄
Trevlig resa!

Ja förhoppningsvis blir vi riktigt nöjda och vore ju trevligt om man kan ta sig lite öl & mat efter åkningen även denna säsongen men den som lever får väl se..

Låter ju fantastiskt att det finns chans till bra förutsättningar

TelisAkke

Ny medlem
Har bott på Parkvillan massor av gånger, toppen med 50 meter till Åre torg.
Sedan pub på nedervåningen är ju perfa.

NyslipadeKanter

Aktiv medlem
Har någon bott på Fjällgården? Man åker ständigt förbi där och lunchen är ju trevlig. Någon med erfarenhet av rummen?

OliverÅström

Ny medlem
Åre By med gångavstånd till VM6 det här är verkligen perfekt. Det verkar som om det är mycket viktigt att läsa och undersöka information om en viss bank, kreditföretag eller tjänst som erbjuder dig kreditkort eller lån. På webbplatsen https://paydaysverige.com/ kan du till exempel hitta en översikt över ett stort antal kreditföretag som erbjuder lån till olika räntor. Här kan du läsa allt om villkoren, samt se recensioner, vilket är mycket viktigt och användbart.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp