Vart är freeride på väg?

• Trådstartare Trådstartare Allemaaan
  • Start datum Start datum
A

Allemaaan

Guest
Vart är freeride på väg?
ja, nu är det så sjukt tråkig stämning här på freeride, alla klagar på alla och alla trådar låses hit och dit. Man får inte skriva ett enda kul. Jag ser bara 2 lösningar på det här problemet.

1. SLUTA KLAGA PÅ ALLA SÅ JÄKLA MYCKET!

2. SKAPA EN FORUMSKATEGORI NÄMD TILL "ÖVRIGT" ELLER LIKNANDE

Vart är freeride på väg?
Finns en forumsektion som kallas "allmänt", vilket är typ samma sak som övrigt.
Vill man snacka skit och skriva vad man vill så har vi "Officiella OT-Tråden"

Räcker inte det?

Vart är freeride på väg?
Man bör ha i åtanke att detta är, eller i alla fall borde vara, ett forum med inriktining på skidåkning och extremsport...

Vart är freeride på väg?
jockeoboy har helt rätt för många wannabe moderatorer här på freeride... förstår inte dom som ska klaga på alla... bättre och ge kritik istället för att säga att nån är uselt osv.

Vart är freeride på väg?
bodenis sa:
jockeoboy har helt rätt för många wannabe moderatorer här på freeride... förstår inte dom som ska klaga på alla... bättre och ge kritik istället för att säga att nån är uselt osv.
Det ær nog inte folk som utger sig før att vara moderatorer utan bara førsøker værna om en sajt før skid-/bræd-aktiviteter m.m...! Det finns alternativa sajter istællet før en "øvrigt" kategori! Sen finns det inga trådar som låses før att de inte handlar om skidor eller liknande så vida de hålls på rætt nivå!

Vart är freeride på väg?
Felet är att alla börjat disskutera ämnen som inte hör hit. Sidan är gjord av skidåkare för skidåkare. Då ska det inte finnas en kategori som heter allmänt, för övrigt heter den "allmänt skidsnack".

Kommer ihåg när man kom in första gången på freeride. Då rörde disskutionerna "riktiga" skidåkarsaker så som utrustning vid turer eller vilken bindning som var mest pålitlig mm. mm.

Those Were The Days!

Senast ändrad:
Vart är freeride på väg?
hellbergarn sa:
Felet är att alla börjat disskutera ämnen som inte hör hit. Sidan är gjord av skidåkare för skidåkare. Då ska det inte finnas en kategori som heter allmänt, för övrigt heter den "allmänt skidsnack".

Kommer ihåg när man kom in första gången på freeride. Då rörde disskutionerna "riktiga" skidåkarsaker så som utrustning vid turer eller vilken bindning som var mest pålitlig mm. mm.

Those Were The Days!
men iof om en sån tråd kommer upp idag är svaren bara: SÖK I FORUMET!

Vart är freeride på väg?
stoffe_H sa:
men iof om en sån tråd kommer upp idag är svaren bara: SÖK I FORUMET!
Men ofta finns svaret att finna någonstans i äldre trådar, och om man i alla fall gör en sökning innan man postar sin nya tråd och ser om man hittar något så gör man allt som oftast det. På så sätt slipper allt upprepas flera gånger. Om man inte hittar några svar på frågan man tänkt ställa, eller om svaren man hittar är ungefär lika akutella som stenåldern, så är det fritt fram att skapa en ny tråd.
Jag har dock full förståelse för t.ex. nya medlemmar som inte känner till alla funktioner på forumet, eller inte har något humm om vad som postats tidigare, som kanske lägger upp en ny tråd som är exakt lik sådana som äldre medlemmar redan sett tusen gånger. Men istället för att då bara skriva "SÖK I FORUMET!" så kan man ju gärna göra en sökning själv om man har tid, och om man hittar något så kan man länka till den tråden.
Allt är en fråga om attityd.

EDIT: I och för sig känns det som att detta har blivit sagt tusentals, och åter tusentals gånger, och jag inser ju själv hur tjatig jag låter. Men det är nästan värt att sägas igen, i alla fall nu när det åter igen är på tapeten.

Senast ändrad:
Vart är freeride på väg?
"Jag har dock full förståelse för t.ex. nya medlemmar som inte känner till alla funktioner på forumet, eller inte har något humm om vad som postats tidigare, som kanske lägger upp en ny tråd som är exakt lik sådana som äldre medlemmar redan sett tusen gånger. Men istället för att då bara skriva "SÖK I FORUMET!" så kan man ju gärna göra en sökning själv om man har tid, och om man hittar något så kan man länka till den tråden."

håller fullständigt med NJohansson om det där..

En till sak är att alla klagar på att alla klagar, man ser till och med klagomål redan i denna tråd som är emot såna saker ..

Vart är freeride på väg?
Sen en till sak, om nån nu länkar en tråd där det står det som den nya användaren av freeride letar efter behöver inte alla fortsätta att skriva i tråden att han är dum i huvudet typ och som tidigare "SÖK I FORUMET!" eftersom det är detta som är så drygt att se och läsa..

Vart är freeride på väg?
Kom på lite mer saker att skriva..

*Om nån gör en helt obetydlig tråd, skit då i att skriva nånting istället för att klaga.

*En fortsättning på inlägget jag skrev nyss. När användaren har fått sitt svar i tråden behöver inte alla fortsätta skriva eftersom man vanligtvis har fått sitt svar nånstans i början av tråden .

Vart är freeride på väg?
Boodil sa:
*Om nån gör en helt obetydlig tråd, skit då i att skriva nånting istället för att klaga.
Kan inte mer æn hålla med, varfør bumpa en meningsløs tråd hela tiden? Vi hade ju ett fint exempel på det før något tag sen, nån tråd som hette "1" och "n" som folk bara fortsatte och fortsatte att skriva i efter de konstaterat att det va en helt meningsløs tråd!

Vart är freeride på väg?
Boodil sa:
Kom på lite mer saker att skriva..

*En fortsättning på inlägget jag skrev nyss. När användaren har fått sitt svar i tråden behöver inte alla fortsätta skriva eftersom man vanligtvis har fått sitt svar nånstans i början av tråden .
det är ju sådär det ska va och att folk som sagt skriver länker istället för att göra som deespin tror jag gjorde och göra en bild där det blinkar sök i forumet text eller vad det var!

att säga att freeride är ett skidåkar forum osv och inte ska ha nån övrigt kategori är ju bullshit? alla forum idag i stort sett oavsett ämne har ju en övrigt kategori där man får hålla säg utanför sidans ämne också!, det räcker inte med bara en tråd för detta då många på den officiela ot tråden bara skriver typ hej idag såg jag en orm och det blir typ 100 sidor! plus att ingen kommenterar det man skriver i den tråden?

Senast ändrad:
Vart är freeride på väg?
Jag håller med till fullo där! Så fort nån skriver ett kul ( ofta intressant också) inlägg så är det nån moderator med sina långa fingrar, medans de knappt bryr sig om 50cent, Jibblord och andra medlemmar som bara är med för att få skriva av sig sina nya fina ord.

Finns en jävla massa sånt där, själv tycker jag man borde hålla alla trådar öppna så länge de tillför nåt, även om de blir off topic.

Bara en sån sak som att folk klagar på den här tråden....

Och till er som skriver att detta är ett skidforum så har ni missförstått hela grejen med att ha en "allmänt" avdelning!

Vart är freeride på väg?
Tycker det har blivit hårdare sen "bigAir" försvann:P

De är skönt att dom blivit hårdare.. tillslut kommer väl dom små oseriösa ungarna tröttna, elr kanske mogna till sig? elr?
Tror freeride har tänk lite på hur sidan kommer se ut i framtiden, och om dom skulle låta alla skapa massa skämt trådar om spädbarn osv. så kommer den här sidan bli väderlös inom en tid..

skämt kan va kul, men det här är ett skidforum osv! lite skämt kan jue vara kul, men asså gränsen måste jue gå nånstans!

Dra till lunarstorm och lajva era skämt om inte den här sidan passar er!;D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp