Vart har det falligt mest snö under förra veckan?

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Jag tänkte dra å åka skider nånstans i helgen, eftersom att här i östersund har det fallit 50 cm NYSNÖ helgen som va!! helt sjukt, men om man ringer runt å frågar skidorterna i närheten verkar de inte alls ha fallit lika mkt snö som här i östersund, så jag undrar i vilken skidort har det falligt lika mkt snö som här i stan lr mer? Någon som har någon erfarenhet av det? För man vill ju uppleva de halvmeter djupa puderdumpet!
Fred ut/ Johan

Senast ändrad:

Lemmy

Ny medlem
Idre fick finfina 40cm som på sina ställen givetvis blir bra mycket djupare. Dessutom fick vi 55cm för bara 2 veckor sen. Tempen stadigt under nollan gör åkningen fenomenal!!

Med Chocken och halfpipen bara några dagar ifrån öppning kan de erbjudas kalasåkning ett tag framöver :)

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
härligt :D men det är för långt till idre om man bara ska åka över en helg från stan tkr jag, nått fler ställe i jämtland/härjedalen som det har falligt sjukt mkt snö?

Grillo

Ny medlem
Öhh, jag vet inte var du bor, så det är lite svårt att säga, men om du inte bor norr om dalgränsen så är det garanterat närmre till Idre än till Jämtland/Härjedalen...

kebabkungen

Ny medlem
Av det man uttyda av den första posten så verkar det som han bor i Östersund, alltså inte speciellt långt till Jämtland/Härjedalen..

erikw

Ny medlem
Det har varit sjukt bra i Funäsdalen, kylan har hållit i sig, så snön är fortfarande bra, även om vi försöker åka upp allt efter bästa förmåga.

Se film från i måndags em.

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
men ni måste väll skämta? Vet ni inte att östersund ligger i Jämtland? Haha omg! Men jag har hört att de har falligt 50 cm nysnö i almåsaberget så de blir nog dit man far i helgen :)

skibum2004

Ny medlem
Vemdalsskalet fick närmare 50cm förra helgen med det var sjukt bra. Stro risk att dte mesta är uppåkt.

pasen

Ny medlem
1.5 meter i Gulmarg under denna vecka, och inatt ska det börja snöa igen :)

mikod

Ny medlem
Jag är från Hede i Härjedalen, där kom det ca 50 cm förra veckan.. så det borde ju ha kommit ungefär lika mkt på Björnriket och Vemdalsskalet.. Annars brukar Ramundberget alltid ha mkt snö! men dit är det ju lite längre från ösd..

T

The_teo

Guest
Almåsa kan vara en bra chansning! Inte så långt bort och troligtvis inte så många som åker upp den nya snön..

Tänk dock på att snön legat i en vecka och det kommer inte att vara så nyfallen snö..

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp