Vart hittar jag ett prisvärt ställ, skaljacka + skalbyxor?

Bloom

Ny medlem
Som den nybörjare jag är så drog jag och säsongade denna vinter med endast täckjacka och täckbyxor, men inser nu efter några veckor i solen att det alldeles för varmt och för svårt att reglera temperaturen. Försöker därför just nu hitta ett prisvärt skalställ, men vet inte vart jag ska börja. Jag vill att stället ska vara ganska loose och rakt, samt gå över rumpan. Helst av allt vill jag också ha ett par ganska höga skalbyxor (alltså bibs typ). Har ni några tips på märken eller bra sidor med billigare alternativ där jag ska börja kolla? Eller kanske nån hemsida som har äldre säsongers modeller på skaljackor och skalbyxor? Köper gärna begagnat!! Skiter i fullständigt i färg, även om svart är lite trökigt ;)

Tack!

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
outdoorworks.de har bra utbud och när man har tur har de någon modell från 2-3 år sen i rätt storlek till bra pris. Köpt två Mammut-ställ därifrån. (y)

Emmis

Aktiv medlem
BestSecret brukar ha bra priser. Köpt mycket trevligt därifrån skicka pm om du vill ha inbjudan

Koppelman

Aktiv medlem
Cortazu kan du kolla in också. Inte beställt något själv men reviews verkar bra, är sugen att testa deras byxor. Verkar dock vara mer atletisk passform än freeride/baggy.
Annars så är tipset Everest Outdoor som också har bra priser. Verkar som Stadium gjort en push senaste åren för att ändra profilen på Everest och de erbjuder nu mer tekniska skalkläder.

kokos

Medlem
Montec har bra och prisvärda kläder tycker jag att det verkar som (maken har byxor därifrån)

svbo

Medlem
Cortazu kan du kolla in också. Inte beställt något själv men reviews verkar bra, är sugen att testa deras byxor. Verkar dock vara mer atletisk passform än freeride/baggy.
Annars så är tipset Everest Outdoor som också har bra priser. Verkar som Stadium gjort en push senaste åren för att ändra profilen på Everest och de erbjuder nu mer tekniska skalkläder.
Skickade tillbaka jackan. Var som pansar, fick skavsår på hakan. Dessutom läckte den in vatten. Köpte den via kickstarter.
Inget bra köp, men jag kan ha haft otur.

Obligatoriskt

Ny medlem
Många tillverkare har ju också outlets/sale i sina egna online-butiker.
Vissa har rejält prisdumpade produkter som de vill bli av med och ganska ofta med lägre priser än återförsäljarna.
Jag har köpt mycket den vägen från Adidas, Klättermusen, Salomon, Rossignol, Craft, Arc’teryx etc.

Senast ändrad:

havreboll

Aktiv medlem
Kolla decathlons serie FR900. Kör den själv denna säsong och trots få åkdagar pga knäoperation så vågar jag nog säga att det är riktigt bra grejer.

Överlag riktigt imponerad över det mesta från decathlon faktiskt och många av grejerna har gått hårt och klarat det med bravur.

Wangler

Aktiv medlem
BestSecret brukar ha bra priser. Köpt mycket trevligt därifrån skicka pm om du vill ha inbjudan
Ja håller med 🙂
Köpt två ställ peak-performance från Best Sectret.

Ett fodrat Peak Performance Maroonställ
Och ett Peak Performance skalställ Vertical.
Köpte båda med över 70% rabatt och snabba bra säkra leveranser. 👌

Senaste inläggen

Topp