vart kan man köpa skidjackor utan "märke"?

mikod

Ny medlem
Hej!

Jag undrar om någon har tips på vart man kan beställa skidjackor utan "märke"...?
Jag och en polare funderar på att beställa jackor för att trycka vårt egna märke på till nästa säsong.. så vi tänkte om man kunde beställa billigt från Kina eller liknande?? Någon som har några tips.. Vi ska alltså bara ha 2 st jackor så det är inga stora volymer vi snackar om :P

Vi kommer även att åka till Japan (Niseko), Bankok och Kuala Lumpur nu under vintern.. så om någon vet om det, mot förmodan, kan finnas att köpa där?

Tacksam för svar :)

Corin

Aktiv medlem
Det är nog lagligt, men väldigt svårt utan kontakter. Har själv försökt samma grej men det funkar inte. Enda sättet är nog att googla upp ett företag eller en fabrik, och sedan ringa och förklara vad man vill. Men två jackor är det nog svårt att få napp på.

Lee-nus

Aktiv medlem
Japan har ingen marknad för illegala kopior på samma sätt som Kina och Sydasien, så där behöver du inte leta.

mikod

Ny medlem
Vi har inga planer på att sälja, utan mer att använda själva som "reklam" för vårt märke.. då vårt märke inte handlar om kläder.
Men någon som kan ha nåt tips på någon schysst jacka som man inte förknippar med ett märke redan eller inte har nån fet logga på bröstet...? alltså så neutral som möjligt när det gäller varumärke..
Har provat googla lite men svårt att hitta nåt..

solfiluren

Medlem

martindahmartin

Ny medlem
alltså vill ni ha normalstora jackor eller stora jackor? :p Finns ju colour, tror de inte har så stora logos på sin jacka, utom en på axeln

mikod

Ny medlem
martindahmartin sa:
alltså vill ni ha normalstora jackor eller stora jackor? :p Finns ju colour, tror de inte har så stora logos på sin jacka, utom en på axeln
Vi vill väl ha ganska stora jackor, vill ju kunna ha de i backen.. Ja Colour är ju riktigt schyssta och inga stora loggos på jackorna. Men risken är att dessa kommer bli ganska vanliga i backen till nästa säsong och därmed kommer man fortfarande förknippa jackan med Colour istället för att se vårt märke.. Delvis pga att de har vissa drag som gör att man lätt känner igen de (som de feta knapparna tex).. Svårt som f*n det här alltså.. :P

delta

Aktiv medlem
kolla alibaba.com ...iof kanske svart att hitta nagot snyggt(?) och/eller nagon som vill sälja i begränsad volym...

mikod

Ny medlem
deltab0arder sa:
kolla alibaba.com ...iof kanske svart att hitta nagot snyggt(?) och/eller nagon som vill sälja i begränsad volym...
Det va ett bra tips..! :) att hitta något snyggt är nog inte så svårt men däremot att hitta något snyggt som säljs i en så begränsad volym... :S Vet du om man kan filtrera sökningen efter min. volym på något sätt? har inte lyckats hitta det alternativet... Blir ju sjukt mkt att bläddra igenom annars :P

SNDVLL

Ny medlem
Vi på SCoTT har fått köpa kläder från just Scott som vi tryckt massvis med reklam på för att finansiera dom.
Helt vanliga, blåa enfärgade ställ med skolans logga på ryggen och massor av företag på armarna och Snowcamp på benet.
Är väll bara att köpa någon clean jacka som är ganska diskret från något märke och trycka på vad fan som helst. Du köper ju jackan, det är bara två jackor och er verksamhet har ju inget med kläder att göra. Ser inga problem i det.

T

Thomsson

Guest
Ring till valfri fabrik, säg att ni skulle vara intresserade av att börja köpa kläder från dem men vill ha två exemplar för att kolla kvalitét medmera ;)

delta

Aktiv medlem
mikod sa:
Vet du om man kan filtrera sökningen efter min. volym på något sätt? har inte lyckats hitta det alternativet... Blir ju sjukt mkt att bläddra igenom annars :P
tror inte det, blir nog footwork pa resultaten dvs typ maila i massor :D eller lägg ut ett "buying lead" där och lat dem maila. thomssons tips att freeloada var ju inte heller daligt... det finns ocksa ngn website som jag tyvärr inte kommer ihag vad den hette, och den kanske inte skulle funka för snow wear heller iaf, men det var nagon sorts site där klädfirmor kunde lägga ut buying leads och fa svar av tillverkare.. men det var typ kostymer och sant... var väl natt i still med tailorbay tailor connection eller natt...

mikod

Ny medlem
Thomsson sa:
Ring till valfri fabrik, säg att ni skulle vara intresserade av att börja köpa kläder från dem men vill ha två exemplar för att kolla kvalitét medmera ;)
Skulle ju va grymt, men har du nån vetskap om det fungerar i praktiken? Hur pass mkt "bevis" på att man är seriös måste man visa upp för att de ska gå med på det? :P

mikod

Ny medlem
SNDVLL sa:
Vi på SCoTT har fått köpa kläder från just Scott som vi tryckt massvis med reklam på för att finansiera dom.
Helt vanliga, blåa enfärgade ställ med skolans logga på ryggen och massor av företag på armarna och Snowcamp på benet.
Är väll bara att köpa någon clean jacka som är ganska diskret från något märke och trycka på vad fan som helst. Du köper ju jackan, det är bara två jackor och er verksamhet har ju inget med kläder att göra. Ser inga problem i det.
Gav de er någon rabatt då eller "tog bort" sitt märke från jackorna eller på vilket sätt skiljde det sig från att gå och köpa vanliga scott-jackor i butik? :)

btw, tacksam för alla tips och idéer i kommer med :)

calle88

Ny medlem
Självklart är det lagligt att importera jackor, kläder etc. Vem sa något om plagiat? Ni får ursäkta om jag inte hängt med i svängarna riktigt i tråden, det är ju nyår trots allt.. :)
Självklart "SiouX" är det lagligt att sälja, hur i hela friden skulle det vara olagligt? Så länge dem skaffar F-skattesedel på skatteverkets hemsida och deklarerar vad som försiggår ekonomiskt är det hur lugnt som helst.
Angående hur stort parti ni ska köpa.. Driv vidare och utveckla er affärsidé, köp hem ett rejält lass! Fixa en schysst affärsplan så kan jag tänka mig att köpa lite riskkapital ;) Lycka till gubbar!

SNDVLL

Ny medlem
mikod sa:
SNDVLL sa:
Gav de er någon rabatt då eller "tog bort" sitt märke från jackorna eller på vilket sätt skiljde det sig från att gå och köpa vanliga scott-jackor i butik? :)

Vi har fått ett hyffsat bra pris på hela stället, skulle tro att det är inköpspris för butiker, kanske aningen billigare. Det små Scott lottor på jackan, men inget som skulle vara i vägen om man vill göra reklam för någonting. Sen har ju inte vi riktigt samma behov som ni, då vi vill att våra ställ ska vara så billiga som möjligt och om företag är med på att sponsra oss så blir vi bara glada men bryr oss egentligen inte om vad det står på jackan.. :P

mikod

Ny medlem
calle88 sa:
Angående hur stort parti ni ska köpa.. Driv vidare och utveckla er affärsidé, köp hem ett rejält lass! Fixa en schysst affärsplan så kan jag tänka mig att köpa lite riskkapital ;) Lycka till gubbar!
Ja det är ingen dum idé, men det blir nog vid ett senare skede isf.. Blir nog att lansera märket i en väldigt liten skala till att börja med, lite som en kul grej men ändå försöka göra det lite mer seriöst. Sen får vi se vart det bär vidare ;)
Tack så mkt! :)

mikod

Ny medlem
SNDVLL sa:
mikod sa:
SNDVLL sa:

Vi har fått ett hyffsat bra pris på hela stället, skulle tro att det är inköpspris för butiker, kanske aningen billigare. Det små Scott lottor på jackan, men inget som skulle vara i vägen om man vill göra reklam för någonting. Sen har ju inte vi riktigt samma behov som ni, då vi vill att våra ställ ska vara så billiga som möjligt och om företag är med på att sponsra oss så blir vi bara glada men bryr oss egentligen inte om vad det står på jackan.. :P
ok, det kan ju helt klart vara värt att dra iväg några mail för att se vilken sorts respons man får! :)

SNDVLL

Ny medlem
mikod sa:
SNDVLL sa:
mikod sa:

ok, det kan ju helt klart vara värt att dra iväg några mail för att se vilken sorts respons man får! :)
Absolut! Fast skolan köpte 35 ställ och har gjort det i massa år så det kan ju ha något att göra med att vi får dom billigare :P

mikod

Ny medlem
SNDVLL sa:
mikod sa:
SNDVLL sa:
Absolut! Fast skolan köpte 35 ställ och har gjort det i massa år så det kan ju ha något att göra med att vi får dom billigare :P
Jo det är klart, det lär nog ha en stor del i det hela :P Men det värsta som kan hända är att man får ett nej.. :)

U

user93315

Guest
Ja det är lagligt det är många företag som använder sig av profilkläder. Men om man gör det så vill man ju ha billigare jackor än de som jackorna med märken kostar. Därför finns det speciella företag som inriktat sin verksamhet på just profilkläder. Sök på internet: profilkläder+ skidjackor+ material som jackan ska ha

Om du vill få tag på en skräddare eller tillverkare av jackor kan du söka på:
clothing manufacturers jackets in japan Niseko.
I Bangkok finns många bra skräddare men som mest kan sy kostymer.

Senast ändrad:

mikod

Ny medlem
I3ea sa:
Ja det är lagligt det är många företag som använder sig av profilkläder. Men om man gör det så vill man ju ha billigare jackor än de som jackorna med märken kostar. Därför finns det speciella företag som inriktat sin verksamhet på just profilkläder. Sök på internet: profilkläder+ skidjackor+ material som jackan ska ha

Ett riktigt bra tips!
Har kollat lite på Stingprofil bl.a, för jag vet att de finns i Linköping där jag bor, det var även där vi hade tänkt lämna in jackorna på tryckning. Att även köpa jackorna på detta sätt ger ju ett väldigt bra pris, dock så upplever jag sortimente på lämpliga skidjackor som ganska bristfälligt efter att ha tittat igenom några av de pdf broschyrer de hade på sin sida.. Speciellt när det gäller lite roligare färger på jackorna.
Men har du, eller någon, något tips på ett bra profilföretag som har ett större utbud när det gäller skidkläder? Eller hur stora möjligheter tror ni att tex Stingprofil har att ta hem andra jackor som passar vårt ändamål?

När det gäller skräddare så vet jag ju att det kryllar av de i Thailand men att det då handlar framförallt om kostymer.. Finns det skräddare som syr upp typ skidjackor?? Vart i världen finner man de isf till ett bra pris? :P

U

user93315

Guest
mikod sa:
I3ea sa:

Ett riktigt bra tips!
Har kollat lite på Stingprofil bl.a, för jag vet att de finns i Linköping där jag bor, det var även där vi hade tänkt lämna in jackorna på tryckning. Att även köpa jackorna på detta sätt ger ju ett väldigt bra pris, dock så upplever jag sortimente på lämpliga skidjackor som ganska bristfälligt efter att ha tittat igenom några av de pdf broschyrer de hade på sin sida.. Speciellt när det gäller lite roligare färger på jackorna.
Men har du, eller någon, något tips på ett bra profilföretag som har ett större utbud när det gäller skidkläder? Eller hur stora möjligheter tror ni att tex Stingprofil har att ta hem andra jackor som passar vårt ändamål?

När det gäller skräddare så vet jag ju att det kryllar av de i Thailand men att det då handlar framförallt om kostymer.. Finns det skräddare som syr upp typ skidjackor?? Vart i världen finner man de isf till ett bra pris? :P
Profilföretag som Sting har ju mest jackor för att reklamen ska synas bra och då kan material av jackor vara sämre. Vet att typen av skaljackor finns hos flera liknande företag i alla fal. Om de kan ta hem några till jackor från andra ställen kan de säkert göra men kan bli dyrt med endast 2st för att de ska tjäna på det. Kanske de även kan hjälpa dig om tips på jacktillverkare om de nu inte har något som passar.

Skräddare i Bangkok kan nog sy de mesta om de har ett mönster och lämpligt tyg. Fast skidjackor brukar oftast ha olika typer av tyg/material som varieras så kan vara svårare. Finns även en massa olika textilfabriker där i krokarna som säkert kan ha liknande utbud som företaget Stingprofil. Mer info om sånt kan du säkert hitta på speciella Thailandsforum finns så mycket kunnigt folk där.

Är det för märket SLASK förresten?
Kolla annars med First Aid butiken på Platensgatan om tips på jackor eller omd de kan sponsra er för att samtidigt göra reklam för deras butik.

mikod

Ny medlem
I3ea sa:
mikod sa:
I3ea sa:

Ett riktigt bra tips!

Profilföretag som Sting har ju mest jackor för att reklamen ska synas bra och då kan material av jackor vara sämre. Vet att typen av skaljackor finns hos flera liknande företag i alla fal. Om de kan ta hem några till jackor från andra ställen kan de säkert göra men kan bli dyrt med endast 2st för att de ska tjäna på det. Kanske de även kan hjälpa dig om tips på jacktillverkare om de nu inte har något som passar.

Skräddare i Bangkok kan nog sy de mesta om de har ett mönster och lämpligt tyg. Fast skidjackor brukar oftast ha olika typer av tyg/material som varieras så kan vara svårare. Finns även en massa olika textilfabriker där i krokarna som säkert kan ha liknande utbud som företaget Stingprofil. Mer info om sånt kan du säkert hitta på speciella Thailandsforum finns så mycket kunnigt folk där.

Är det för märket SLASK förresten?
Kolla annars med First Aid butiken på Platensgatan om tips på jackor eller omd de kan sponsra er för att samtidigt göra reklam för deras butik.
Ja jag får ta och snacka med de på sting eller nåt liknande företag isf.. se vad de kan göra :)
Ja, det är för Slask, hur känner du till det? :S :)
Kanske får ta ett snack med de på first aid sen, de diggade det lilla de sett av märket hittills iaf! :P

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp