Vart köper man snowboardgear i Stockholm?

AliceB

Ny medlem
Hej! I år måste jag köpa nya snowboardboots. Då jag tidigare köpt all min gear i Kanada har jag nu insett att det finns ett ganska dåligt utbud av snowboardgear i sverige. Och eftersom jag ska köpa nya boots vill jag gärna prova i butik. Så finns det någon butik i stockholmsområdet med bra utbud? Någon som har några tips?

unsuspected

Aktiv medlem
Just nu är det nog inga butiker som har sitt vintersortiment framme men annars är det Stuntwood och Brädkultur som är i särklass bäst sen kommer Stadium och Länna Sport, även Hollywood har ett litet uttbud men kan beställa hem från GBG-butiken som har ett större.

traveltravis

Ny medlem
Jag rekommenderar starkt Stadium i Kungens kurva, de är officiella återförsäljare för Burton om jag inte misstar mig så det har en hel del utrustning

Svårt!! Brädkultur och stuntwood är ju bra på sitt sätt men utbudet är ju sisådär. Iallafall om man vill ha Burton grejer. Bromma skidsport kan ha lite. Hollywood brukar ha så att man kan beställa typ 2 storlekar av en sort så kan man testa i deras butik. Men det blir ju inte jättespontant.

Tottek

Aktiv medlem
Brädkultur skulle jag åkt till i första hand! Riktigt duktiga men utbudet är lite klent men högst troligt tillräckligt

Kaskar

Medlem
Jag rekommenderar starkt Stadium i Kungens kurva, de är officiella återförsäljare för Burton om jag inte misstar mig så det har en hel del utrustning
Stadium i Barkaby hade rätt mycket Burton-prylar förr i tiden.
Fördelen är ju att man kan glo på deras hemsida om prylarna finns där eller inte innan man åker dit.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp