vart lägger man kameran?

LarssonMax

Ny medlem
tjena jag funderar på om man ska önska sig en filmkamera i julklapp, men nu undrar jag vart man gör av en när man är i backen? eller ska man köpa en gopro som man kan ha på huvudet hela dagen. vart lägger ni era kameror?

MnO

Aktiv medlem
Jag tycker det är bäst att använda en ryggsäck med ett separat toppfack. Sen inreder man det med lite extra vaddering och gärna även en hård plastplatta ytterst. Iom att kameran ligger högt så mosar man den exempelvis inte när man sitter i en stollift och inte orkar ta av sig ryggan. Samtidigt är det enkelt att ta fram kameran när man ska använda den. En av de absolut viktigaste faktorerna när man ska filma tycker jag är att man ska vara snabbt redo. Då slipper kompisarna vänta och filmningen stör inte åkningen nämnvärt. Det värsta jag vet är att själv stå och vänta uppe på en blåsig topp i fem minuter i onödan för att den som filmar ska byta handskar, rota i ryggan efter kameran och pillra i största allmänhet.

Själv använder jag en DaKine Ridge som jag tycker är utmärkt för ändamålet. Vadderingen av toppfacket har jag löst genom att sätta fast en Samsonite kameraväska inuti facket med kardborre. Smidigt och kameran är relativt bra skyddad.

Hjälmkamera är kul som komplement, men det blir för ensidiga filmer om man filmar allt med en sådan.

GNU

Medlem
Jag brukar lämna den hemma. Och ägna en bra dag på berget åt skidåkning.

albinnystrom

Ny medlem
Man kan ju alltid fråga lift personalen ifall man kan få lägga kameran i lift huset :)
det brukar jag göra när jag åker och filmar i hammarbybacken :)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp