Vem säljer telisgrejor nuförtiden?

skidmannen

Aktiv medlem
Finns den nån butik som har telisgrejor hemma? Crispi eller garmontpjäxor. Kan tänka mig att butikerna tagit död på sig själva genom att vara 50% dyrare än tysken i några år, men nån kanske hänger i? Behöver nya pjäxor till vintern och vill gärna prova, i värsta fall får man väl köpa i alpland.

mgbgt66

Aktiv medlem
Köpte mina senaste pjäxor på XXL, Scarpa TX Pro. Utbudet är väl generellt dåligt i samtliga affärer med hyllvärmare och på sin höjd ett märke. Beror ju självklart att det är en smal "sport" samt att vi köper från den så kallade tysken.

Mitt tips är skistore i gbg eller XXL. Lycka till!

johanb

Medlem
Alpingaraget har nog fortfarande några telispjäxor (men har inte varit inne i höst). Jag köpte mina Scarpa där för två år sedan och då hade de även Garmont (nu Scott) och Black Diamond i affären.

skidmannen

Aktiv medlem
Tja, XXL har ju vettiga priser till och med. Och gratis frakt och retur. Tyvärr är enda modellen Scarpa TX Pro, som ju ska vara väldigt breda i passformen, men man kan ju testa i alla fall.

AndyMacTwain

Ny medlem
Jag köpte min utrustning på Uteliv i Linköping, de har kunnig personal då en av säljarna själv åker telemark. De har både Scarpa, Black Diamond, men kan även fixa NTN åt dig om du vill ha.

m4kk4n

Medlem
AndyMacTwain sa:
Jag köpte min utrustning på Uteliv i Linköping, de har kunnig personal då en av säljarna själv åker telemark. De har både Scarpa, Black Diamond, men kan även fixa NTN åt dig om du vill ha.
Uteliv har stängt sina butiker. Tyvärr.

skidmannen

Aktiv medlem
Suck. När jag köpte mina dynafitgrejor för 10 år sen famns det inte att få tag i i Sverige. Nu verkar det vara Telemark som är svårt. Jag är helt enkelt i otakt med pryltrenderna.

skidmannen

Aktiv medlem
Ha! Det var på Udens jag köpte mina Squadra, tror det var runt år 2000. Passerar väl Göteborg om sisådär 10 år igen.

lavinkotten

Ny medlem
Men flytta till "götet" då... :))) Eller vänta att köpa 2023 då du passerar igen.
Vart i landet befinner du dig mest? Då kan vi kanske hjälpa dig lite mer.
Håller med, svårt att hitta Telisprylar nu för tiden.
Udens tillsammans med några andra fixade en "Telis resa" förra året. Därför mitt förslag...

snarkoff

Ny medlem
I Stockholm brukar Alpint och Alpingaraget ha telisutrustning. Har ingen koll på Alpingaraget med Alpint har varit bra att ha att göra med.

thureb

Ny medlem
Hej var inne och provade pjäxor på Alpingaraget i förra veckan. De hade Scarpa TX comp och TX Pro samt Scott samt bindningar och skidor. XXL har lite lägre pris på sin webshop men det kan vara vettigt att gynna butiker med lite bättre personal och service IMHO.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp