Vemdalen eller Sälen?

perka99

Medlem
Vemdalen eller Sälen?
Tänkte åka upp nästa vecka, varit i Vemdalen tidigare men aldrig i Sälen. Ute efter bra carvingbackar o lite liftkö. Aktiviteter förutom skidåkningen är inte viktiga

fredw

Aktiv medlem
Vemdalen eller Sälen?
Grattis i vilket fall. Gott om snö är det gott om på båda. Kusinen i Vemdalen just nu är helnöjd och skickar fina bilder, sol&snö.

hassel99

Medlem
Vemdalen eller Sälen?
Haha, jag sitter och funderar på samma sak, Sälen eller Vemdalen.

Sälen är närmare för mig och tycker det finns bra carvingbackar i Lindvallen.

Blir det sol är Björnrike najs då det blir sol i backen. LIndvallen liggerfortfarande i skugga.

hassel99

Medlem
Vemdalen eller Sälen?
Ja enligt webkamerorna var det inga köer.

Blir nog Vemdalen för mig också på torsdag

Almen1

Medlem
Vemdalen eller Sälen?
Nyss hemkommen från Vemdalen/Björnrike. Bra backar öppna i Björnrike (Kodiak/Riket) med Grizzlyexpressen med effektiv kapacitet. Bra uppstyrt med personal som ser till så att distans respekteras. Bra organiserat vid lift etc.

hassel99

Medlem
Vemdalen eller Sälen?
Glöm för bövelen inte att ta en åkdag i Klövsjö/Storhogna också!
(Kan inte fatta hur många jag stött på som enbart provat hälften av systemen däruppe.)
Om man är lite lat och bara vill åka sittlift, är det inte lite väl brant där för att kunna carva med rena skär?

Almen1

Medlem
Vemdalen eller Sälen?
Klövsjö är bra, stolsliften öppen. Bra åkning i norr-läge..
Brant backe som kräver sin åkare om man vill ligga på skär😀👍
Vi hade sol, vindstilla, och fantastiska dagar. Valde Björnrike för bästa vyn, sol, riktigt bra åkning, och effektiv lift.

Senast ändrad:

simhall

Medlem
Vemdalen eller Sälen?
Om man är lite lat och bara vill åka sittlift, är det inte lite väl brant där för att kunna carva med rena skär?
Om du åker backe 7 och 5 är det mestadels snäll lutning, det är bara i början av 5 som det lutar på lite mer (och är lite smalare).

Backe 11 är inte heller särskilt brant annat än ett parti i mitten.

Snödjup

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp