Vilka goggles har störst synfällt?

bitteb

Ny medlem
Tjena!

Vilka goggles tycker ni har bäst och störst synfällt? Jag har inte själv provat några om dom stora dyra modellerna. Finns d några där man ser o knäppa bröstspännes på ryggan utan att böja huvudet en massa?

/Tobbe

Heddious

Aktiv medlem
Electric EG2 (eller vad de nu heter) borde ha stort synfält.. eller så ser de bara jättestora ut på utsidan.
Crowbar och Splice ser större ut än vad de faktiskt är, imo.

Hellalive

Ny medlem
Jag kör Oakley Splice och synfältet är imponerande! Har dock aldrig haft behovet av att knäppa bröstspännet på en ryggsäck så det kan jag inte svara på.

Släng på dig väskan och bege till närmaste affär och testa dig fram

Carled

Aktiv medlem
Sikten nedåt på ett par Yniq är sanslöst bra, Splice kommer inte ens i närheten... Så vill du spänna ryggan, kör Yniq!

gorillala

Ny medlem
Electric EG2 har sjukt stort synfält, dock är dem så stora att de passar ganska få hjälmar bra.

Piglet55

Medlem
Riggan83 sa:
Smith i/ox rekommenderas!
Den dementerar jag DIREKT.

Ja, det är riktigt snygga goggle.
Ja, dom ser sjukt stora ut.
Ja, sitter helt ok på ansiktet
Ja, dom har sfärisk lins osv.

MEN NEJ dom är verkligen inte dest största synfältet du kan hitta. Linsen sitter för långt i från ögat för det.
När jag har på mig i/ox så störs synfältet nära näsan, dvs när du tittar rakt fram av själva goggles-framen.

Även i och med att jag verkligen vill att I/OX skulle vara mina nya snygga goggles har jag tyvärr fått tagit beslutet att skicka tillbaka dem pga av att synfältet inte är tillräckligt bra.

Jag kommer att gå tillbaka till mina Smith Stance för där har JAG ett bättre synfält och dom finns med samma typer av linser förutom att I/O?? är sfäriskt vilket Stancen inte är.

D

Deleted member 136817

Guest
url=https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=82778

Senast redigerad av en moderator:

bitteb

Ny medlem
Tack för alla svar. Och som vanligt tyckte alla olika och man har fortfarnade 10 olika modeller att välja på :)
Den Exakt likadana tråden hade tyvär lika många olika förslag :)

Får väl ta mig till butiken ialla fall...

Köpte APX förra säsongen och hade Oakley Crowbar innan. Det går inte att jämföra dessa. APX:en när man väl vant sig har ett riktigt fint synfält. Man får ett rejält brett synfält, bästa jag har provat hittills. Samt kvalitén på linserna är riktigt bra om än lite repkänsliga. Har både Jet Black lins samt orange, gold.

Har man väl provat glasögon med stort synfält vill man knappast gå tillbaks till det man haft innan :cool: Samt att det ser riktigt schtekigt ut :lol:

nydde

Medlem
Splice körde jag jag två säsonger och även om jag gilla dom så har dom _inte_ bra synfält. Typ det sämsta jag testat. Jag kör nu dragon rogue som är bättre, samt scott off grid som är det bästa jag testat.

bitteb

Ny medlem
Tack för alla svar! Men många spekulerar om att ju större glass desto större synfällt. Det stämmer ju inte riktigt :)

Har just fått hem ett par Kask Mask 4. Ska till butiken o prova lite andra modeller imorgon och jämföra :)

Sen får vi se vad d blir för några :) Sen blir d Alperna 2 veckor.....

Monzax

Ny medlem
Ja säger Oakley Canopy, Dragon APX eller EG2 ev. POC lobes
Crowbar och Splice är inte i närheten av dessa tyvärr

Carled

Aktiv medlem
bitteb sa:
Tack för alla svar! Men många spekulerar om att ju större glass desto större synfällt. Det stämmer ju inte riktigt :)

Har just fått hem ett par Kask Mask 4. Ska till butiken o prova lite andra modeller imorgon och jämföra :)

Sen får vi se vad d blir för några :) Sen blir d Alperna 2 veckor.....
Precis, det som stjälper många stora "flug-glajjer" är att de har ett väldigt tjockt foam som gör att betraktningsvinkel neråt blir väldigt lidande. Stor lins, men för lågt ut från ögat. Det var därför jag la min röst på Yniq då de är konstruerade för att gå långt ned och inte bygga så mycket på djupet.

Ace_DG

Aktiv medlem
Jag såg skitsexiga hjälmar med helt VISIR a' la flyvapenhjäm i St Anton förleden. Sancka vidvinkel! Ryssarna verkade älska dom.

...eh, varför är det så viktigt med stort synfält? Ni undomar har väl rörligheten i nacken intakt fortfarande. Rör på skallen! ;)

Tycker,
Ace DG

Grilljanne

Aktiv medlem
Riggan83 sa:
Smith i/ox rekommenderas!
har ett par smith i/o (utan x) och kan säga att synfältet är jävligt stort och bra! hade ett par poc lobes innan som ser ännu större ut från utsidan, men jämfört med i/o så är synfältet inte lika bra.

mangeD

Ny medlem
Oakley Canopy! Har absolut bästa/största synfältet!
Jag köpte dem inför denna säsong och det är helt klart de skönaste glajorna med bäst synfält. Jag har haft en hel del olika goggles och Canopy är absolut de bästa hittills, speciellt när det gäller stort, bra synfält!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp